بازدید 5788
بیابان های الانبار ، گورستان داعش

طراحی عملیات الانبار آغاز شد

یک فرمانده ارشد عملیاتی در نیروهای الحشد الشعبی عراق امروز پنجشنبه از آغاز طراحی عملیات الانبار و آزادسازی الرمادی مرکز این استان خبر داد و گفت: بیابان های الانبار را به گورستان داعش تبدیل می کنیم.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 21 May 2015
یک فرمانده ارشد عملیاتی در نیروهای الحشد الشعبی عراق امروز پنجشنبه از آغاز طراحی عملیات الانبار و آزادسازی الرمادی مرکز این استان خبر داد و گفت: بیابان های الانبار را به گورستان داعش تبدیل می کنیم.

کریم النوری، سخنگوی هادی العامری دبیرکل سازمان بدر درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد افزود: کار طراحی عملیات پاکسازی الانبار و آزادسازی الرمادی را که یک جنگ بزرگ خواهد بود، آغاز کرده ایم، درحالی که کار تدارکات و پشتیبانی نیروهای عملیاتی در حال انجام است.

وی در باره طرح عملیات آتی گفت: ساعت صفر نزدیک است و زمان زیادی برای انتظار لازم نیست تا همه ببینند داستان داعش در الانبار به کجا خواهد رسید.

النوری، جنگ در الانبار را به دلیل وسعت جغرافیایی آن، جنگ آسانی ندانست، اما تاکید کرد: ما چند امتیاز بزرگ در این استان داریم که از جمله، بیابانی بودن منطقه است و نیروهای ما در مسیر پیشروی با موانع طبیعی روبه رو نخواهند بود.

وی ویژگی دیگر عملیات در الانبار را نزدیکی شهرهای مهم این استان به مرکز عراق دانست که این امر در حمایت و پشیتبانی از نیروها بسیار مهم است.

این فرمانده ارشد عملیاتی خاطرنشان کرد: عملیات به گونه ای طراحی شده است که پس از پاکسازی الرمادی ، نیروهای داعش مجبور خواهند شد به بیابان ها پناه ببرند و در آن صورت، توسط جنگنده های نیروی هوایی شکار خواهند شد.

کریم النوری، یکی دیگر از مزیت های نبرد پیش رو را برتری نیروهای الحشد الشعبی در جنگ شهری دانست و گفت: پایان کار داعش در الرمادی زمان زیادی لازم ندارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات الرمادی از چند محور انجام خواهد شد، اظهارداشت: مهمترین دشواری های عملیات آتی، جنگ خیابانی و خنثی کردن قناصه چی های داعش است که در برابر نیروهای الحشد الشعبی قرار دارند، اما عملیات آتی تنها از یک محور نخواهد بود.

این مقام نیروهای مردمی عراق تصریح کرد: هم اکنون نیروی قابل ملاحظه ای در صحرای النخیب و سایر مناطق استان الانبار آماده عملیات هستند و داعش را در سراسر الانبار بزرگ تعقیب خواهیم کرد.

النوری گفت: ما هم سلاح و تجهیزات مدرن و سنگین در اختیار داریم و هم مهمتر از آن، به عقیده و ایمان مسلح هستیم.

سخنگوی هادی العامری، در خصوص مخالفت هایی که با حضور الحشد الشعبی در عملیات الانبار صورت می گرفت، اظهارداشت: اهالی الانبار در معرض تبلیغات شدید بر ضد الحشد الشعبی قرار داشته و ترسانده شده بودند، اما امروز دریافته اند که آن تبلیغات مسموم علیه فرزندان عراق بوده و می توانند روی الحشد الشعبی حساب کنند.

وی اضافه کرد: از همین رو، امروز اهالی استان و فرزندان عشایر در کنار الحشد الشعبی قرار دارند و بسیاری از آنان برای جنگ علیه داعش، به این نیروها پیوسته اند.

النوری در باره تغییر مواضع آمریکایی ها در روز چهارشنبه این هفته که از الحشد الشعبی برای اولین بار به عنوان یک نیروی موثر در عراق یاد کرده اند، گفت: به عقیده ما آنها به این دلیل از مخالفت با الحشد الشعبی دست کشیده اند که نمی خواهند در جنگ علیه تروریسم هزینه کرده و خود را به دردسر بیاندازند. بنابراین مجبور شده اند به قدرت و نقش الحشد الشعبی در شکست داعش اذعان کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان