بازدید 15178

هر که توانایی کار کردن دارد باید از دریافت یارانه محروم شود!

کسانی که از سوی دولت نیازمند تشخیص داده نشده‌اند یارانه‌شان قطع می‌شود؛ دارندگان املاک، کسانی که سفر خارجی رفته‌اند و موارد دیگری از این دست از سوی دولت حذف شده‌اند. اکنون کسی نمی‌تواند بگوید من سفر خارجی رفته‌ام، ولی نیاز به یارانه دارم یا فقیرم، کسی این را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۵۰۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 19 May 2015
هر که توانایی کار کردن دارد باید از دریافت یارانه محروم شود!هر چه‌ از آغاز سال می‌گذرد، صحبت‌ها از حذف یارانه قشرهای مرفه بیشتر می‌شود؛ اما آمارهای داده شده در این زمینه زیاد موثق نیست و گاهی خبر از حذف چهار میلیون یارانه‌بگیر و گاه‌ شش میلیون نفر شنیده و پس از مدت کوتاهی، خبر‌ها تکذیب می‌شود.

به گزارش «تابناک»، ‌دولت کار حذف یارانه‌بگیران را در دستور کار خود قرار داده‌ و به‌‌ تشخیص خود، قشرهایی را از دریافت یارانه محروم می‌کند؛ حال شاید این افراد ‌کسانی باشند که به سفر خارجی رفته‌اند و یا‌ از تمکن مالی خوبی برخوردار‌ند؛ البته گاه‌ نیز دیده شده‌ که برخی از کم‌در‌آمد‌ها نیز از جمله کارگران‌ به تیر دولت گرفتار آیند!

اما در این میان، ادعای برخی‌ نمایندگان بیش از هر چیز دیگری جالب به نظر می‌آید، به گونه‌ای که یکی از نمایندگان اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تازه‌ترین ادعای خود می‌گوید، هر ‌که توانایی کار کردن دارد، باید از دریافت یارانه محروم شود. نکته اینجاست که گویا این نماینده از وضعیت کار در ایران بی‌اطلاع است.

به گفته بسیاری از کار‌شناسان امروز در هر خانواده‌ای دست‌کم یک یا دو جوان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد، که حتی حاضرند در پایین‌ترین سطح ممکن مشغول کار شوند، اما از همین حداقل‌ها هم محروم هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده‌ای است که این موضوعات را مطرح می‌کند و‌ در گفت‌و‌گوی خود با تابناک یادآور می‌شود: تکالیف دولت مشخص است و دولت باید مطابق قانون بودجه سال ۹۴، اقدام به حذف برخی یارانه‌بگیران کند؛ حال اینکه چه گروه‌هایی و چگونه باید حذف شود، از اختیارات دولت است.

این نماینده مجلس ‌در پاسخ به اینکه آیا مجلس بر روند حذف یارانه بگیران نظارت دارد، گفت: مجلس قطعاً بر روند حذف یارانه‌ها نظارت دارد و اولین گزارش رسمی که در این زمینه به دست نمایندگان برسد، ‌بررسی ‌خواهد شد؛ اما از آنجایی که گزارش‌ها معمولا ‌سه ماهه است تا کنون چیزی به مجلس نرسیده ‌است، ولی برخی گزارش‌های شفاهی در کمیسیون و صحن علنی در باره حذف یارانه‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه می‌دانیم دولت شروع به حذف یارانه‌ها کرده، ‌گفت: کسانی که از سوی دولت نیازمند تشخیص داده نشده‌اند یارانه‌شان قطع می‌شود؛ دارندگان املاک، کسانی که سفر خارجی رفته‌اند و موارد دیگری از این دست از سوی دولت حذف شده‌اند. اکنون کسی نمی‌تواند بگوید من سفر خارجی رفته‌ام، ولی نیاز به یارانه دارم یا فقیرم، کسی این را نمی‌پذیرد.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: البته کارگران حسابشان جداست، چون شاید عده‌ای ‌‌برای کار به خارج از کشور سفر کرده‌اند، ولی کسانی که سفر می‌کنند و کالای چمدانی وارد می‌کنند، جزو این قشرها به حساب نمی‌آیند، چون به هر ترتیب تاجر هستند و در یک کلام باید بگویم فقط باید به سمت افراد تحت پوشش مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد.

این نماینده گفت: به غیر از این به هیچ کس دیگری نباید یارانه داد، اگر کسی می‌تواند کار کند باید کار کند، اگر هم کار نیست برود و از بیمه حقوق بیکاری دریافت کند. یارانه مال قشرهای کم درآمد است و اینکه همه یارانه بگیرند، کار اشتباهی است و ما باید کمک کنیم تا حذف شود.

وی در پاسخ به اینکه جمعیت زیادی از جوانان در کشور بیکارند و جمع بسیاری از تحصیل کرده‌ها در انتظار کارند به طوری که در حال تبدیل شدن به یکی از بحران‌های اجتماعی است، گفت: این در قانون تأمین اجتماعی دیده شده ‌و برای جوانی که متقاضی کار است و حاکمیت نمی‌تواند برای وی کار ایجاد کند، باید به وی مزد پرداخت کرد تا زمینه کار برای وی فراهم شود.

این در حالی است که شرایط پرداخت حقوق بیکاری به گونه‌ای است که شامل همگان نمی‌شود. با توجه به قوانین موجود، تنها به کسانی در کشور حقوق بکیاری تعلق می‌گیرد که دست‌کم شش ماه قبل از بیکاری حق بیمه آن‌ها پرداخت شده باشد؛ بنابراین، حقوق بیکاری شامل فارغ‌التحصیلانی که هرگز کار کردن واقعی را تجربه نکرده‌اند، نمی‌شود.

از سوی دیگر، یکی از مشکلات کنونی این است که حتی به افرادی که قبلاً تجربه کار ‌نیز داشته‌اند، بیمه بیکاری پرداخت نمی‌شود و دولت اعتباراتی را ‌که برای این موضوع در نظر گرفته ،‌صرف موارد دیگر می‌کند.

بر پایه این موارد به نظر می‌رسد این که ‌گفته‌اند کسانی که می‌توانند کار کنند، ‌کار کنند و یارانه به این افراد داده نخواهد شد، شاید در حرف کار آسانی باشد، اما ‌باعث از بین رفتن حق بسیاری از مردم آسیب دیده خواهد شد که در ‌‌نهایت می‌تواند به ضرر خود دولت تمام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۴۳
انتشار یافته: ۲۹
من یکبار با قرض و بدهکاری رفتم حج عمره دانشجویی. یعنی یارا نه ام قطع میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
کسی که با قرض می ره حج باید یارانه ش قطع بشه چون عقل سالم نداره حج برای کسی یه که استطاعت مالی داره نه برای تو برادر لابد ازدواج دانشجویی هم داشتی اونم با قرض
بعضیا نفسشون از جای گرم در میاد
به نظر من هر کس بیشتر از 2 خانه دارد باید یارانه اش قطع شود.این یکی از دقیقترین ملاکها میباشد. ولی گویا همه مسولین چند خانه ای هستند و نمیخاهند این موضوع را ملاک قرار دهند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
من نه پدر دارم نه خونه نه ماشین نه زن!
کلی درس خوندم با بدبختی به امید کار خوب که اونم گیرم نیومد
ار بس هم خوشانسیم اخرشم میبینیم یارانه ما رو قطع میکنند.
روحانی مچکریم!
کلید مچکریم!
دلار چقدر قیمتش پایین آمد!!!!!!!!!!!
بحث فقر و غنا نیست...جلوی اختلاسارو بگیرن. .اگر پولای اختلاسی برگرده تا صد ماه حداقل پول یارانه ها جور میشه
بهتره که رسما اعلام کنن که یارانه حق همه مردم ایران هست ولی چون بودجه نداریم و برای اینکه بودجه عمرانی به خطر نیوفته مجبوریم تعداد زیادی رو که توانایی مالی بهتری دارند رو حذف کنیم ...

با مردم رو راست باشید تا مردم هم با شما همکاری کنند .

البته باید به مردم تضمین هایی داده بشه این مبالغ صرف ابادانی کشور بشه نه اینکه بره جاهای دیگه ...
فرض میکنیم حرف این اقا درست باشه پس افزایش قیمت بنزین اب و برق وگاز و تلفن چی چرا سر مردم بدبخت این قدر منت میگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
دقیقا این افزایش قیمت ها جوری باید جبران شوند
این عزیز دل برادر فکر کنم در ایران زندگی نمیکنه
داره بر اساس قوانین کار انگلستان برنامه میریزه!!!
یارانه حق ماست و هیچ احدی حق نداره از ملت ما بگیره خوابشو هم نخواهد دید. این حق ماست همه چی با زورگویی شما حل نمیشه مردم هرگز سکوت نمیکنند
باسلام هدف از دادن یارانه چه بود؟ چه تورمی را متحمل شدیم. به سالهای گذشته برگردید و اینقدر این 45 هزارتومن را توی سر ما نزنید. اصلا بیایید و تماما یارانه ها را قطع کنید و قیمت کالا ها رانرخ قبل از گرانی برسانید و دست از سر کچل ما بردارید
مشكل اصلي كشور ما اين افراد هستند كه فقط خود ودورو بر خود را مي بينند واز بقيه جامعه بي خبرند در واقع مرفه بي درد هستند .متاسفانه بخشي از مملكت توسط اين افراد اداره مي شود ودرد بي چاره گان را نمي فهمند.اينها درك نمي كنند كه با مدرك ليسانس دنبال كار خدماتي گشتن يعني چه !!!!!
ای بابا، یارانه ما رو حذف کردن
با حقوق 700 تومن خودمون زندگی میکنیم و منت کسیو رو هم نمیکشیم.
http://asiait.ir
هر چی زودتر یارانه اینها رو قطع کنن بهتر. ما از اول یارانه نگرفتیم ولی بعضی‌ها که از ما هم ثروتمندتر بودند یارانه میگرفتن. یارانه باید فقط برای کسایی که درآمد پایینی دارند باشه.
يارانه بايد ظرف يكماه قطع شود
کلا قطع کنین خلاص نه مارو هر روز بازی بدین نه خودتونو ولی تو رو به خدا پولش فردا ویلا تو کانادا وحساب تو سویس نشه
من تصحیح میکنم:
هرکه توانایی کار کردن دارد نه تنها باید از دریافت یارانه محروم شود بلکه باید به دولت یارانه بدهد.... :))))
هرکی اینجا از یارانه یه تعریفی داره :|
یارانه حق تمام ملت ایران است.واگر یارانه همه ایرانیان هم قطع شوددولت تغییری در زندگی من وشما بنا نیست ایجاد کندومسلما دولت کاری برای کاهش بیکاری نه میخواهد نه میتواند انجام دهد
این نماینده شکمش سیراست که این تزراداده است
من یک بار به دنبال کار کشور ترکیه رفتم کار مناسب گیرم نیومد دوبار برگشتم یعنی حالا من غنی محسوب میشم ؟
از نماینده ها شروع کنید.
قیمتها رو برگردونید به قبل از پرداخت یارانه ما حرفی نداریم یارانه رو قطع کنید.
فاميل داريم خونه ٦٠٠مترى زعفرانيه داره، باغ ١٦٠٠٠مترى با سه حلقه چاه و استخر ، ٥ تا ماشين خودش و خانوم و دخترش. ،و.......يارانه ميگيره و ما را هم كه با حقوق بازنشستگى انصراف داديم احمق ميدونه و ميگه هر كى هرچى دولت ميده باید بگیره
بخدا همین نماینده با حقوق میلیونی داره یارانه میگره
من دانشجوی دکتری هستم که هیچ منبع درآمدی ندارم و از کار و آینده شعلی هم خبری نیست. ولی یکبار برای یک کنفرانس علمی به خارج از گشور رفتم. پولشم با بدبختی جور کردم . آیا ریایانه من هم باید قطع شود؟!
بگرد تا بگردیم
ظاهراً یارانه فقط به افراد تنبل که تن به کار نمی دند و افراد بیکار تعلق میگیرد اینم یک راه تن پروری می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی