بازدید 4217

فرمانده نيروها در الرمادی همان فرماندهي بود که از کرکوک عقب نشينی کرد

عقب نشینی نیروهای عراقی از الرمادی برنامه ریزی شده نبود، زیرا آنها سلاح ها و تجهیزات خود را هم در داخل این شهر رها کردند. شخص این فرمانده مسئول تصمیم عقب نشینی از الرمادی است. ممکن است برای این فرمانده عراقی در دادگاه نظامی حکم اعدام صادر شود.
کد خبر: ۵۰۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 22 May 2015
فرمانده نیروهای عراقی که به صورت غیرمنتظره از الرمادی مرکز استان الانبار عقب نشینی کرد، همان فرمانده نیروهای مستقر در کرکوک است که پیش از این بدون هیچ درگیری از کرکوک هم عقب نشینی کرده بود.

به گزارش «تابناک» و به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، سرلشکر عبدالکریم خلف تحلیلگر مسایل نظامی در بغداد در مصاحبه با این شبکه گفت: فرمانده عملیات الرمادی حق نداشت بدون مشورت با فرماندهان بلندپایه از الرمادی عقب نشینی کند. جنگنده های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا تجهیزاتی دارند که می توانند در زمان طوفان هم اهداف مورد نظر را بمباران کنند.

وی ادامه داد: این تصور که طوفان مانع حملات هوایی برای پشتیبانی از نیروهای عراقی در الرمادی می شود، نادرست است. عقب نشینی نیروهای عراقی از الرمادی برنامه ریزی شده نبود، زیرا آنها سلاح ها و تجهیزات خود را هم در داخل این شهر رها کردند. شخص این فرمانده مسئول تصمیم عقب نشینی از الرمادی است.ممکن است برای این فرمانده عراقی در دادگاه نظامی حکم اعدام صادر شود.

عبدالکریم خلف افزود: داعش با حملات پراکنده در اطراف الرمادی تلاش می کند مانع از بسیج نیروها در اطراف این شهر برای آغاز عملیات آزادسازی آن شود. اگر داعش کنترل گذرگاه الولید در مرز عراق با سوریه را در دست بگیرد به شصت کیلومتری مرزهای اردن خواهد رسید که چالشی برای امان خواهد بود. آمریکا اجازه نخواهد داد داعش به مرزهای اردن نزدیک شود. به ویژه که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش اخیرا اردن را تهدید کرده بود.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای عراقی در اطراف الرمادی حضور دارند و فاصله آنها با مرکز این شهر فقط هفت کیلومتر است. سران داعش می دانند که احتمال تغییر سریع اوضاع با توجه به بسیج گسترده نیروهای عراقی در اطراف این شهر وجود دارد. به ویژه که داعش روز گذشته در بیجی هم شکست خورد.


امام جمعه نجف اشرف: سقوط الانبار نتيجه خيانت ها بود


امام جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه ائتلاف سعودی علیه یمن از هم خواهد پاشید تاکید کرد سقوط استان الانبار عراق به علت خیانت های صورت گرفته بود نه قدرت داعش.

به گزارش پایگاه تلویزیون عراقی «آسیا»، صدر الدین القبانجی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه در نجف اشرف گفت سقوط استان الانبار در نتیجه خیانت های صورت گرفته بود نه قدرت داعش. دوازده هزار نفر از نیروهای پلیس استان سلاح خود را گذاشتند و عقب نشینی کردند.

بنابراین، سقوط الانبار فرصتی برای بازنگری در اشتباه ها و حل اختلاف های سیاسی و تهیه برنامه و طرح مستحکم است.

القبانجی خواستار آن شد که برای تقویت روحیه نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای مردمی که برای بازپس گیری الانبار آماده جانفشانی هستند، از هر گونه ناامیدی و تنش خودداری شود.

وی درباره یمن نیز گفت: با اتحاد مردم یمن، ائتلاف سعودی علیه این کشور به زودی فرو خواهد پاشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی