بازدید 1615

دولت رسیدگی به مسائل مالی را از درون خود آغاز کند

کد خبر: ۵۰۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 19 May 2015
نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات کشور را فقدان ابزارهای نظارتی خواند و گفت: ساختارها و نهادهای متعدد برای نظارت در کشور وجود دارند، اما فاقد ابزار کارآمد نظارتی هستند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره گزارش وزیر کشور از بحث پول‌های کثیف به مجلس گفت: وقتی در آمریکا، اروپا و کانادا با آن سیستم پرقدرت نظارتی پول‌هایی به صورت غیرقانونی جابه‌جا می‌شود در کشور ما قطعاً مبالغی از پول‌های کثیف وجود دارد.

وی تکذیب موضوع پول‌های کثیف را حاکی از بی‌اطلاعی و یا تغافل نسبت به این موضوع خواند و اظهار داشت: عده‌ای نیز سعی می‌کنند خود را به کانون‌های قدرت وصل کنند تا به عملیات خود وجه قانونی و مشروع بدهند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادعا مبنی بر عدم هرگونه پول کثیف در کشور را به منزله پاک کردن صورت مسئله دانست و گفت: وزیر کشور موظف است این موضوع را مطرح کند، اما زمانی که مجلس با چنین نگاهی به او واکنش نشان می‌‌دهد و از او توضیح می‌خواهد طبیعی است که قدری عقب‌نشینی و مصلحت‌اندیشی کند.

وی با اشاره به اینکه قدرت در کشور ما بسیار پراکنده است بر لزوم اصلاح و رسیدگی به مسائل مالی از درون خود دولت تأکید کرد و افزود: اولین راه در این مسیر، تدوین سامانه داده‌های اطلاعاتی افراد است؛ وقتی من اعلام کردم که یک ماشین و یک خانه و یک هکتار زمین دارم، بعدا اگر مشخص شد که 10 هکتار زمین دارم می‌توانند از من بپرسند که این مقدار اضافه از کجا آمده است؟

پزشکیان نتیجه این سیستم اطلاعاتی از اموال افراد را ممانعت از رانتخواری و زمین‌خواری و ... برشمرد و گفت: طرح «از کجا آورده‌ای؟» ابتدائاً سودی ندارد، چرا که اول باید سامانه اطلاعاتی افراد تکمیل شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مشکل ما فقدان ابزار نظارتی در کشور است، بدین معنا که ساختارها و نهادهای متعدد برای نظارت وجود دارند، اما فاقد ابزار کارآمد نظارتی هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر