بازدید 25302
۹

بررسی قطع سهمیه بنزین خرداد، فردا در مجلس

دور جدید تغییر قیمت بنزین در دولت تدبیر و امید در حالی کلید می‌خورد که پیشتر چندین مقام ارشد دولتی همچون بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد باقر نوبخت، سخنگوی اقتصادی دولت از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبر داده و تأکید کرده بودند، دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا تغییر سهمیه‌ها ندارد.
کد خبر: ۵۰۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 23 May 2015
وقتی نفت ارزان شده، ‌کسی حق ندارد بنزین را گران کندسخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دلایل عدم واریز سهمیه بنزین خردادماه خودروهای شخصی را اعلام کرد و گفت: این موضوع صرفا به دلیل «تصمیم‌گیری‌های دولتی» اتفاق افتاده است.

به گزارش «تابناک»، داو‌د عربعلی درباره دلایل عدم واریز سهمیه‌های بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، متولی توزیع و عرضه بنزین، مجری سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر اینکه سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خوروهای عمومی و وانت‌بار‌ها برای خردادماه سال‌جاری واریز شده است، در عین حال تصریح کرد: واریز سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای خردادماه سال جاری فعلا در مرحله تصمیم‌گیری است.

دور جدید تغییر قیمت بنزین در دولت تدبیر و امید در حالی کلید می‌خورد که پیشتر چندین مقام ارشد دولتی همچون بیژن زنگنه، وزیر نفت و محمد باقر نوبخت، سخنگوی اقتصادی دولت از تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین تا اطلاع ثانوی خبر داده و تأکید کرده بودند، دولت فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا تغییر سهمیه‌ها ندارد.

همچنین سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در جمع خبرنگاران گفته بود: قیمت و سهمیه‌های بنزین دست‌کم تا پایان سال جاری هیچ تغییری نمی‌یابد. در همین حال، اردیبهشت ماه سال جاری، فیض بخش رئیس ستاد مدیریت و حمل و سوخت کشور هم با رد هر گونه افزایش و یا تغییر در قیمت و یا سهمیه‌های بنزین تأکید کرده بود: هیچ برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌ها و قیمت بنزین فعلا در دستور کار نیست.

انجام این کار فرضیه تثبیت و یکسان سازی نرخ سوخت را افزایش می‌دهد. از مد‌ها پیش این سناریو یکی از مباحثی بود که بار‌ها مطرح ‌ولی همه این مطالب از سوی مسئولان رد شده ‌و بنایی بر افزایش قیمت نبوده است.

با این حال، امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع و با اظهار بی‌اطلاعی گفت: من هم صبح امروز متوجه شدم و تعجب کردم قرار نبود چنین اتفاقی روی دهد، اگر هم چنین چیزی است باید از قبل اعلام می‌شد، این کار هم جو روانی ایجاد می‌کند که برای مردم و بازار اثرات منفی بسیار‌ی خواهد داشت و هم ‌می‌توان از نظر معیشتی یک شک بزرگ در اقتصاد کشور ایجاد کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا دولت ممکن است با این کار به فکر یکسان سازی نرخ سوخت باشد، گفت: الان زمان این کار‌ها نیست، در ‌دنیا هر گاه نفت ارزان می‌شود، قاعدتا بنزین باید ارزان شود. نمی‌شود ما وقتی قیمت نفت پایین آمده، فراورده‌های نفتی را گران کنیم.

وی گفت: ما فردا در مجلس به این موضوع ورود می‌کنیم تا بفهمیم موضوع چه چیزی است. قرار ‌نبود امسال حامل‌های انرژی اصلا گران شود، باید مشخص شود چرا دولت این کار را کرده و اگر قرار است سوخت یارانه‌ای داده نشود باید قبلا اعلام می‌کردند.

با این حال ناصر سودانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: «صادقانه بگویم توپ در زمین دولت است». دولت اگر بخواهد هدفمندی یارانه‌ها را بر اساس نوسان در حامل‌های انرژی اعمال کند، دستش باز است. البته دولت این نظر را ندارد. ما هم همین برنامه را تعیین می‌کنیم، چون بنزین کالای استراتژیک است‌».

نکته جالب اینکه تاکنون هیچ گونه مصوبه یا بخش‌نامه‌ای از سوی وزارت نفت و دولت به منظور تغییر سهمیه‌ها و قیمت فروش بنزین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نشده ‌و معلوم نیست این کار دولت در راستای کدام سناریو صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸۵
انتشار یافته: ۹
ازتدابیردولت تدبیروامید می باشد
امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع و با اظهار بی‌اطلاعی گفت: من هم صبح امروز متوجه شدم!!!!!!!!!!!! و تعجب کردم!!!!!!!!! قرار نبود!!!!!! چنین اتفاقی روی دهد؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی جالبه جالب!!!!عضو کمسیون انرژی مجلس خبر نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قطع کنید بره این لامصب رو 300 تومن رو خودمون میدیم.
چقدر تدبیر و امید!!!!
امیدوارم با بنزین گازوئیل هم تک نرخی شود که بیشترین قاچاق متعلق به گازوییل است.
من موافق حذف سهمیه خودرو های شخصی هستم چون مبلغ تفاوت سهمیه و نرخ آزاد 300 تومنه که با 60 لیتر که ضرب بشه میشه ماهی 18000تومن که عملا برای یه نفر مبلغ خاصی نیست اما اگه این مبلغ تو حساب دولت بمونه شاید بتونه کارهای زیربنایی انجام بده اگرم انجام نده منتی به گردن مردم نیست که نمیدونم یارانه سوخت دادیم و از این حرفا
دروغ هر روز تحویل ملت میدن...
واقعا برای ما کارمندان و کارگران مملکت بنزین گران است. برق گران است آب گران است گاز گران است. چرا دولت هر سال قیمت ها را افزایش می دهد. دیگه نمی کشیم بس است. سی و چند سال است هر سال گران می کنید
این دولت اول تکذیب میکنه بعد عملی میکنه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار