بازدید 3857

هماهنگی ایران‌و‌صلیب‌سرخ در اعزام کمک‌ به یمن

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در حال هماهنگی با صلیب سرخ جهانی هستیم تا باحصول اطمینان از امنیت مسیر، کمک های بشر دوستانه ایران را در بندر الحدیده تحویل مردم مظلوم یمن دهیم.
کد خبر: ۵۰۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 22 May 2015
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در حال هماهنگی با صلیب سرخ جهانی هستیم تا باحصول اطمینان از امنیت مسیر، کمک های بشر دوستانه ایران را در بندر الحدیده تحویل مردم مظلوم یمن دهیم.

علی اصغر احمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده از کشتی ایران شاهد(نجات)، این کشتی اکنون در آب های ساحلی جیبوتی در حال پهلوگیری است.

وی با بیان اینکه همه سرنشنیان این کشتی در سلامت کامل هستند گفت: فردا در خصوص ادامه راه کشتی تصمیم خواهیم گرفت.

احمدی در رابطه با دلیل پهلوگیری ایران شاهد در جیبوتی گفت: اعزام کشتی نجات به جیبوتی به منظور بررسی اوضاع است؛ اقلامی که ما به یمن می فرستیم بشردوستانه و اقلام مورد نیاز مردم یمن است از این رو نمی خواهیم در این مسیر مشکلی ایجاد شود.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد یا همان کشتی نجات) شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندرعباس به سمت بندر الحدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرد.

این کشتی را علاوه بر 2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، کادر پزشکی و امدادی و 15 خبرنگار همراهی می کنند.

بارگیری دومین کشتی حامل محموله امدادی ایران به یمن شامل 12 هزار تن مواد غذایی اهدایی به تازگی آغاز شده است و حدود 10 روز دیگر راهی این کشور می شود.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از 58 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از 3 هزارو 800 یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار