بازدید 3002

ربیعی: تورم ۲۵درصدی سال ۹۲ به ۱۵درصد رسید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولین حرکت دولت مهار تورم بود، گفت: تورم 25 درصدی سال 92 اکنون به 15 درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۰۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 21 May 2015
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولین حرکت دولت مهار تورم بود، گفت: تورم 25 درصدی سال 92 اکنون به 15 درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان هشترود افزود: دولت متعهد شده بود که این رقم را تا پایان سال 93 به 15درصد برساند که به تعهد خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تورم در پایان سال 94 به 12 درصد خواهد رسید، اظهارکرد: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته سه درصد بود و ما این رقم را امسال به پنج درصد خواهیم رساند.

ربیعی با اشاره به اینکه هر دقیقه پنج نفر جویای کار وارد بازار می شوند و این نشان از برنامه ریزی های غلط اقتصادی در گذشته بود، ادامه داد: اقتصاد ما ضعیف شده و پول فروش نفت کفاف هزینه ها را نمی دهد.

وی یادآوری کرد: دولت برای تامین مسکن دهک های پایین جامعه تلاش دوچندانی دارد و مصمم است به این آرزوی به حق مردم جامه عمل بپوشاند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح های اقتصادی مصوب در سفر استانی، تامین مالی می شود، گفت: طرح های بزرگ کشاورزی شهرک صنعتی پروفسور هشترودی از سوی این وزارتخانه مورد حمایت های مالی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار توجه جدی دولت به بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان شد و گفت: حمایت از بخش شیلات، دامداری و کشاورزی در منطقه می تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال این شهرستان کمک زیادی کند.

غلامحسین شیری علی آباد افزود: شهرستان چاراویماق 20 امین شهر معدنی کشور است و حمایت از طرح های معدنی این شهرستان در شناسایی بیشتر منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک می کند.

وی خواستار تصویب نهایی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هشترود با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در کنار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) و خط آهن شمال غرب کشور شد.

فرماندار هشترود نیز در این جلسه خواستار اجرای پایاب سد سهند در 11 هزار هکتار از اراضی این شهرستان شد و گفت: با شروع عملیات این طرح برای 30 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

حسن مستفید ساماندهی مبلمان و فاضلاب مدرن شهری را جزو طرح های ملی این شهرستان عنوان کرد و افزود: تاکنون این طرح ها راکد مانده است.

وی احداث پست برق 400 کیلو ولتی شهرک صنعتی پروفسور هشترودی را از خواسته های صاحبان صنایع این شهرستان اعلام کرد.

امام جمعه هشترود نیز در این جلسه بیکاری را عمده مشکل جوانان عنوان کرد و گفت: دولت باید توجه ویژه ای به بخش اشتغال این منطقه بکند.

حجت الاسلام سیدسعید رشادی افزود: زمانی این شهرستان به عنوان انبار غله کشور محسوب می شد اما اکنون کشاورزان به خاطر بیکاری و نبود آب کافی زمین های خود را می فروشند و به تهران مهاجرت می کنند.

وی آبرسانی از سد کلقان به شهر هشترود را از خواسته های مهم مردم اعلام کرد.

شهرستان هشترود با 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل