بازدید 3070

عوارض مصرف خودسرانه قرص‌های مسکن

کد خبر: ۵۰۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 17 May 2015
یک فوق تخصص گوارش گفت: مصرف داروهای خودسرانه به ویژه قرص‌های مسکن، ایجاد ورم معده را به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا خلیلیان اظهار کرد: عوامل زیادی در ایجاد التهاب و ورم معده نقش دارند که مهمترین آن مصرف داروهایی مانند ترکیبات آسپرین و ضد التهابی مانند بروفن و ... است.

وی افزود: یک عامل مهم دیگر در ایجاد ورم معده وجود یک باکتری شایع به نام هلیکوباکتر پیلوری است که موجب التهاب و ورم معده می‌شود. البته با درمان این باکتری ورم معده نیز بهبود می‌یابد.

این فوق تخصص گوارش تصریح کرد: علائم ورم معده شامل احساس درد، سوزش، سیری زود هنگام همچنین احساس پری و فشار بعد از خوردن غذا و تورم ناحیه فوقانی است.

خلیلیان عنوان کرد: میزان شیوع ورم معده در هر دو قشر خانم و آقا برابر است و فرد را در هر سنی ممکن است دچار کند، اما در دهه دو و سه زندگی و دهه شش و هفت میزان شیوع بیشتر است. مصرف سیگار و دخانیات تشدید کننده این بیماری است و استرس نیز موجب تشدید علائم بیماری می‌شود.

خلیلیان در پایان گفت: درمان ورم معده با توجه به منشا ایجاد بیماری و شرایط بیمار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر ورم معده ناشی از وجود باکتری در معده باشد با انواع آنتی بیوتیک درمان صورت می‌گیرد و اگر غیرمیکروبی باشد از داروهای دیگر استفاده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل