بازدید 38013
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

رقابت برادران مقامات در کرمان/ هدایت جعل طرح سه‌فوریتی از بیرون مجلس!/ ادعای جواد منصوری در باره اختلاف خلخالی و بهشتی/وزیری که رئیس‌جمهور پارس نشد ولی حاکم فارس شد!/ساخت و ساز غیرقانونی برخی مدیران در کرج

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «نوبخت: از تعداد تغییرات در دولت اطلاع ندارم»، «آغاز لغو غیر رسمی تحریم‌های نفتی»، «نگرانی از تدریس فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد رفسنجان»، «درخواست بختیار از موساد برای ترور امام خمینی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 15 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احتمال رقابت برادران سردار سلیمانی و جهانگیری و شهید باهنر در کرمان!

خبرگزاری ایلنا فهرستی طولانی از شخصیت‌های مشهور سیاسی و یا وابستگان چهره‌ها را به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کرمان بر شمرده است.

زاهدی وزیر سابق علوم و نماینده فعلی کرمان، جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی، موسوی رییس سابق صداوسیمای کرمان، سهراب سلیمانی برادر سردار سلیمانی، مجید دوستعلی متولی مسجد قائم و دبیر هیات دولت نهم، مجید نامجو وزیر نیروی احمدی‌نژاد، بتول نامجو خواهر مجید نامجو و همسر دوستعلی، محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم و مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد احمدی‌نژاد از جمله افرادی هستند که شایعات آمدن آنها در کرمان به گوش می‌رسد.

در میان اصلاح‌طلبان نیز زمزمه‌های کاندیداتوری هاشمیان٬ خواهرزاده آیت‌الله هاشمی و ابراهیم جهانگیری٬ برادر اسحاق جهانگیری شنیده می‌شود. به این جمع باید محمدرضا باهنر را هم افزود که ممکن است برای اینکه اتفاقات مجلس ششم برای او تکرار نشود و توسط مردم تهران از مجلس حذف نشود٬ بار دیگر به زادگاه خود بازگردد.


وزیر که رئیس‌جمهور ملک پارس نشد ولی حاکم پشت پرده مناسبات فارس شد!

از کامران باقری لنکرانی که به عقیده آیت‌الله مصباح یزدی بهترین فرد در زمین و آسمان برای پذیرش ریاست جمهوری ایران بود، به عنوان یکی از چهره‌های جدی ورود به رقابت‌های انتخاباتی در شیراز نام برده شده است. ایلنا در این باره مدعی شده که لنکرانی آنقدر در وزارت بهداشت نفوذ داشت که همسنگر دیروز خود «محمدهادی ایمانیه» را همچنان در دانشگاه علوم پزشکی استان فارس حفظ کند. از سویی دیگر لنکرانی تفاوتی اساسی با دیگر وزیران دولت دهم که در صف ورود به مجلس هستند٬ دارد. او به خاطر تدریس و طبابت در شیراز٬ رابطه خوبی هم با مردم و شخصیت‌های سیاسی استان دارد و همین مسئله سبب شد تا هر چند رئیس جمهور ملک پارس نشد٬ اما حاکم پشت پرده مناسبات استان فارس باشد!


نوبخت: از تعداد تغییرات در دولت اطلاع ندارم

نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص شایعه تغییرات در دولت گفته: من از تعداد وزرا و استاندارانی که قرار است تغییر کنند اطلاعی ندارم ولی هرگونه تغییر که در راستای بهبود عملکرد دولت باشد قابل پذیرش است و این اقدام برای تقویت کابینه امری معمول است.


ادعای جواد منصوری در باره چرایی اختلاف خلخالی و شهید بهشتی

جوادمنصوری از فرماندهان سپاه در اوایل انقلاب و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی که بعدها سفیر ایران در چین شد، به نامه‌نیوز گفته: دکتربهشتی آدم بسيار باهوش، تحصيلکرده و مومني بود که افراد ماجراجو و شارلاتان از ايشان خوششان نمي‌آمد. تعدادي از روحانيون به شدت با ايشان مخالف بودند. آنها مي‌دانستند با وجود شهيد بهشتي نمي‌توانند به جايي برسند و ايشان را رقيب خود مي‌دانستند.حتي در اولين انتخابات رياست جمهوري خيلي جدي ايستادند و به بني صدر راي دادند که مبادا يک رئيس جمهور طرفدار بهشتي به قدرت برسد. آقاي خلخالي هم با آن سابقه که از سال 41 با امام بود از مخالفان شهيد بهشتي بود. چون فکر مي‌کرد او بايد جاي بهشتي مي‌نشست. فکر مي‌کرد چرا بايد محبوبيت من کمتر از بهشتي باشد؟ چرا بايد امام بيش تر از من به بهشتي توجه کند؟ چرا بايد او دبيرکل حزب باشد و من عضو شوراي مرکزي حزب نباشم؟ آقاي لاهوتي نماينده امام در سپاه بود. روزي ايشان به من گفت :« منصوري چرا تو بايد در شوراي مرکزي حزب باشي و من نباشم؟» آقاي لاهوتي هم با بهشتي بد بود و طرفدار بني صدر بود.


از بین باهنر و ابوترابی‌فرد یکی باید برود!

اسماعیل جلیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد گمانه‌های مطرح شده پیرامون اختلاف بین لاریجانی و باهنر و احتمال تغییر در ترکیب هیئت رییسه مجلس در سال اخر مجلس نهم، گفته: من از اختلافات لاریجانی و باهنر اطلاعی ندارم اما اینکه در هیئت رییسه مجلس تغییراتی ایجاد شود حتمی است. این تغییر نیز در سطح نواب رییس است و شرایط برای تغییر و کنار رفتن یکی از نواب تا حدودی زیادی وجود دارد.

جلیلی با بیان اینکه هم فراکسیون رهروان هم فراکسیون اصولگرایان گزینه برای نایب رییسی مجلس دارند، تاکید کرد: قطعا در فراکسیون رهروان به جز آقایان باهنر و ابوترابی فرد، گزینه سومی نیز برای نایب رییسی معرفی می شود .


تابش: جعل امضای طرح سه‌فوریتی از بیرون مجلس هدایت شده!

محمدرضا تابش در باره ماجرای جعل امضای طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای به تدبیر 24 گفته: به هرحال حتما متکی به جریانات پرقدرت بیرون از مجلس هستند که این فعل و انفعالات را انجام می‌دهند و گرنه بعنوان یک گروه یا جناح سیاسی ما خودمان زمانی که به عنوان یک اقلیت منسجم و متحد بودیم هم ملاحظاتی داشتیم در جهت حفظ منافع ملی هم یک دهم این کارها را انجام نمی‌دادیم و اگر انجام می‌دادیم مورد اخطار و تذکر و تعقیب قرار می گرفتیم، اینکه این کارهای حاد وتند از یک سری نمایندگان سر زده باشد مسلما یک قدرت به اصطلاح فراقانونی از آنها حمایت می‌کنند به هر حال تصور این است و من نمی‌توانم بطور قطع بگویم.


آغاز لغو غیر رسمی تحریم‌های نفتی

یک مدیر ارشد در شرکت ملی نفت ایران از بازگشت قابل توجه کشتی های نفتکش خارجی برای حمل و بارگیری نفت خام صادراتی ایران به پایانه های نفتی کشور در منطقه خلیج فارس خبر داده است. این مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر با بیان اینکه از حدود یکسال گذشته تاکنون با توافق انجام گرفته با ژاپن، کشتی‌های نفتکش طرف قرارداد با پالایشگاه‌های ژاپنی قدام به ورود به پایانه‌های نفت ایران و حمل طلای سیاه صادراتی کشور شده اند، تصریح کرد: با این وجود در طول چند ماه اخیر پایانه‌های نفتی کشور شاهد بازگشت کشتی های نفتکش طرف قرارداد با پالایشگاه های ترکیه و چین است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون تمامی زیر ساخت‌های برای میزبانی نفتکش‌های خارجی و بین‌المللی در پایانه های نفتی ایران به ویژه پایانه خارگ ایجاد شده است، اظهار داشت: با وجود شرایط تحریم نوسازی و بازسازی کامل اسکله‌ها و پایانه‌های نفتی ایران انجام شده و هم اکنون بالاترین استانداردها برای بارگیری و صادرات نفت وجود دارد.


علم‌الهدی: ترویج بدحجابی برای این است که ببرند و بدزند

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد گفته: سر نخ جریان اجتماعی طرفدار فساد و بی حجابی به بیرون مملکت یعنی امریکا و اروپا متصل است و طرف دیگر آن نیز عده ای قدرت یاب فرصت طلب داخلی است که اگر فساد و شهوت در بین مردم صورت عادی و ارزشی پیدا کند و عبودیت و تقوا حذف شود آن گاه بستر استکبار و ظلم فراهم می شود.

وی افزوده: اگر بر کشور اسلام، عفت، اخلاق و ارزش های دین حاکم باشد امریکا نمی تواند براین مردم مسلط شود این چند نفر قدرت یاب و فرصت طلب داخل کشور هم چیزی دستگیرشان نمی شود ولی اگر مردم بنای جامعه را بر فساد و شهوت رانی گذارند، قدرت های شیطانی و استکباری بر ما مسلط می شوند و این چندنفر قدرت یاب فرصت طلب از گوشه و کنار مملکت هم گمان می کنند در شعاع حاکمیت ظلم استکبار بر این ملت می توانند بخورند، بدزدند و ببرند.


توافقی برای انتقال سوخت مصرفی از ایران به روسیه نشده است

یک دیپلمات ایرانی به خبرگزاری ریانووستی گفته است که هیچ توافقی برای انتقال سوخت مصرفی از ایران به روسیه انجام نشده است. وی همچنین گفته که کار بر روی این مسئله همچنان پیگیری می‌شود و این یکی از مواردی است که باید مذاکرات درباره آن را ادامه دهیم و هنوز توافقنامه‌‌ای نهایی نشده است.


نگرانی از تدریس فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد رفسنجان

حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد رفسنجان سبب ناراحتی رسانه‌های یک جناح شده است. یکی از این رسانه‌های در این باره نوشته: دانشجویان رفسنجانی که بار‌ها شاهد حضور چراغ خاموش اما پر فعالیت برخی چهره‌های سیاسی و فعالان و محکومان فتنه در دانشگاه خود بودند این‌بار به بهانه‌هایی مثل تدریس شاهد حضور سیاسی فائزه هاشمی در دانشگاه رفسنجان هستند.


نظر حداد عادل در باره طراحان طرح جعلی

حدادعادل عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گفته اقدام افرادی که طرح سه فوریتی توقف مذاکرات را پیشنهاد کردند خیرخواهانه بوده، این افراد نگران عزت و منافع ملی هستند؛ حالا شاید در روش با هم اختلاف سلیقه داشته باشیم.



هشدار خباز بابت کاسبی از «فتنه»

محمدرضا خباز به ایسنا می گوید: به نظر من عده‌ای از واژه «فتنه» کاسبی راه انداخته و از آن به عنوان حربه‌ای برای ضربه زدن به رقیب سیاسی خود استفاده می‌کنند. این سوءاستفاده از واژه‌ها در گذشته نیز وجود داشته است. یک زمانی افراد تا نسبت به مسئله‌ای اعتراض داشتند و موضوعی خلاف میل آقایان مطرح می‌کردند، متهم به «ضد ولایت فقیه» می‌شدند، الان هم کسانی که به دنبال کاسبی‌اند از این لفظ برای از میدان به در کردن رقیب استفاده می‌کنند؛ لذا این افراد به «کاسبان فتنه» مشهور شده‌اند، چون هرجا کم می‌آورند این حربه را به کار می‌برند، در صورتی‌که فتنه تعریف خودش را دارد و استفاده از آن برای خدمتگزاران نظام، دروغی بزرگ و ظلمی آشکاراست.وی افزود: اگرچه امروز دیگر حنای آن‌ها رنگی ندارد، اما تا جایی که بتوانند موج سواری کرده و برای منکوب کردن رقیب از این لفظ استفاده خواهند نمود؛ هرچند کهنه و نخ‌نما شود.



مفتی سر بریدن‌ داعش کشته شد


گروه تروریستی داعش کشته شدن "انس النشوان"، یکی از ترویست‌های عربستانی عضو داعش و کسی که فتوای اعدام اتیوپی‌های مسیحی در لیبی را صادر کرده بود در یکی از درگیری‌ها را تایید کرد. نشوان که به "ابومالک التمیمی"، مشهور است ماه گذشته در نوار ویدئویی که توسط موسسه "الفرقان"، وابسته به داعش منتشر شد دستور اعدام شماری مسیحی اتیوپیایی در لیبی را با گلوله و جدا کردن سر صادر کرد.موسسه الفرقان در ویدئویی درباره زندگی نامه النشوان اعلام کرد که وی فارغ التحصیل دانشگاه محمد بن سعود عربستان در علوم دینی است و در سال 2009 به افغانستان سفر کرده و اخیرا به داعش پیوسته است.اسم النشوان سومین نام از 47 نام موجود در فهرست تحت پیگرد عربستان است.


درخواست بختیار از موساد برای ترور امام خمینی

یکی از مأموران سابق دستگاه امنیتی اسرائیل در مرکز مطالعات امنیتی تل‌آویو فاش کرده که شاپور بختیار، درخواست ترور امام خمینی را با موساد طرح کرده بوده است.یکی از مأموران سابق دستگاه امنیتی اسرائیل در مرکز مطالعات امنیتی تل‌آویو فاش کرده که شاپو بختیار، درخواست ترور امام خمینی را با موساد طرح کرده بوده است.بر اساس گزراش پاگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، «یوسی آلفر» در نشستی که در این مرکز بوده، مدعی شده که بختیار در ژانویه 1979 (دی و بهمن 1357) از مأموران موساد که در تهران مستقر بوده‌اند، درخواست کرده که امام خمینی را به قتل برسانند.بر اساس گفته‌های آلفر، امام خمینی در هنگام ارسال این درخواست به «الیتسر تسافریر» عامل موساد در تهران، هنوز در نوفل‌لوشاتو پاریس مستقر بوده‌اند.آلفر گفته: «ییتژاک هوفی (مدیر وقت موساد) در همان ابتدای جلسه با تسافریر به وی گفت که بر اساس اصول اخلاقی، حمایت از این درخواست برای موساد امکان‌پذیر نیست ولی باز هم باید نظرات حضار را شنید.»مأمور سابق موساد که حالا سال‌خورده شده، به اظهارنظر خود در آن زمان هم اشاره کرده و گفته: «من هم به سران موساد گفتم که حمایت از این درخواست برای من مشکل است زیرا ما هنوز چیزی از شخصیت (امام) خمینی نمی‌دانیم.»یوسی آلفر در میان صهیونیست‌های پیر و جوان حاضر در مرکز مطالعات امنیتی تل‌آویو به نظر امروز خود در خصوص رد آن درخواست هم پرداخته و گفته: «الان تأسف می‌خورم که چرا از آن درخواست حمایت نکردیم.»


ساخت و ساز غیرقانونی برخی مدیران در کرج

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی امام جمعه کرج با اشاره به رانت برخی مدیران در استان برای ساخت و سازهایی بدون مجوز، بیان کرد: مدیران استانی مشغول کار و فعالیت برای استان باشند، برخی با رانت مدیریتی خود مشغول رسیدگی به امورات خود و ساخت و سازهایی هستند که مجوز قانونی هم ندارند.وی افزود: فعلا این موضوع را تذکر دادم و تذکرم هم جدی است و مانند قبل که گفتم این تذکر را جدی بگیرد اگر لازم باشد پیگری می‌کنم و تا دیر نشده از این مسیرمنصرف شوید.





تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل