بازدید 5055
۲

انتخابات شوراها در هیچ شهری ابطال نمی‌شود

تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق‌های آرای کرج و آلونی، امری مسجل است و این موضوع در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق‌های رأی این دو شهر ـ که تخلف در انتخابات آن محرز شده ـ انجام شود و سرانجام آن‌ها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.
کد خبر: ۴۹۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 12 May 2015
جعل امضا برا توقف مذاکراتصبح امروز خبری در‌باره ابطال انتخابات شورای شهر در دو شهر کرج در استان البرز و آلونی در استان چهارمحال و بختیاری از سوی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون اصل نود مجلس اعلام شد. این در حالی است که حدود دو سال از آخرین انتخابات شورای شهر می‌گذرد.

به گزارش «تابناک»، این نماینده مجلس در خصوص این موضوع گفته بود: بر پایه بررسی‌های انجام شده در این ارتباط، طبق گزارش کمیته سیاسی کمیسیون اصل۹۰ صندوق رأی شهرهای کرج در استان البرز و آلونی در استان‌ و چهارمحال و بختیاری باید باطل شود.

وی افزود: تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق‌های آرای کرج و آلونی، امری مسجل است و این موضوع در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق‌های رأی این دو شهر که تخلف در انتخابات آن محرز شده، انجام شود و سرانجام آن‌ها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.

اما گویا نظر این نماینده تغییر پیدا کرده ‌و بحث ابطال در‌باره این دو حوزه مطرح نیست و فقط موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده شده و در صورت مغرض شدن تخلف، اعضای علی‌البدل به جای افراد متخلف وارد شورا خواهند شد.

مصطفی افضلی فرد در‌باره ابطال شدن دو حوزه انتخابیه به خبرنگار تابناک گفت: در این حوزه مدت‌ها پیش شکایاتی به کمیسیون اصل نود رسید‌، کمیسیون هم استعلام‌های لازم را انجام داد‌ و با وزارت کشور، استانداری‌ها، منابع نظارتی و امنیتی مشورت شد. جلساتی هم با حضور شاکیان و مسئولان استانی برگزار و در پایان جمع‌بندی ما این شد که در این دو شهر تخلفاتی شده که ممکن است باعث تغییر ترکیب نتیجه انتخابات در خصوص برخی از افراد شود.

این نماینده همچنین یادآور شد: سازوکاری که ما برای این کار در نظر گرفتیم، این است که شورای حل اختلاف در کرج و استان چهار‌محال و بختیاری تشکیل شود و بنا بر مستنداتی که ارسال شده، اقدامات لازم را انجام دهند و نتیجه آن را به ما گزارش کنند.

این نماینده مجلس گفت: ما بحث ابطال ‌نداریم و این گونه تصور می‌کنم که اشتباه تایپی بوده است. فقط تخلفات مغرض شده ‌و بنابراین در این هنگام شورای حل اختلاف، باید در‌باره آن تصمیم‌گیری کند که در این صورت هم نتیجه در خصوص برخی افراد تغییر خواهد کرد.

افضلی فرد با بیان اینکه اعضای علی‌البدل جانشین افراد متخلف خواهند شد، گفت: باید این را هم گفت که این موضوع مربوط به اکنون نیست و از مدت‌ها قبل در جریان بوده است؛ اما به نظر من، تعلل و سهل‌انگاری و همچنین توصیه‌های نابجای برخی ‌مسئولان باعث این کار شده است.

وی گفت: برخی‌ها توجیهات، مبنی بر این است که شاید با این کار، فضای جامعه متشنج شود و یا ‌اعتراضاتی به دنبال داشته باشد و جو امنیتی شود و از این دست باعث ایجاد این زمان شده است، حال آنکه فضا با احقاق حق امنیتی نمی‌شود و این توسعه‌ها نابجا بوده و وقت مردم را هدر داده است.

وی با بیان اینکه انتخابات ابطال نخواهد شد، اظهار داشت: زمانی که تصمیم نهایی گرفته شد، ممکن است منجر به جابجایی برخی‌ شود؛ البته در‌باره آلونی قضیه مقداری متفاوت است، در این حوزه قضیه مقداری پیچیدگی دارد و مسئولان این استان هم به این موضوع اذعان دارند.

این عضو کمیسیون اصل نود گفت: تقلب مصداقی از تخلف است، که برخی ‌موارد در این حوزه‌ها مغرض است. همچنین این را هم باید بگویم که برخی‌ ادعا کرده‌اند، بنا بر قانون هیأت نظارت بر انتخاب، شورا‌ها‌ باید به این کار رسیدگی کند، اما در اینجا باید گفت، کمیسیون اصل نود بر اساس وظایفی که دارد و با توجه به شکایاتی که در این باره شده، ورود کرده ‌و نتایج را هم به صورت شیوه کار ارئه داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
بعد از دو سال؟؟ خسته نباشين
بالاخره عدالت برقرار شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی