بازدید 4687

رقابت یک‌میلیون‌دانش‌آموز برسر مدارس‌نمونه دولتی

بیش از یک میلیون دانش آموز پایه ششم ابتدایی صبح امروز - جمعه - در سراسر کشور برای ورود به مدارس نمونه دولتی با هم به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۵۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 22 May 2015
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول آموزش و پرورش گفت: بیش از یک میلیون دانش آموز پایه ششم ابتدایی صبح امروز - جمعه - در سراسر کشور برای ورود به مدارس نمونه دولتی با هم به رقابت پرداختند.

عظیم محبی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 55 هزار دانش آموز است، اظهار داشت: اکنون در هر منطقه شهری یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و یک مدرسه نمونه دولتی پسرانه وجود دارد و در روستاها نیز مدارس نمونه دولتی فعال بوده و برخی مدارس شبانه روزی نمونه دولتی هستند.

وی اظهار کرد: مواد درسی این آزمون شامل آموزش قرآن و هدیه های آسمانی، فارسی (مهارت های خواندن و نوشتن)، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است که 30 درصد سووالات از کتاب های پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 93ـ 1392 و 70 درصد سوالات از کتاب های پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 94ـ 1393 طرح می شود.

محبی خاطرنشان کرد: اسامی پذیرفته شدگان هر واحد آموزشی حداکثر 15 روز پس از برگزاری آزمون از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود.

مدیرکل دفتر آموزشی متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی از 30 فروردین در سراسر کشور آغاز شده بود و دانش آموزانی که 50 درصد نمره قبولی را کسب کرده اند می توانستند در این آزمون شرکت کنند.

محبی با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار نفر در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت کردند، اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون در صورت کسب نمره و امتیاز لازم می توانند در مدارس نمونه دولتی مشغول تحصیل شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر