بازدید 5904
۷

گلایه اولیا از سختی کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امسال کتب پایه‌های پنجم و نهم جدیدالتالیف هستند، به آن دسته از معلمان و خانواده‌هایی که نسبت به سختی این کتاب‌ها گلایه دارند، توصیه‌هایی ارائه کرد.
کد خبر: ۵۰۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ 23 May 2015
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امسال کتب پایه‌های پنجم و نهم جدیدالتالیف هستند، به آن دسته از معلمان و خانواده‌هایی که نسبت به سختی این کتاب‌ها گلایه دارند، توصیه‌هایی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امسال در راستای برنامه درس ملی و پیرو تغییرات سال‌های قبل، کتب پایه‌های پنجم و نهم جدیدالتالیف هستند.

وی افزود: علاوه بر تولید کتب درسی، راهنمای معلمان و بسته‌های نرم افزاری برای مقاطع مختلف در حال آماده‌سازی است و برای معلمان این دو پایه کلاس‌های آموزشی ضمن خدمت به منظور آشنایی با نحوه تدریس کتب جدیدالتالیف در تابستان ترتیب داده می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کتب درسی از زیر چاپ در آمده‌اند، گفت: بخش دیگری از کتب پس از پایان اعتباربخشی‌ها به زیر چاپ می‌روند.

محمدیان با اشاره به اینکه ممکن است در سال‌های اول تدریس برخی معلمان و خانواده‌ها از سختی کتب جدیدالتالیف گلایه کنند، گفت: این اتفاق طبیعی است چون با این کتب برای اولین بار آشنا می‌شوند و برای رفع سختی و ابهامات به همکاران دبیر توصیه می‌کنم حتما در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شرکت کنند و خانواده‌ها با معلمان پایه پنجم و نهم جلسات مشترکی داشته باشند.

وی افزود: بویژه پدر و مادرها که با کتب قدیمی درس خوانده‌اند، چون کتاب‌ها و روش‌های تدریس تغییر کرده باید حتما کتب را مطالعه کنند و با معلم فرزندشان در ارتباط باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۷
وقتی خود معلم بلد نیست تدریس کنه چطور دانش آموز می تونه بفهمه از کجا بفهمه
کتابها سخت نیستند اصلا بدرد کلاس درس نمی خورند مثلا کتاب مطالعات اجتماعی اول دبیرستان
فقط اینکار باعث بوجود آمدن یک عده دانش آموز کم سواد میشود که حتی فصلی از کتاب را هم بدرستی نیاموخته اند،من امسال دانش آموز پایه چهارم داشتم که کتاب ریاضی امسال برای اولین بار تدریس میشد،حجیم بودن کتاب،پر بودن ازمباحثی که مناسب سن بچه ها نیست،نا وارد بودن معلمان به علت اولین سال تدرس این کتاب و...موجب بالا امدن دانش آموزان بدون یادگیری درست واصولی خواهد شد ضمن اینکه این دانش آموزان نمره هم ندارندوبا یک قابل قبول الکی بالا می آیند،این روش از پایه غلط وایراددار بوده وهست
مگه ما بیسوادیم که از روکتابهای سالهای پیش درس خوندیم وقتی بدون امتحان و آزمایش کاری رو انجام میدن از این بهتر نمیشه
با سلام
یه سوال همیشه ذهن من رو مشغول کرده این هست که چه کسی کتاب های درسی را تالیف میکند منظورش از این همه سخت گیری چیه مگه شما از این دانش آموزان چه توقع دارید که این همه درس رو پیچیده کردید آخه فکر نمیکنند با این همه سخت گیری این دانش آموز چه آینده ای خواهد داشت اگه هدف با سواد کردن هست پس این همه سخت گیری برای چی پس چرا این همه هزینه برای کلاس های نهضت سوادی آموزی میکنیم تا همه افراد با سواد شوند ولی از این طرف برای دانش آموزان اینقدر سخت گیری میکنیم که این عامل باعث ترک تحصیل دانش آموز میشود از مسئولین محترم خواهش میکنم در این زمینه حتما پی گیری کنند چون بچه های ما واقعا اذیت میشوند برای همه درس ها نمیشه با این حقوق معلم کمکی گرفت هر معلم کمتر از 30 هزار تومان در ساعت نمیگیره با این اوصاف بچه ها آینده خوبی ندارند بس باید منتظر ترک تحصیل بچه ها باشیم چون از درس خسته میشوند
واقعاً آیا هر چیز نو و تازه‌ای بهتر است؟ من چون خودم فرزند دارم و وی جزو اولین دانش آموزانی است که در معرض کتب و سیستم جدید آموزشی قرار دارد با گوشت و پوست خودم آن را درک میکنم. این کتب جدید که متاسفانه به اندازه کافی مطالعات میدانی آن بررسی نشده و صرفاً با تدریس در یک محیط نمونه آزمایشی و نه در طولانی مدت مورد انتخاب قرار گرفته است باعث بیسوادی دانش آموزان شده است. کافی است به نحوه حل کردن تقسیم توجهی شود که با سیستم جدید که اصطلاحاً فرایندی میگویند در مراحل بعدی و در کسرها که خود نوعی تقسیم است هنوز دانش آموز متوجه اصل موضوع نیست. خلاصه اینکه پسر من که امسال به پنجم میرود هووز تقسیم را بلد نیست و دیکته و ادبیات فارسی هم که جای خود را دارد. به عبارت دیگر هیچ ملاکی بهتر از این نیست که ببینیم ماحصل و خروجی این سیستم ابداعی چیست. تا اینجای کار که دانش‌اموزان از سواد چندانی برخوردار نیستند و خدات به داد آینده این مملکت برسد.
اکر سیستم آموزشی کشور خوبه پس چرا مدام در حال تغییره و جالب اینجاست که سواد مدام در حال نزول است.پس بهتر است که در تغییرات بازنگری شود و فرم استاندارد سابق که جواب داده بود اعمال شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی