بازدید 2430

عربستان سعودي به دنبال خريد بمب اتم از پاکستان است

این تصمیم عربستان سعودی همزمان با رسیدن ایران با گروه پنج بعلاوه یک به توافق اولیه در خصوص برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران صورت می گیرد. بر اساس این توافقنامه تحریم ها علیه ایران لغو خواهد شد، تحریم هایی که با وجود اینکه ایران سلاح اتمی در اختیار ندارد علیه آن اعمال شده است و این بدان معناست که هیچ خطری از سوی ایران وجود ندارد بلکه این توافقنامه تضمین می دهد که ایران به دنبال ساخت سلاح اتم نخواهد بود
کد خبر: ۵۰۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 22 May 2015
همزمان با حصول توافق اولیه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک، عربستان سعودی تلاش برای خرید بمب اتم از پاکستان را تشدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «البحرین الیوم» در گزارشی به تلاش های عربستان سعودی برای به دست آوردن تسلیحات اتمی از پاکستان پرداخت و گزارش داد: روزنامه «ساندی تایمز» چاپ لندن اخیرا به نقل از مسئولان آمریکایی- که به نام آنها اشاره نکرد- فاش کرد که عربستان سعودی برای دستیابی به سلاح اتمی آماده از پاکستان تصمیم های راهبردی اتخاذ کرده است.

به نوشته این پایگاه خبری، عربستان سعودی حامی مالی اصلی برنامه و تاسیسات هسته ای پاکستان از سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار به شمار می رود. سال دو هزار و سه پس از اینکه اعلام شد ایران به دنبال برنامه مسالمت آمیز هسته ای است، مسئولان عربستان سعودی تهدید کردند که اگر [به ادعای آنها] ایران سلاح اتمی به دست آورد، عربستان نیز چنین سلاحی به دست خواهد آورد.

سال دو هزار و یازده ترکی الفیصل، رئیس سازمان اطلاعات و سفیر پیشین عربستان در آمریکا اعلام کرد که ممکن است عربستان سعودی سلاح اتمی به دست آورد.

عاموس یادلین رئیس سابق دستگاه اطلاعات و جاسوسی اسرائیل سال دو هزار و سیزده در کنفرانسی در سوئد اعلام کرد که اگر ایران به سلاح اتم دست یابد، عربستان سعودی یک ماه هم درنگ نخواهد کرد و برای به دست آورد بمب اتم از پاکستان اقدام خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، این تصمیم عربستان سعودی همزمان با رسیدن ایران با گروه پنج بعلاوه یک به توافق اولیه در خصوص برنامه هسته ای مسالمت آمیز ایران صورت می گیرد. بر اساس این توافقنامه تحریم ها علیه ایران لغو خواهد شد، تحریم هایی که با وجود اینکه ایران سلاح اتمی در اختیار ندارد علیه آن اعمال شده است و این بدان معناست که هیچ خطری از سوی ایران وجود ندارد بلکه این توافقنامه تضمین می دهد که ایران به دنبال ساخت سلاح اتم نخواهد بود؛ اما با وجود اینکه عربستان سعودی به دنبال خرید بمب اتم از پاکستان است، آمریکا هیچ تحریمی علیه آن اعمال نمی کند و علت آن این علت است که می داند سلاح اتم عربستان نه تهدیدی برای آن و نه تهدیدی برای اسرائیل خواهد بود بلکه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی خواهد بود، همان طور که عربستان امروز با سلاح های متعارف علیه یمن انجام می دهد و از گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می کند..
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر