بازدید 2007

افزایش وام موجب تحرک بازار مسکن می‌شود

کد خبر: ۵۰۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 21 May 2015
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه افزایش وام مسکن بازار را از حالت رکود خارج می‌کند، گفت:‌ در این شرایط تحرکی در بازار مسکن ایجاد شده و از طرفی موجبات افزایش اشتغال و سطح درآمد در جامعه را سبب می‌شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار به منظور افزایش وام مسکن، گفت:‌ در شرایط فعلی که بازار در رکود قرار دارد، بحث تامین منابع مالی یکی از نگرانی‌های و دغدغه‌های فعالان این حوزه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:‌ بنابراین ورود بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار برای تامین نیازهای مالی می‌تواند به نوعی کمک کننده باشد که هم فعالان اقتصادی و آنهایی که سازنده هستند از طریق این تسهیلات اقدام به انجام فعالیت های ساخت و ساز کنند و از طرف دیگر آنهایی که خریدار هستند منابع مالی کافی برای خرید واحد مسکونی را داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی ساخته شده که خریداری برای آن‌ها وجود ندارد، بنابراین اگر منابع مالی برای خرید تامین شود می تواند کمک کند تا سازندگان با فروش واحدهای خود بتوانند واحدهای جدیدی را برای ساخت در دستور کار قرار دهند. در واقع تحرکی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد.

قادری درباره اینکه آیا این مسأله بر کاهش و افزایش قیمت مسکن هم تاثیرگذار است، گفت: ممکن است تا حدودی بر روی قیمت‌ها اثر بگذارد اما بازار را از حالت رکود خارج می‌کند. در واقع ممکن است تا حدی قیمت‌ها افزایش یابد اما مهم این است که هم در ساخت و ساز هم به فروش رسیدن واحدهای ساخته شده رونق ایجاد می‌کند که قدم موثری است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با بیان اینکه این اقدامات خود می‌تواند به نوعی منجر به افزایش اشتغال و سطح درآمد در جامعه شود، گفت: قطعا در این شرایط تحرکی که انتظار داریم در بخش مسکن رخ دهد اتفاق می‌افتد.

وی درباره اینکه اولویت در واگذاری این وام‌ها با چه گروه‌ها و اقشاری است گفت: این مسئله به شهرهای مختلف هم بستگی دارد اما باید به گروه‌هایی پرداخت شود که خودشان هم آورده داشته باشند نه اینکه همه انتظار داشته باشند از طریق سیستم بانکی وام داده شود؛ در حالی که باید قدرت خرید برای بازپرداخت هم وجود داشته باشد تا این پول‌ها مجددا در سیستم بانکی به افراد متقاضی تعلق گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر