بازدید 2375

اخراج مسلمانان از میانمار نقض قوانین بین‌المللی است

کد خبر: ۵۰۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 20 May 2015
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: قطعا برنامه‌ریزی دولت میانمار برای اخراج مسلمانان، مغایر با تمام قوانین بین‌المللی است و سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری تنها به ابراز تأسف بسنده می‌کنند، که این نشان‌دهنده بی تأثیر بودن عملکرد این نهادها است.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت اسف بار مسلمانان میانمار در چند سال اخیر، گفت: متأسفانه افراطیون میانماری با چراغ سبز حکومت میانمار و کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا در چند سال اخیر اقدام به نسل‌کشی مسلمانان این کشور کرده‌اند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ قطعا اقدامات ظالمانه افراطیون و دولت میانمار نسبت به مسلمانان بی سابقه است، زیرا نسل‌کشی در سطح وسیع در سال‌های گذشته به جامعه مسلمانان میانمار آسیب بسیاری زده و جمع کثیری از آن‌ها از این کشور به دیگر کشورها گریخته‌اند.

وی بر لزوم واکنش عالمان و بزرگان جهان اسلام نسبت به نسل‌کشی و اقدامات ظالمانه علیه مسلمانان میانمار تأکید کرد و گفت: در سایه سکوت برخی کشورهای اسلامی هرگونه رفتار ظالمانه و ضد حقوق بشر علیه مسلمانان روا می‌شود و این کشورها تنها نظاره‌گر اتفاقات هستند.

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت میانمار برای اخراج مسلمانان از این کشور، تصریح کرد: قطعا این اقدام مغایر با تمام قوانین بین‌المللی است و متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری تنها به ابراز تأسف بسنده می‌کنند، که این نشان‌دهنده بی تأثیر بودن عملکرد این نهادها است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: به طور حتم سازمان‌های بین‌المللی و اسلامی باید در برابر این نوع از رفتارهای نژادپرستانه که در حکم نسل کشی مسلمانان است، واکنش نشان دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر