بازدید 3607

تذکر و سوال نمایندگان درباره حواشی مسابقه تراکتورسازی

کد خبر: ۵۰۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 17 May 2015
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از تقدیم تذکر و سوالی به هیات رییسه مجلس درباره حواشی مسابقه تراکتورسازی و نفت خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در روز پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال در روز جمعه 25 اردیبهشت شرایطی در ورزشگاه یادگار امام در تبریز به وجود آمد و جابجایی‌هایی در نتیجه نهایی صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری‌های گسترده‌ای شد.

وی افزود:‌ در همین رابطه تذکر و سوالی تقدیم هیات رییسه مجلس شده و ما از سایر ظرفیت‌های مجلس نیز برای پیگیری موضوع استفاده خواهیم کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: داوری مسابقه تراکتورسازی و نفت جای تامل فراوان داشت. تعیین داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته و شائبه‌های زیادی را پدید می‌آورد برای این بازی مهم تصمیم درستی نیست. این امر در جریان بازی هم خود را نشان داد.

فرهنگی اضافه کرد: در بازی حساس در مقابل دیدگان یکصد هزار تماشاگر پرشور و در منظر ملت ایران که از گیرنده‌های خود جزئیات بازی را پیگیری می‌کردند اخراج یکی از موثرترین بازیکنان تیم شائبه‌ برنامه‌ریزی از پیش را تداعی می‌کند. ندیدن پنالتی مسلم و سایر اتفاقات همه مطلعان از سازوکارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد. مروری بر تیترهای اکثر قریب به اتفاق مطبوعات ورزشی بعد از مسابقه این حس ناراحت‌کننده را منعکس می‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اطلاع رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی استادیوم که موید جنگ روانی موثری است که در نحوه پیگیری بازی تاثیر گذاشت به طور جد قابل پیگیری است. ضمن تشکر از مردم پرافتخار آذربایجان که در عین ابراز ناراحتی خود رفتار متین و قابل قبولی را از خود نشان دادند یادآوری می‌کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده منتشر می‌شود. مواردی از قبیل ترک استادیوم توسط رییس فدراسیون که تا پایان بازی آنجا حضور داشته و موارد مشابه دیگر صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد تاسف‌آوری که برخلاف مصالح عمومی در برخی فضاهای عمومی مطرح می‌شود و متاسفانه مقامات مسئول و مسئولان اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت و اهتمام لازم را ندارند پراکندن نفرت قومی در میان مردم است. متاسفانه با احساسات مردم و بعضا افرادی که انگیزه‌های خاصی ندارند برخورد می‌شود اما با کسانی که توهین به اقوام را در دستور کار خود دارند برخورد مناسب صورت نمی‌گیرد. به عنوان مثال توجه نهادهای اطلاعاتی را به اقدامات توهین‌آمیزی که قبل از مسابقات استقلال و تراکتورسازی در برخی فضاها منتشر شد جلب می‌کنم هر چند در میدان مسابقه پاسخ مناسبی به آن داده شد اما آیا نهادهای مسئول عامل آن را پیدا کردند؟ و نتیجه اقدام‌شان چه بوده است؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به مناسبت مسابقه فوتبال کینه و نفرت میان فارسی‌زبانان و دیگران توسط برخی عالمانه و عامدانه و از سوی برخی دیگر از سر احساسات رایج شده، اضافه کرد: مسابقات ورزشی ورزش است و نه فعالیت سیاسی، حزبی و قومی لذا مدیران ذیربط ورزشی و عموم جامعه سعی کنند با رعایت سازوکارهای ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوء تفاهمات ملی و سرخوردگی‌های اجتماعی نشویم.

وی در پایان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیات دولت به استان آذربایجان شرقی، گفت: از مسئولان اجرایی کشور و استان انتظار داریم اولویت‌های مورد نظر مردم آذربایجان شرقی مانند تسریع در اجرای پروژه‌های مهم عمرانی را مورد توجه قرار دهند تا اندکی تلخی آنچه رخ داده جبران شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها