بازدید 3533

هشدار خطیب نمازجمعه تهران به غرب و آمریکا

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با محکوم کردن حمله عربستان به یمن، مردم عربستان را به بیزاری علیه ظالم فراخواند وهمچنین به غرب و آمریکا هشدار داد که در مذاکرات دچار توهم نشوند.
کد خبر: ۵۰۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 15 May 2015
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با محکوم کردن حمله عربستان به یمن، مردم عربستان را به بیزاری علیه ظالم فراخواند وهمچنین به غرب و آمریکا هشدار داد که در مذاکرات دچار توهم نشوند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی درباره حمله عربستان به یمن، گفت: این جنایات به دست دولتی انجام گرفته که خود را محور کشورهای اسلامی و خادم‌الحرمین می‌داند. ای کاش این عناوین را به خود نمی‌بست و می‌گفت این جنایات ارتباطی با اسلام ندارد. اما عربستان با اقدام خود چهره اسلام را کریه کرده است. آن هم در حمله به مردمی که می‌خواهند بر سرنوشت خود حاکم باشند.

او ادامه داد: در این جریان کشورهای به ظاهر اسلامی و مجامع جهانی هم که دم از حقوق بشر می‌زدند رسوا شدند، اما چهره واقعی اسلام هم در یمن به دست ایران اسلامی ظاهر شد. مدعیان دروغین اسلام در یمن آدم می‌کشند و ایران در فکر رساندن دارو و غذا به آن مردم محروم است.

خطیب نماز جمعه تهران به مردم عربستان نیز توصیه کرد امتحان خود را در این زمینه پس بدهند و افزود: چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمی‌کنید؟ البته در گوشه‌هایی از عربستان ندای بیزاری شکل گرفته است. ولی این مقدار کافی نیست. اگر تمام عربستان یکپارچه فریاد برائت از این ظالمان سر دهند سرنوشتش سرنوشت ایران خواهد شد که ظالم با جنایاتش نابود می‌شود. چرا از دشمن ابراز تنفر نمی‌کنید؟ یا این تنفر کشور را پر می‌کند و ظالم را فراری می‌دهد و یا احیاناً به دست ظالم شهید می‌شوید که نعمت بزرگی است.

موحدی کرمانی همچنین گفت: حرمین شریف در دست این ظالمان اسیر شده و باید آزاد شود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، عنوان کرد: غرب و آمریکا و آمانو در خصوص مذاکرات دچار توهم و ذوق‌زدگی شده‌اند. سناتور آمریکایی می‌گوید توافق باید مشروط به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران باشد و آمانو می‌گوید بازدید از تأسیسات نظامی ایران باید از شروط توافق باشد، اما ما به آمانو و طرف مقابل می‌گوییم دست از این خیال‌پردازی‌ها بردارید.

او افزود: اینها توقع دارند ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد. ما به آمانو، غربیان و آمریکایی‌ها می‌گوییم آرزوی به رسمیت شناختن اسرائیل و گنجانده شدن شرط بازدید از تأسیسات نظامی ایران در توافق هسته‌ای را به گور خواهید برد.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه خود گفت: اوباما در کمپ دیوید به کشورهای خلیج فارس که بعضی شرکت نکرده بودند و بعضی با مقامی غیر از رئیس جمهور شرکت کرده بودند تذکر می‌دهد و می‌گوید که از ایران نترسید بلکه از اختلافات درون خودتان بترسید. عجیب است که اوباما هم به نیروهای ضد اسلامی توصیه وحدت می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به موفقیت‌های حزب‌الله در ارتفاعات مرز بین لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: حزب‌الله در این مناطق به موفقیت‌هایی دست یافته و ارتفاعاتی را که بیش از سه سال در اشغال النصره بود آزاد کرده است.

او همچنین برای تجزیه عراق به سه دولت شیعه، سنی و کرد و آمریکا تذکر د اد و گفت: این کار هم در کنار توهم سوریه بدون بشار اسد از سلسله خیانات آمریکا‌یی‌ها و ناشی از خواب‌های پریشان آنهاست. امیدواریم رزمندگان عراق و سوریه آمریکا را از این خواب غفلت بیدار کنند.

موحدی کرمانی در پایان به سالروز رحلت آیت‌الله بهجت اشاره کرد و یاد ایشان را گرامی داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار