بازدید 2407

انتخابات هیأت رئیسه مجلس با حداقل تغییر خواهد بود

کد خبر: ۵۰۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 21 May 2015
یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که "علی لاریجانی در سال پایانی فعالیت مجلس نهم مجدداً در جایگاه ریاست مجلس تثبیت می‌شود"، پیش‌بینی کرد که آخرین انتخابات هیأت رئیسه مجلس نهم با حداقل تغییر همراه شود.

مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ما حداقل تغییر را در انتخابات هیأت رئیسه مجلس خواهیم داشت به دلیل این‌که امسال سال آخر فعالیت مجلس نهم است و شاید نیاز به این باشد که کارها با ثبات بیشتری پیش برود تا ان‌شاءالله بتوانیم در سال آخر دستاوردها و نتایج کامل‌تری را از این دوره جمع‌بندی و به مردم ارائه کنیم.

وی همچنین گفت: طبیعتاً رقابت‌هایی برای کرسی‌های هیأت رئیسه در این انتخابات وجود خواهد داشت اما بعید است تغییرات عمده‌ای اتفاق بیفتد.

وی درباره احتمال تغییر در هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز گفت: باید ببینیم عملکرد هیأت رئیسه‌ها چطور بوده است. همان‌طور که نمایندگان برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه به عملکرد آن توجه می‌کنند در مورد کمیسیون‌ها نیز چنین وضعی حاکم است. اما به نظر نمی‌رسد تغییرات عمده و قابل توجهی وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی در مورد تأثیر انتخابات هیأت رئیسه و کمیسیون‌ها در رأی‌آوری افراد در انتخابات آینده مجلس خاطرنشان کرد: هرکس در هر جایگاهی که تلاش کند و موثر و مفید باشد می‌تواند نظر مردم را جلب کند. در این زمینه عملکرد شخصی نمایندگان و نوع ارتباط آن‌ها با مردم خیلی موثر است و انتخابات گذشته مجلس هم نشان داد که مردم افراد را تک تک گزینش می‌کنند و لیستی رأی نمی‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل