بازدید 6017

انگیزه طایفه‌ای در شلیک مرگ به معلمی در خاش

طرحی در مجلس شورای اسلامی در نوبت بررسی در صحن قرار گرفته که مطابق آن باید ساعات کار زنان شاغل، کاهش یابد. پیش از این نیز نمایندگان قوانینی را برای تحول در ساختار اشتغال زنان تصویب کرده بودند.
کد خبر: ۵۰۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 21 May 2015
شلیک مرگبار به یک معلم در خاش، تروریستی نبوده و وی قربانی کینه‌توزی طایفه‌ای شده است.

به نوشته ایران، مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه یک درگیری طایفه‌ای بوده، اگرچه گروهک‌های تکفیری علاقه‌مندند این موضوع را به خود نسبت دهند.

«علیرضا نخعی» در خصوص حادثه تیر‌اندازی به خودرو یک معلم در خاش اظهار کرد: روز سه‌شنبه 29 اردیبهشت خودرو پژوی «عبدالله شهرراز» در حالی که همراه با خانواده بودند به رگبار بسته شد و در این حادثه متأسفانه ایشان کشته شدند. 

وی با تأکید بر اینکه همراهان این معلم هیچ آسیبی ندیدند و در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: این حادثه یک ترور از طرف گروهک‌های تکفیری و شیطانی نبوده است، اگر چه آنها علاقه‌مند هستند این حادثه را به خود نسبت دهند تا دیگران از وجود آنها احساس خطر کنند.

نخعی با تأکید بر اینکه این حادثه نشأت گرفته از یک درگیری طایفه‌ای بوده، بیان کرد: مأموران امنیتی به دنبال دستگیری عامل تیراندازی هستند، البته ما احساس خطر می‌کنیم چون این سبک درگیری‌ها امنیت اجتماعی را خدشه دار می‌کند.  وی تأکید کرد: معلمی که کشته شده از بومیان استان بوده است و اگر هم به او گفته می‌شد به شهر دیگری برای خدمت برو این کار را نمی‌کرد، به همین دلیل افراد نباید از این جو به وجود آمده سوء‌استفاده کنند.

پیشتر در این استان درگیری مسلحانه منجر به قتل معلم‌ها شده بود. اگرچه حادثه اخیر ارتباطی با تروریست‌ها ندارد اما درماه‌های گذشته چند معلم از جمله عیسی شهرکی، جواد نوروزی، رضا سرگزی، کمال گمشادزهی، یک خانم معلم و... در سیستان و بلوچستان به دلیل حملات مسلحانه تروریستی و طایفه‌ای جان خود را از دست داده بودند. بر اساس آمارهای اعلام شده سیستان و بلوچستان از نظر فضای آموزشی رتبه آخر را در کشور دارد و به ازای هر دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی، 1/3 متر فضای آموزشی وجود دارد. این در حالی است که متوسط فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز 7/4 متر مربع است. حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأمین امنیت معلمان در سیستان و بلوچستان پیشتر گفته بود که ما مسئول تعلیم و تربیت، تأمین معلم و فضاهای آموزشی هستیم اما تأمین امنیت آنها بر عهده مقامات محلی، استانداری و انتظامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی