بازدید 1788

مشکل گردشگری با تشکیل وزارتخانه حل نمی‌شود

کد خبر: ۵۰۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 17 May 2015
عضو فراکسیون گردشگری مجلس، راه برای برون رفت از مشکلی که گردشگری ایران با آن مواجه است را سیاستگذاری منسجم و تبلیغات و تبلیغات و باز هم تبلیغات، به همراه اراده کافی و جدی برای ایجاد تغییر در این حوزه دانست.

محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کشور باید از درآمدهای نفتی فاصله بگیرد تا پویایی اقصاد امکان‌پذیر شود، گفت: گسترش صنعت گردشگری به پویایی اقتصاد کشور کمک می‌کند؛ همچنانکه این صنعت در تمام دنیا مکانیسیم و سازوکار مشخص خود را دارد اما متاسفانه در کشور ایران چنین سازوکاری وجود ندارد.

گردشگری در معنای حرفه‌ای و صنعتی آن یعنی جذب توریسم

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گردشگری این نیست که مسافران تنها در ایام کوتاه نوروز در جاده‌های کشور چادر بزنند و مسئولان با افتخار آمار سفرهای داخلی را اعلام کنند. گردشگری در معنای حرفه‌ای و صنعتی آن یعنی جذب توریست و ایجاد فضاهای مناسب برای افزایش گردشگران برون مرزی در  داخل کشور.

دامادی با تاکید بر اینکه ایران کشوری امن و بی‌خطر است، افزود: اگر ایران مانند بسیاری از کشورهای همسایه ناامن بود، ورود تعداد محدود گردشگران خارجی به کشور توجیه داشت اما با توجه به امنیت قابل توجه کشور و داشتن مراکز متعدد تاریخی و تفریحی، صنعت گردشگری ایران باید در شرایط مطلوب‌تری به سر برد.

وی تصریح کرد: عدم مدیریت و نگاه وی‍ژه و در نظر نگرفتن اعتبارات کافی صعنت گردشگری را در ایران به نابودی کشانده است؛ لذا مدیران باید درآمدزایی از راه ارز و پول خارجی را یاد بگیرند چراکه زمان اتکاء به درآمد نفتی  دیگر به پایان رسیده است.

دامادی با بیان اینکه سیاستگذاری و نوع نگاه به گردشگری در کشور اشتباه است و برای این موضوع تبلیغات نمی‌شود، تاکید کرد: یکی از جاذبه‌ای اسرارآمیز گردشگری کشور با اسم "چشمه سورت" در مازندران قرار دارد که نظیر آن به غیر از ایران تنها در یک کشور دیگر وجود دارد؛ از آقای سلطانی‌فر به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور هم دستور سریع و فوری برای رسیدگی به این مساله را گرفتم اما تاکنون اقدام مورد توجهی صورت نگرفته است.  

وی برای برون رفت از مشکلی که گردشگری ایران با آن مواجه است پیشنهاد خود را ارائه کرد و گفت:‌ مشکل گردشگری درایران نه با تشکیل وزارتخانه و نه هیچ اقدام مشابه دیگری حل نخواهد شد بلکه سیاستگذاری منسجم و تبلیغات و تبلیغات و باز هم تبلیغات، به همراه اراده کافی و جدی برای ایجاد تغییر از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند گردشگری را در ایران متحول کند.

طرح تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه با قانون برنامه مغایرت دارد

دامادی به طرح تغییر سازمان گردشگری به وزارتخانه اشاره کرد و گفت:‌ اگرچه تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه، پاسخگویی آن‌ها به مجلس را بهتر خواهد کرد ولی این اتفاق با قانون برنامه توسعه مغایرت دارد؛ با این حال باید تدابیری اندیشیده شود که سازمان گردشگری پویا شود زیرا این صنعت می تواند اقتصاد بدون بهربرداری از نفت را برای کشور رقم بزند و گردشگری به عنوان قطب اقتصاد بدون نفت شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر