بازدید 1947

کاخ سفید برقراری منطقه پرواز ممنوع در سوریه را رد کرد

کد خبر: ۵۰۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 15 May 2015
 معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید مانعی برای ارزیابی گزینه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه نمی‌بیند اما معتقد است که منطقه پرواز ممنوع گزینه مناسبی برای سوریه نیست.

به گزارش «تابناک»، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: واشنگتن هیچ مانعی برای بررسی درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز سوریه جهت پایان دادن به درگیری‌های این کشور نمی‌بیند اگرچه این اقدام را وسیله مناسبی برای تعامل با درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه نمی‌داند.

پیشتر رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در سفرش به آمریکا و در دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا ایجاد منطقه پرواز ممنوع را در سوریه خواستار شده بود.

رودس عنوان داشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید استراتژی‌های مخصوص سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

پیش از این نیز معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود ایجاد مناطق حائل در سوریه پیامدهای فراوانی را به دنبال دارد و علت ادامه حمایت آمریکا از مخالفان "میانه‌روی" سوریه برای رویارویی گروه‌های تندرو و نظام سوریه است.

دولت ترکیه بارها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حائل در مرزهای شمالی سوریه تلاش کرده که این تلاش‌ها از سوی فرانسه و انگلیس مورد حمایت قرار گرفته اما دولت سوریه بارها این اقدام را محکوم کرده است.

رودس در پایان اعلام کرد: کاخ سفید به شکل مستقل درباره گزارش‌های مبنی بر استفاده سلاح شیمیایی در سوریه تحقیق نمی‌کند. 


ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار