بازدید 2017

دفع تهاجم داعش در استان حمص توسط ارتش سوریه

کد خبر: ۴۹۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 13 May 2015
یک مقام نظامی سوریه روز چهارشنبه گفت که نیروهای ارتش و مردمی این کشور تهاجم شبانه گروه تروریستی داعش را در برخی از محورهای استان حمص در مرکز سوریه، دفع کردند.

به گزارش «تابناک»، این مقام افزود که درگیری میان نیروهای ارتش و مردمی با تروریست های داعش در برخی محورهای دیگر داخل و اطراف شهرک السخنه در حدود 300 کیلومتری شمال شرق دمشق هنوز ادامه دارد.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس ناظر بر اوضاع سوریه اعلام کرد که در درگیری های دوشنبه شب میان تروریست های داعش و نیروهای ارتش سوریه ده ها تن از جمله حدود 30 نظامی و 20 تروریست کشته شده اند.

گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر به منظور گسترش بیشتر قلمرو خود، علاوه بر بخش های تحت تسلط دولت، به بخش های تحت اشغال دیگر گروه های تروریستی نیز در مناطقی دور از شمال و شرق سوریه، حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، تروریست های داعش به تازگی با حمایت ترکیه تحرکات جدیدی در استان ادلب سوریه داشته است .

همچنین 2 انفجار تروریستی انتحاری روز سه شنبه به صورت هم زمان شهر حمص مرکز استانی به همین نام در مرکز سوریه را لرزاند.

براساس آمار اولیه در این حملات که با دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده در محله های الزهراء و وادی الذهب شهر حمص رخ داد؛ دستکم 4 شهروند سوری کشته و 10 دیگر زخمی شدند.

منابع خبری عامل این جنایت های تروریستی را گروه تروریستی تکفیری داعش اعلام کرده اند.

در همین حال نیروهای ارتش سوریه و جنبش حزب الله لبنان عملیات بزرگی را برای بیرون راندن تروریست ها از منطقه راهبردی القلمون در مرز لبنان و سوریه آغاز کرده اند.

رسانه های لبنان روز چهارشنبه از پیشروی بیشتر نیروها و رزمندگان این جنبش در عملیات علیه مواضع تروریست ها از جمله جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده در رشته کوه های قلمون خبر دادند.

شبکه رسانه ای المنار اعلام کرد که نیروهای پیشروی کننده حزب الله و ارتش سوریه با حمله به تپه راهبردی طلعت موسی مشرف بر منطقه قلمون و گلوله باران و بمباران آن، تاکنون تقریبا نیمی از این منطقه از جمله 7 موضع را از اشغال تروریست ها آزاد کرده اند.


ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان