بازدید 18187

آخرین قیمت قبر و کفن و دفن در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با رد شایعه فروش قبرهای 30 میلیون تومانی، توضیحاتی را درخصوص افزایش نرخ کفن و دفن ارائه کرد.
کد خبر: ۵۰۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 17 May 2015
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با رد شایعه فروش قبرهای 30 میلیون تومانی، توضیحاتی را درخصوص افزایش نرخ کفن و دفن ارائه کرد.

مجتبی عبدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قیمت قبر در پایتخت و شایعات افزایش چندبرابری قیمت قبر در تهران، با بیان اینکه "با وجود مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش قیمت، تغییر چندانی نسبت به مصوبه سال 92 شورای شهر نداریم"، گفت: مصوبه دو سال قبل شورای شهر،‌ اشکالاتی در برخی متون در خصوص چگونگی دفن همسر، فرزندان و خانواده‌های شهدا داشت و در مصوبه جدید اشکلات نگارشی آن رفع شد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه جدید شورا در برخی موارد شاهد افزایش جزئی قیمت‌ها هستیم، گفت: بعنوان مثال در فاز 3 بهشت زهرا در گذشته به ازای هر طبقه دوم و سوم مبلغ 350 هزار تومان دریافت می‌شد که با این اوصاف برای قبر دو طبقه مبلغ 700 هزار تومان هزینه دریافت می‌شد اما در حال حاضر و براساس مصوبه شورای شهر در حال حاضر به ازای هرطبقه مبلغ 750 هزارتومان دریافت می‌شود که برای خرید دوطبقه قبر، مبلغ یک میلیون و 500هزار تومان باید پرداخت شود اما بااین حال خانواده‌هایی که توانایی پرداخت ندارند می‌توانند این پول را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

عبدالهی با اشاره به افزایش هزینه‌های انتقال، کفن و دفن گفت: در گذشته مبلغی بابت انتقال متوفی از منزل یا بیمارستان و همچنین تنها مبلغ 200 هزار تومان بابت تکفیبن، تلقین، مداح، روحانی‌، صوت و... دریافت می‌شد که البته خانواده‌های بی بضاعت این مبلغ را پرداخت نمی‌کردند و این نرخ در سال 94 در پی مصوبه شورای شهر به 300هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود 95 درصد متوفی‌ها در فاز 3 بهشت زهرا (س) دفن می‌شوند، در مورد افزایش بهای قبر در فاز یک ، گفت: اگر خانواده‌ای درخواست دفن عزیزشان در قطعات یک تا 100، را داشته باشند و اگر توانایی ایجاد قبر در این قطعات وجود داشته باشد، مبلغ 20 میلیون تومان از خانواده‌ها اخذ خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در گذشته مبلغ خرید قبر در قطعات یک تا 100، 15 میلیون تومان بود و در این بخش نیز با مجوز شورای شهر تهران شاهد افزایش قیمت هستیم اما دقت داشته باشید که تنها دو تا سه درصد فوتی‌ها درخواست دفن در این قطعات را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۵
چه خبره؟! قبر دوطبقه از 700 هزار تومان به 1.500 هزار تومان افزايش پيدا كرده است؟
خيلي بي انصافي است يعني بيشتر از دوبرابر!
یعنی در این قطعات تا 100 جنازه بهشکل دیگری توسط فرشتگان رتق و فتق می شود؟
پاسخ ها
سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
پسرك فضول جنازه بهتر رتق و فتق نميشه بلكه زنده ها براي فاتحه دادن جاي بهتري ميرند
قطعه یک چه ویژگیی دارد؟
امسال خوشبختانه شوراي شهر از خجالت همه، چه مرده و چه زنده حساب درآمده!!!! اون با اين افزايش نرخ هاي کرايه (تاکسي، اتوبوس و مترو) و اين با ترخ افزايش قبرها
هرچیز عربستانی ها بد باشد خداوکیلی نحوه کفن ودفنشان خصوصا در مدینه منوره که باچشم دیدم پسندیده است تفاوتی بین دارا وندار ندارد هیچ هزینه ای دریافت نمیگردد نماز میت بصورت جماعت خوانده میشود واقعا زیبنده مسلمین در جمهوری اسلامی نیست که کفن ودفن میت درآمدزا باشد.
واقعا که خنده داره من نمیدونم این مردم کی میخوان رشد مغزی کنن کسی که مرده دیگه چه فرقی میکنه کجا دفن بشه اصلا تو بیابون دفنش کنن
عجب ! دوبرابر شدن قيمت را مي گويند افزايش جزئي !
مبلغ یک متر و نیم در 50 سانت و عمق 2 متر می شود 20 میلیون تومان بعد در نقطه دیگر تهران 2 میلیون تومان
علاوه بر خانواده متوفی مرده را هم در آن سرا بدهکار میکنند ما که زحمت را کم کردیم با ما کارمندی حساب کنید
افزايش جزئي قيمت يعني قيمت هر طبقه از 350 هزار تومن به 750 هزار تومن افزايش يافته، بيش از دو برابر!!!!!!!!!
اونکه مرده که خدا رحمتش کنه.
بیچاره بازماندگان که در فراق عزیز از دست رفته شان هستند و از طرفی با هزینه کمرشکن هزینه های کفن و دفن و ....
بادرود
در بهشت زهرای شهرستان کازرون علاوه بر نرخ سنگین قبر ، بهارنارنج ونارنجهای درختان هم به ریال تبدیل میشه .
من شمالم .مُردم ببرین تو دشتی باغی جایی دفنم کنین پول قبر ندارم بدم
تقریبا یک ماه پیش از مادر دوستم فوت کرد حدود 20 میلیون پول قبر دادند 2 طبقه چرا میگین همچین قیمتهایی نیست !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار