بازدید 23848
۳

آیا «فغانی» جواب همه سؤالات اتفاقات تبریز است؟

درست است که اشتباهات داوری، بخشی از بازی بوده و باید با آن هم برخورد شود؛ اما ماجرای داوری همه مسأله تبریز نیست. ماجرای تبریز ابعاد‌ گسترده‌تری دارد که افکار عمومی و اهالی تبریز و طرفداران تیم تراکتورسازی علاقه‌مندند به درستی بررسی و شفاف شود.
کد خبر: ۵۰۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 20 May 2015
آیا «فغانی» جواب همه سؤالات اتفاقات تبریز است؟با سفر رئیس‌جمهور به تبریز و اظهار‌نظر صریح ایشان در جمع مردم این شهر در خصوص پیگیری دقیق و درست اتفاقات هفته پایانی لیگ بر‌تر، ماجرای بازی تراکتورسازی و نفت تهران و آن هشت دقیقه معروف این بازی وارد فاز جدی و مهم‌تری شد. رئیس‌جمهور یک روز پیش از سفرش به آذربایجان شرقی، شخص وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال به تبریز فرستاد تا گزارش دقیقی از اتفاقات این شهر تهیه کنند و ارائه دهند.

به گزارش «تابناک»، محمود گودرزی که در یک سال اخیر، رابطه خوبی با علی کفاشیان نداشته، سرانجام به دلیل ماجرای تبریز با او همسفر شد و با او تبریز رفت تا گزارش دو تیمی را که پیشتر اعلام کرده بود، در حال بررسی وقایع هستند، بررسی کرده و گزارش دقیقی به رئیس جمهور بدهد.‌‌

بنا بر این گزارش، همان اولین ساعات حضور گودرزی در تبریز، با اخبار مهمی در خصوص این پرونده همراه بود. وزیر ساعاتی پس از حضور در تبریز و بررسی گزارش‌ها، شب گذشته اعلام کرد که اشتباه‌های داوری در بازی تراکتورسازی و نفت مسجل شده است‌‌ و همچنین گفت، با تکرار این بازی موافق است، ولی باید قوانین فیفا را هم در نظر گرفت.

محمود گودرزی در چند ماه اخیر بار‌ها اعلام کرده بود که از داوری مسابقات فوتبال گلایه دارد و حتی صحبت‌هایی هم مبنی بر اینکه «گزارش‌های بدی از داوری به دستم رسیده است‌»‌ هم مطرح کرده بود. همین پیشینه شاید موجب شده که وزیر ورزش و جوانان در اولین صحبت‌هایش پس از حضور در تبریز از عملکرد فغانی انتقاد کند، به ویژه اینکه برخی کار‌شناسان هم تا اینجا نظرهایی مبنی بر اینکه یک پنالتی به سود تراکتورسازی گرفته نشده یا داور در اخراج اندو سختگیری کرده هم مطرح شده است؛ اما آیا فقط و فقط فغانی تنها مقصر اتفاقات زمین است؟

‌گودرزی صبح امروز و در جریان بازدید از ورزشگاه یادگار امام تبریز، بار دیگر سخنانش را کمی شفاف‌تر اینگونه بیان کرد که «هنوز تعمد داور در این ماجرا تأیید نشده، ولی ولی کار‌شناسان همه بر این نظر بودند که اشتباهات داوری در این بازی رخ داده است».

او همچنین اعلام کرد ‌بعید می‌داند این بازی تکرار شود. علی کفاشیان هم دقایقی پیش اعلام کرد، ‌امروز برای داور این بازی تصمیم گرفته می‌شود.

در خصوص اینکه اشتباهات داوری می‌توانسته در تغییر نتیجه این بازی مؤثر باشد شکی نیست. کما اینکه وزیر هم اعلام کرده که گزارش کار‌شناسان اثبات می‌کند ‌داور بازی اشتباه کرده است؛ اما اشتباهات داوری هرچه ‌بود به ۹۰ دقیقه بازی ربط داشت و ارتباطی به وقایع عجیب بعد از بازی نداشت‌. در حل مسأله ورزشگاه یادگار امام تبریز نباید این نکته را فراموش کنیم که چیزی که بیش از همه تأسف عمومی را برانگیخته است، دروغی است که با بازیکنان و تماشاگران گفته ‌و حتی از بلندگوی ورزشگاه هم پخش شده است.
 
درست است که اشتباهات داوری، بخشی از بازی بوده و باید با آن هم برخورد شود؛ اما ماجرای داوری همه مسأله تبریز نیست. ماجرای تبریز ابعاد‌ گسترده‌تری دارد که افکار عمومی و اهالی تبریز و طرفداران تیم تراکتورسازی علاقه‌مندند به درستی بررسی و شفاف شود‌ و در بررسی آن تنها به اشتباهات داور بسنده نشود، به ویژه حالا که رئیس‌جمهور هم بجد‌ پیگیر این ماجراست.

شاید تنها دلخوشی هواداران تراکتورسازی این بخش از سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم تبریز باشد که گفت: «هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران و البته مردم قهرمان آذربایجان بازی کند و اگر کسی در این حادثه مقصر باشد، دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۶
انتشار یافته: ۳
مقصر خلبان است!
کدام بازی اشتبا هات داوری نداشته است؟ تابحال کدام بازی را بخاطر اشتباهات داوری ذوباره تکرار کرده اند. اینقدر وزیر باید سیاست زده باشد و حرفی بزند که اگر عملی شود سنگ روی سنگ بند نمیشود.
تبدیل بازی برد 3-1 به تساوی 3-3 که در8 دقیقه آخر بازی نبوده؟! چرا به مردم دروغ میگید؟!تراکتور از وقتی که آندو الکی اخراج شده بود محکوم به شکست در مقابل سپاهان شده بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل