بازدید 2479

تبدیل فردو به سایت تحقیقاتی خط قرمز نظام است

کد خبر: ۵۰۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ 19 May 2015
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فردو یک فرصت اساسی برای کشور به حساب می آید که نباید این مرکز را به سایت تحقیقاتی مبدل کرد.

منصور حقیقت پوردر گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، گفت:‌فردو یک فرصت اساسی برای کشور است که با توجه به سانتیفیوژهای موجود در آن می‌توان غنی سازی 20 درصدی و نیازها را در کشور تامین کرد.

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی افزود: در مذاکرات ژنو و لوزان صحبت کرده اند تا فردو به یک سایت تحقیقاتی تبدیل شود که با انجام این کار فردو کارآمدی خود را برای تولید صنعتی از دست می‌دهد.

وی تبدیل شدن فردو به یک سایت تحقیقاتی را  منافی منافع ملی دانست و گفت: تبدیل فردو به سایت تحقیقاتی جز خط قرمز نظام به شمار می‌آید.

حقیقت پور فردو را فرصتی برای کشور عنوان و بیان کرد: دشمن به این مکان دسترسی ندارد و نمی توان فردو را به مرکز تحقیقاتی مبدل کرد چراکه دانشگاه‌ها مراکز و سایت های تحقیقاتی در کشور به شمار می آیند.

وی ابراز کرد:به نظر می رسد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از مسئله فردو عبور کرده اند و فردو به عنوان یک سایت اضافی در دسترس است.

وی علام کرد: اگر طرف مقابل تعهدات خود را نسبت به توافقنامه انجام ندهد با مرکز فردو می توانیم دوباره غنی سازی را در کشور آغاز کنیم.

نماینده مردم اردبیل،نیر و نمین در مجلس شورای گفت: اختلافات بر سر فردو همچنان وجود دارد و نباید از یاد برد که فردو کارآمدی غنی سازی صنعتی را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل