بازدید 26603

نگاه شما: زیبایی های درختان انار ابوجهل

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 18 May 2015
صفدر حیدری: زیبایی های باغ ها و درختان انار ابوجهل یا انار شیطان در کنار چشمه ساران رستاق، درختانی که ثمر ندارند اما زیبایی های فصل گل آنها چشم ها را نوازش می دهد. شما را به دیدن این مناظر زیبا دعوت می کنیم: رستاق، کنار چشمه بزرگ، چشمه کوچک، شارشارو(آبشار کوچک).

درخت سمنگ یا انار شیطان گونه گیاهی نادر جهان

انار شيطان يا گلپرگ، اواخر ارديبهشت به گل مي نشيند و جلوه اي از اعجاز آفريدگار را نشان مي دهد. گل هاي آن نارنجي و بسيار زيباست.

سِمِنگ (انار شیطان) گونه ای درختی از تیره Bignoniaceae جنس Tecomella و گونه undulata است که در استان فارس به نام سِمِنگ خوانده می‌شود. انار شیطان از گونه‌های بومی و چوبی مهم مناطق بیابانی و خشک در جنوب ایران می‌باشد که در استان فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان به صورت توده‌های کوچک نسبتاً خالص پراکنش دارد. انار شیطان گونه‌ای درخت کوچک از تیرهٔ پیچ‌اناریان است.

در ایران این درختچه را با نام‌های محلی گل‌پرک، پرپوک، سمنگ، حمید، فرفار ،ساج بیابان و [ابوجهل] هم می‌نامند. انار شیطان درخت‌چه‌ای بومی جنوب آسیا است. این درخت از گونه‌های مهم مناطق بیابانی و خشک در جنوب ایران می‌باشد که در استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان به صورت توده‌های کوچک نسبتاً خالص پراکنش دارد. جنگلی به نام گلپرکی دلفارد در جیرفت از رویشگاه‌های معروف آن در ایران است

انار شیطان درختی بسیار مقاوم به خشکی، یخ‌زدگی و آتش‌سوزی است. برگ‌های آن خوراک دام است. این درخت به سادگی توسط قلمه و بذر تکثیر می‌شود. چوب آن زیبا محکم بادوام است و برای ساختن برخی چوبهای جادو خاص کاربرد دارد و نیز برای لوازم ظریف و پرکابرد نیز بکار می‌آید. این گیاه در شفابخشی نیز برای درمان برخی بیماریها مانند لکه‌های سفید روی پوست، بزرگی طحال و نیز سفلیس استفاده می‌شود. معمولاً ارتفاع آن بین 2 تا 3 متر در برخی موارد تا 12 متر هم گزارش شده است. برگهای تقریبا همیشه سبز انار شیطان متقابل باریک و کشیده با کناره‌های صاف است.گلهای آن درشت بی بو و سرخ رنگ و یا زرد مایل به قرمز و درازای جام گلها ۴ تا ۷ سانتیمتر است. بعضا میوه باریک و دراز آن به طول ۲۰ سانتیمتر نیز دیده شده است./وبلاگ ژئوبلاگ

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار