بازدید 18309
از آلودگی آب تهران به نیترات تا خطرات پارازیت؛

بمباران یک ششم مردم با اخباری که نه تأیید می‌شوند و نه تکذیب!

از جمله دلایلی که موجب تقویت وجود آلودگی‌هایی چون نیترات و فنول در آب تهران و سرطان زا بودن پارازیت‌های تولید شده برای اختلال در امواج ماهواره‌ای می‌شود، تکرار این ادعا‌ها توسط افراد مختلف و سکوت مسئولان در مقابل است، زیرا اگر غیر از این بود، حتما شائبه‌ها مردود اعلام شده و گزارش دهندگان این موضوعات، خلاف واقع گو شناخته می‌شدند.
کد خبر: ۵۰۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 15 May 2015
ندیدن بمباران روحی بیش از ۱۲ میلیون از آن دست اتفاقاتی است که ندیدنش عجیب می‌نماید، ولی واقعیت دارد؛ این را می‌شود از اخباری دریافت که درباره تهدیدهای سلامت ساکنان پایتخت و حومه مطرح می‌شود و هیچ واکنشی جز تخریب روح و روان مردم ندارد.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که دو تن از مسئولان سر‌شناس هم در این نشست حضور داشتند تا در برخی حوزه‌ها با اعضای شورا به گپ و گفت و رایزنی پرداخته و در ‌‌نهایت به تصمیماتی مشترک برسند؛ یکی دکتر قاضی‌زاده، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگری قالیباف، شهردار تهران.

حضور این مسئولان بهترین مجال بود که به برخی مشکلات پرداخته شود که مدت هاست پا برجا هستند و چاره جویی نشده‌اند؛ مشکلاتی مانند زباله‌های بیمارستانی، فاضلاب‌های بیمارستانی و تأثیرشان در مشکلات تغذیه، سونامی بیماری‌های مختلف و پارازیت‌هایی که سال هاست شائبه سرطان زا بودنشان وجود دارد، ولی هنوز درباره‌شان اطلاع‌رسانی جامع و درستی صورت نگرفته است.

بمباران یک ششم مردم با اخباری که نه تایید می‌شوند و نه تکذیب!

البته نه نخستین بار است که این دست موضوعات مطرح می‌شود، نه طرح این اشکالات و شائبه‌ها در شورای شهر تهران تازگی دارد و نه حتی موضوعاتی مانند آلودگی آب تهران و سرطان زا بودن پارازیت‌ها چیزی است که مطرح نشده باشد؛ اما همه این موارد در یک چیز مشترکند و‌‌ همان است که موجب بازخوانی این مشکلات در مقاطع گوناگون توسط افراد مختلف می‌شود؛ هیچ یک قویا تأیید یا رد نشده‌اند!

سالهاست برخی مسئولان در سخنانشان، از آلودگی آب تهران به انواع آلاینده‌ها سخن می‌گویند و نتایج بررسی‌هایی را گواه ادعایشان درباره آلوده بودن این آب به نیترات، فنول و امثال آن ذکر می‌کنند، ریشه این آلودگی را در تصفیه نشدن پساب بعضی بیمارستان‌ها، سرازیر شدن آلودگی برخی مراکز به منابع آب، فرسودگی شبکه توزیع آب و ناقص بودن شبکه فاضلاب و امثال آن می‌دانند و از سرازیر شدن این آب به مزارع جنوب پایتخت به عنوان دریچه‌ای برای انتقال آلودگی‌ها به خورد و خوراک مردم و سوق دادنشان به بیماری مختلف یاد می‌کنند و هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

این در حالی است که در سال های اخیر، پارازیت هم به صف تهدیدکنندگان سلامت این کسر بزرگ از جمعیت کشور اضافه شده و سونامی بیماری‌هایی از جمله سرطان، نتیجه به کارگیری این مکانیزم ضد امواج ماهواره‌ای در کشورمان خوانده می‌شود تا به نظر برسد که وخامت اوضاع به قدری زیاد شده که باید برای رفع مشکلات هرچه سریع‌تر اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داد.

اما زهی خیال باطل؛ هرچه بیشتر در این باره سخن گفته می‌شود، ظاهرا بیشتر به ریختن قبح اتفاقات شوم کمک می‌شود، زیرا این موضوعات نه تکذیب محکمی به خود می‌بینند و نه شواهد تأیید کننده‌شان به آن اندازه می‌رسد که بتوان اثباتشان کرد؛ هرچند وقتی می‌بینیم که بار‌ها و بار‌ها برخی مسئولان و نهاد‌ها از آلودگی آب سخن می‌گویند و اظهاراتشان تکذیب نمی‌شود، می‌توان به این نتیجه رسید که همه این شائبه‌ها ریشه در واقعیت دارند!

به عبارت بهتر، از جمله دلایلی که موجب تقویت وجود آلودگی‌هایی چون نیترات و فنول در آب تهران و سرطان زا بودن پارازیت‌های تولید شده برای اختلال در امواج ماهواره‌ای می‌شود، تکرار این ادعا‌ها توسط افراد مختلف و سکوت مسئولان در مقابل است، زیرا اگر غیر از این بود، حتما شائبه‌های مطرح به کمک مستندات رد می‌شد و گزارش دهندگان این موضوعات خلاف واقع گو شناخته می‌شدند و... .

با این حساب از یک سو به نظر می‌رسد، شائبه‌ها درباره آب تهران و پارازیت ـ با شدت و ضعف ـ حقیقت دارد تا کم کاری نهادهایی که عهده دار سلامت جامعه هستند محرز شود و از سوی دیگر، ماجرا ابعاد بسیار بزرگتری از پایتخت بیابد، زیرا اگر آلودگی آب به نیترات مختص تهران باشد، سرطان زا بودن پارازیت موضوعی است که در بسیاری از شهرهای کشورمان قابل پرداخت به نظر می‌رسد و کمتر کسی از گزند مشکلات احتمالی آن دور خواهد ماند!

بنابراین، جا دارد از مسئولان بخواهیم با تمام قدرت به این موضوع ورود کرده و اگر دلایل و مستنداتی برای رد این ادعا‌ها دارند، مطرح کرده و برای برقراری آرامش روحی شهروندان و خلاصی شان از بمباران اخبار مختلف هم که شده، شائبه افکنان را رسوا نمایند. در غیر این صورت دست به کار شده و تدبیری بیندیشند که منجر به حفظ جان شهروندان خواهد شد و وظیفه اصلی همه نهاد‌ها و دستگاه هاست!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۲۴
ای بابا تو هم دلت خوش هست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
باورش سخت نیست


اینجا ایران است

هر کی میره بالا

تبدیل به به ................... میشود

فراموش میکند بنی آدم اعضای یکدیگرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
غیرازصدای ابتکار صدایی می آید زگوش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلن برای خودمون سوخت....
شما که اینقدر حرفه ای هستید اگر جرعت دارید و واقعا خبرگزاری هستید ؟ خوب یه گزارش از محل وجود دستگاه های پارازیت انداز تهیه کنید به اطلاع مردم برسانید
خود مردم بلدند اون محل و دتسگاه هاشو چه کار کنند؟
فقط یکم سیاست بازیرو کنار بزارید و افشاگری کنید
البته اگر رییستون جرات می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
جرأت .
مردم نه دلسوز دارند نه خودشان به فکر خودشان هشتند
همه به فکر منافع شخصی خود هستند ...
من دانشجوی ارشد الکترونیک ام...اگه قرار پارازیت های چند میکروولتی سرطان زا باشه اونوقت آنتن های موبایل و پخش تلویزیون و رادیو هم با اون توان بالاشون سرطان زا هستن...ترو خدا بس کنید این چرندیات عوام فریب رو...میخواید راحت ماهواره نگاه کنید برا چی حرفای خنده دار میزنید.والاااااااا
پاسخ ها
عالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
یا از دانشجوهای سهمیه ای هستی یا اینکه درساتو خوب نمبخونی
شیرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
فرهادم، به نظرم دانشجوی ارشد الکترونیک بودن به معنای شناخت ساختارهای سلولی و دی ان ای و میزان آسیب پذیری آنها نیست گلم!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
گل باید گرفت در اون داشگاهی که به تو مدرک می ده
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دانشجوی ارشد عزیز من با مدرک دکترا در زمینه سرطان شناسی این چنین با قطعیت نمی توانم حرف بزنم!
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
لطفا به جای توهین و افترا پاسخ علمی بدید...پارازِيت مثل امواج ماهواره ای هستش ولی چون هم فرکانس با اون شبکه هستش باعث تداخل و قطع اون شبکه میشه...دکتر سمیعی گفت که هنوز اثر تخریبی امواج موبایل با اون شدت تو جیب مردم اثبات نشده چه برسه به امواج پارازیت...این مساله بیشتر از اینکه پشتوانه علمی داشته باشه بیشتز جنجال رسانه ای هستش
هر کسی میاندازد

گردن آن یکی

کی بود کی بود من نبودم


مردم در این وسط ..............................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دوست عزیز،

کار را باید از کردن، اینجا از مهندس پرسید نه دکتر! امواج پارازیت ماهواره از نظر فنی‌ از فاصله چند متری قابل صرف نظر می‌باشد. فقط در حد میکرو وات یا کمتر از آن. ۳کلمه رو در وب جستجو کنید و نمودار توان رو ببینید: FSPL distance wiki
آقا شما رو به خدا، شما رو به قرآن یه کاری برای ما داوطلب های آزمون ارشد انجام بدین
دفترچه انتخاب رشته برای زیرمجموعه های علوم انسانی و علوم پایه دانلود نمیشه و در این روزهای تعطیل هم کسی جوابگوی ما نیست
تو رو به خدا پیگیری کنین
در نزدیکی ایستگاه مترو علم و صنعت _ کوی دانشگاه تهران _ اتوبان شهید بابایی و..... میتونین درخت های مصنوعی که زیرش دستگاه های پارازیت هست مشاهده کتید
خدایا کمکمان کن
هیچ ارگان یا سازمانی مسئولیت ارسال پارازیت را نمیپذیره چه برسه باینکه قبول کنه که پارازیت سرطان زا ست. واقعاً که دلت خوشه !!!
عوض اینکه به فکر درمان نازایی مردم برای رشد جمعیت کشور باشیم، بهتره از شدت پارازیت‌ها که البته تجهیزات ارسال اون هم از غرب خریداری میشه بکاهیم تا حداقل مردم کمتر از جان و مال خودشون هزینه بکنن!!
بالاخره همه میدونیم پیشگیری بهتر از درمانه.
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله ی من .آنچه جایی نرسد فریاد است
میوه آلوده پارازیت گردو غبار آب آلوده هوای آلوده و غیره... از مسئولان می‌پرسم انتظار دارن کسی سالم هم بمونه یا بهتر بگم عمر طبیعی داشته باشه ؟
پارازیت نداریم همانطور که اختلاس نداریم !.
در ضمن جناب فرهاد خان
بیماری لوسمی یا سرطان خون در افراد ساکن در زیر دکلهای برق اثبات شده بدلیل ایجاد و ساطع شدن امواج الکترو مغناطیسی از دکل برق و امواج دکلهای تلفن همراه هم در همین فرکانس هستن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر