بازدید 11492

آقای وزیر با پراید سواری مشکل صنعت حل خواهد شد؟

هرچند استفاده آقای نعمت‌زاده از پراید به عنوان یکی از محصولات داخلی قابل تمجید و تشویق است، کار ایشان ‌هیچ گونه کمکی به صنعت تولید داخلی در کشور نمی‌کند و نیاز است ‌وزیر صنعت و همکارانشان بجد به حل مشکلات تولید و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی بپردازند.
کد خبر: ۵۰۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 18 May 2015
مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیرصنعت، معدن و تجارت در یک اظهار نظر اعلام کرده است: در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت همه از خودروهای داخلی استفاده می‌کنند و گواهی می‌دهند که ماشین شخصی وزیر صنعت، پراید است.

به گزارش «تابناک»، استفاده و حمایت از تولیدات داخلی همواره‌ یکی از شعارهای اصلی همه سیاست‌مداران در دولت‌های گذشته بوده، ولی مشخص نیست ‌چرا به رغم این همه حمایت از تولید ملی، وضعیت امروز تولید در داخل به این گونه اسف بار است؟!

سخن قائم مقام وزیر در مورد اینکه خودروی شخصی وزیر پراید است، دقیقا در همین راستا ایراد شده است. ‌این مقام مسئول می‌خواهد با اعلام اینکه وزیر صنعت از پراید استفاده می‌کند، مردم را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق ‌و اعلام کند که حتی وزیر صنعت هم پراید سوار می‌شود.

در وهله نخست باید گفت، ‌با عسل گفتن دهان انسان شیرین نمی‌شود؛ به عبارت دیگر با شعار و نمایش نمی‌شود مردم را به استفاده از کالای داخلی و تولیدات داخلی تشویق نمود. اینکه وزیر چه ماشینی سوار می‌شود، هیچ اثری در تصمیم گیری مصرفی مردم ندارد. این موضوع وقتی تشدید می‌شود که مثالی که آورده می‌شود نیز بیشتر شبیه به شوخی به نظر برسد.

امروز تولیدکنندگان در داخل با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که تولید را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است و باید گفت، ادامه این وضعیت می‌تواند خسارات‌ جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و رونق اقتصادی وارد کند.

در حالی امروز شعار حمایت از تولید با سوار شدن بر پراید فریاد زده می‌شود که تولید کنندگان از عدم پرداخت یارانه تولید گلایه دارند؛ از واردات بی‌رویه کالاهای مشابه داخلی گلایه دارند؛ از عدم ایجاد شرایط سرمایه گذاری خارجی و ورود تکنولوژی و...‌ گلایه دارند. این موضوعات تنها بخشی از مشکلات تولید کنندگان است که به نظر بهتر می‌رسد وزیر صنعت به جای سوار شدن بر پراید این مشکلات را حل کند.

از سوی دیگر، عدم استفاده از تولیدات داخلی در کشور تنها به دلیل مشکلات تولید کنندگان نیست، بلکه مصرف کنندگان در ‌کشور نیز به دلایل متعدد علاقه‌ای به استفاده از تولیدات داخلی ندارند. گشتی در بازار نشان می‌دهد که طیف وسیعی از کالاهای عموما چینی در میان مردم خرید و فروش می‌شود، زیرا تولیدات داخلی یا به دلیل کیفیت پایین مورد علاقه مصرف کنندگان داخلی نیست یا به دلیل اینکه هزینه تولید در ایران بسیار بالاست، مصرف کنندگان علاقه‌ای به خرید آن نشان نمی‌دهند.

البته شایان ذکر است که استفاده از کالاهای ایرانی در بسیاری از موارد، بیشتر به دلیل بازار انحصاری است که در‌ کشور وجود دارد. در واقع استفاده از خودروهای ایرانی نه به دلیل کیفیت و یا قیمت بلکه تنها به خاطر انحصار در این بازار است که مردم چاره‌ای جز خرید ماشین ایرانی ندارند.

ای کاش روزی فرا می‌رسید که مسئولان بدون شعارزدگی و با جدیت به موضوع تولید در داخل و فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی بپردازند و سعی کنند موانع تولید را حذف و با مدیریت جهادی و عاقلانه تولید در داخل ‌گسترش دهند.

هرچند استفاده آقای نعمت‌زاده از پراید به عنوان یکی از محصولات داخلی قابل تمجید و تشویق است، کار ایشان ‌هیچ گونه کمکی به صنعت تولید داخلی در کشور نمی‌کند و نیاز است ‌وزیر صنعت و همکارانشان بجد به حل مشکلات تولید و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار