بازدید 1652

مجلس باید به وضعیت بیمه خبرنگاران رسیدگی کند

کد خبر: ۵۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 19 May 2015
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت شغل خبرنگاری، مجلس باید در قالب یک طرح به وضعیت بیمه خبرنگاران رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا:عباس صلاحی در خصوص وضعیت بیمه خبرنگاران گفت: شغل خبرنگاری شغل پرمخاطره‌ای است و با این قشر باید به مانند دیگر اقشار جامعه از بیمه برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه شغل خبرنگاری باید در زمره مشاغل پرخطر قلمداد شود و با نگاه ویژه مطالبات این قشر از جامعه تامین شود، اظهار کرد: طی جلساتی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر بهداشت نیز خواستار توجه ویژه به این قشر فعال جامعه بودیم.

صلاحی تصریح کرد: بحث بیمه خبرنگاران با توجه به اهمیت آن باید در قالب طرحی توسط نمایندگان مجلس مطرح شود تا خبرنگاران نیز به مانند دیگر اقشار تحت پوشش بیمه باشند. این موضوع نیازمند همتی بلند است تا بتوان آن را به نتیجه رساند چراکه موضوع تامین منابع مالی آن بسیار حائز اهمیت است.

وی یکی از موانع بر سر راه بیمه خبرنگاران را تامین اعتبارات عنوان کرد و افزود: در این راستا باید برآورد درستی از تعداد خبرنگاران کشور داشته باشیم تا بتوان منابع مالی مناسب را تامین کرد اما، ظاهرا تعداد خبرنگاران به قدری نیست که برای تامین آن مشکل حادی وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بعید است که دولت خود وارد این موضوع شود و مجلس باید خود تکلیف این موضوع را روشن کند، تاکید کرد: خبرنگاری جزو یکی از شغل‌های حساس در جامعه است و لازم است که نمایندگان با دید مثبت این موضوع را بررسی کنند چراکه ظاهرا دولت توان و اراده‌ای برای این کار ندارد و با توجه به اینکه خود با اکثر بیمه‌ها مشکل دارد نمی‌تواند مشکلی از بیمه خبرنگاران حل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها