بازدید 1239
پسر عموي ديکتاتور سابق ليبي:

غرب قصد دارد در ليبي دخالت نظامي کند

برخی طرف های غربی، کلماتی را به کار می برند که به حاکمیت ما خدشه وارد و احساسات مردم لیبی را جریحه دار می‌کند و نشان می دهد که شریکان ما در شمال، در بخش اروپایی مدیترانه، برای حل مشکل لیبی جدی نیستند؛ زیرا آنچه رخ می دهد، مانند مهاجرت غیرقانونی، نتیجه طبیعی اوضاع مصیبت باری است که لیبی در آن به سر می‌برد.
کد خبر: ۵۰۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 22 May 2015
پسر عموی دیکتاتور سابق لیبی هشدار داد غرب برای دخالت نظامی در لیبی به بهانه های مختلف بر طبل جنگ می نوازد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن، چند روز قبل از شروع نشست قبایل لیبی ، احمد قذاف الدم ، پسر عموی معمر القذافی رهبر سابق لیبی، درخصوص مقاصد کشورهای غربی برای دخالت در کشورش هشدار داد و در گفتگو با الشرق الاوسط گفت: غرب، برای دخالت نظامی در لیبی، به بهانه های مختلف بر طبل جنگ می‌نوازد از جمله این بهانه ها مقابله با مهاجرت غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه و از سواحل لیبی است.

وی افزود: برخی طرف های غربی، کلماتی را به کار می برند که به حاکمیت ما خدشه وارد و احساسات مردم لیبی را جریحه دار می‌کند و نشان می دهد که شریکان ما در شمال، در بخش اروپایی مدیترانه، برای حل مشکل لیبی جدی نیستند؛ زیرا آنچه رخ می دهد، مانند مهاجرت غیرقانونی، نتیجه طبیعی اوضاع مصیبت باری است که لیبی در آن به سر می‌برد.

پس برای حل مسئله، باید در درجه اول علل آن بررسی شود نه نتایجش. بهتر بود وقتی مردم لیبی پارلمان را انتخاب کردند و ارتش تشکیل شد، برای گفتگو به و مسلح کردن نیروها به ما کمک می‌کردند. ما دهها هزار مبارز لیبیایی داریم که اگر مسلح می‌شدند می‌توانستند کنترل همه سواحل، مرزها و فرودگاه ها را در دست گیرند.

نیروهای مسلح می‌توانند بدون دخالت خارجی، حاکمیت کامل لیبی را به مردم این کشور برگردانند.

قذاف الدم در ادامه گفت: غربی ها از اوضاع لیبی ابراز نگرانی می‌کنند اما باید گفت آنها مسئولیت دخالت در لیبی و اوضاع کنونی این کشور را باید تحمل کنند.

آنها باید با ما همکاری کنند. سازمان ملل باید به صورت واقعی با نیروهای سیاسی موجود در خاک لیبی تعامل کند.

سازمان ملل با برخی از قدرت ها تعامل می‌کند و برخی دیگر را که مهره های مهمی در معادله به شمار می‌روند کنار می‌گذارد.

این ها قبایلی هستند که در سال دوهزار و یازده به مدت هشت ماه در برابر دخالت ناتو ایستادند. سازمان ملل اصرار دارد که این قبایل را از گفتگو دور کند که این کار اشتباه بزرگی است زیرا آنها دو سوم مردم لیبی را تشکیل می‌دهند.

وی تاکید کرد یک فرصت تاریخی در برابر همایش قبایل لیبی وجود دارد تا بتوان این کشور را از تبدیل شدن به کشوری شکست خورده نجات داد و جهان نیز مجبور نشود باردیگر آن را در قیمومیت خود قرار دهد.

همایش قبایل لیبی قرار است دوشنبه آینده در قاهره برگزار شود.

قذاف الدم، که نماینده شخصی قذافی بود و سالها به عنوان هماهنگ کننده مصر و لیبی فعالیت می‌کرد، به سخت بودن برگزاری این همایش در داخل لیبی اشاره کرد و گفت: در لیبی مکان امنی وجود ندارد و بارها زمان برگزاری همایش به تعویق افتاد زیرا ما تمایل داشتیم همه طرف ها در این همایش شرکت کنند.

وی درباره مهمترین اهداف این همایش گفت: هدف این همایش، تاکید بر اصول ثابت آزادی و وحدت است. در این همایش گفته خواهد شد کشور برای همه مردم لیبی است و سرنوشت آن را همه مردم تعیین و با دخالت بیگانه مخالفت می‌کنند. ما همگی به این اصول پایبند هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار