بازدید 44515
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

تفاوت مناظره و خروس‌بازی از دید مطهری/ جانشین رحماني فضلي رو شد/دلیل طنزآمیز برای مشکل پزشکی صالحی/ دانه‌پاشی اصلاح‌طلبان برای اصولگرایان/ ماجرای جلسه هاشمی با فرزندانش

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «ما از سوی خدا اجازه داریم اسرائیل را نابود کنیم»، «علت وحدت اصولگرایان از دید شیخ قدرت»، «۷۰درصد مردم ایران در آینده نزدیک باید مهاجرت کنند»، «سناریوهای مختلف برای حذف رحیم‌پور ازغدی از رسانه ملی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 12 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ذوالنور: ما از سوی خدا اجازه داریم اسرائیل را نابود کنیم


مناظره صادق زیباکلام و مجتبی ذوالنور با محوریت تأثیر مسائل هسته‌ای بر سیاست داخلی در شهر قم برگزار شده و شاهد پرسش‌ها و نظرات تند دو طرف در باره یکدیگر نیز بوده است.

زیباکلام با اشاره به سخنان ذوالنور مبنی بر اینکه چند ماه سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را دارید٬ گفته: من شاید در جبهه نبوده باشم٬ اما هیچ گاه به خاطر چسبیدن به قدرت٬ کسانی را که در جبهه نبودند٬ زیر پا له نمی‌کردم. مجتبی ذوالنور٬ مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه نیز در پاسخ به سوالی گفته جمهوری اسلامی از سوی خداوند اجازه یافته تا اسرائیل را نابود کند.

تفاوت مناظره و خروس‌بازی از دید مطهری


علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در‌باره شرکت در مناظرات گفته: با شکل مناظرات موافق نیستم، مناظراتی باب شده است، بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.

پشت‌پرده مشاهده خوشحال‌ترین اون!


رسانه‌های بین‌المللی تصاویر زیر را نشان‌دهنده شاد‌ترین چهره از کیم جونگ اون حاکم کره شمالی دانسته‌اند. در روزهای اخیر، کره شمالی مدعی شده که آزمایش یک موشک بالستیک از یکی از زیردریایی‌های این کشور با موفقیت انجام شده است. در صورت درستی این خبر، کره شمالی به قابلیت ضربه متقابل در یک جنگ هسته‌ای احتمالی مسلح خواهد شد و حمله اتمی موفق به خاک این کشور هم مانع از انتقام‌گیری متقابل کره شمالی نخواهد شد.


دلیل طنزآمیز برای مشکل پزشکی صالحی

بعد از اینکه یکی از تیترهای تکذیب شده کیهان، سبب ویلچرنشینی وزیر خارجه اعلام شد، یکی از طنزپردازان ایرانی، مشکلی که برای رئیس سازمان انرژی اتمی پیش امد را به تیتر دیروز کیهان منتسب کرده که در آن، از صالحی به عنوان دلواپس نام برده شده بود.

دولت قبل هم قصد محدود کردن تعداد سانتریفیوژ‌ها را داشت


بعد از مسائل مطرح ‌در‌باره اینکه چرا در دولت قبل تصمیم گرفته شد به جای ساختن سانتریفیوژهای IR-۸ سانتریفیوژهای نسل اول ایران به طور انبوه ساخته شوند، عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌و‌گویی در این باره گفته: آیا در دولت قبلی فکر نشده بود که ما باید بالاخره سانتریفیوژهای خود را محدود کنیم؟ بله فکر شده بود. یک مغز متفکر آنجا حاکم بود، مرکزیت فکری حاکم بود و می‌دانست که نیاز ما به غنی‌سازی ۳.‌۵ درصد یا ۲۰ درصد چقدر است. ما نیاز بی‌‌‌نهایت که نداشتیم. ازدیاد سانتریفیوژ‌ها در دولت دهم به‌ خصوص در دوره‌ای که بنده مدیر سازمان انرژی اتمی بودم، برای جلوگیری از آن تهاجمی بود که به نابودی سانتریفیوژهای ما منجر می‌شد.

برادرزاده کانادایی همسر نصرالله هم شهید شد

حسن شمشادی در جدید‌ترین یادداشتش چنین نوشت: «حمزه علی یاسین در ۲۷ ژانویه ۱۹۹۴ میلادی، در‌«مونترآل» کانادا در یک خانواده لبنانی به دنیا آمد. با آغاز جنگ علیه تروریست‌های وهابی در ‌سوریه‌،‌ حمزه‌ جهت شرکت در جنگ برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) عازم این کشور شد و در ۲۵ جولای ۲۰۱۴ میلادی، در این جهاد مقدس به شهادت رسید و در موطن پدری‌اش به خاک سپرده شد‌».

ناگفته نماند ‌شهید حمزه علی یاسین پسر برادر همسر «سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله» بوده است.

اعلام مظنه جراحی‌های پلاستیک


بر اساس تحقیقات میدانی خبرآنلاین قیمت‌هایی که برای هر جراحی زیبایی در نظر گرفته می‌شود، بسته به دکتر آن و منطقه‌ای که کلینیک در آن قرار گرفته است تغییر می‌کند. تعرفه نداشتن این جراحی‌های زیبایی دست پزشکان این بخش را تا جایی باز گذاشته که برخی جراحی‌ها رقم‌های نجومی به خود بگیرد. بیشترین قیمت جراحی‌های زیبایی در حالی ۳۰میلیون تومان آن هم برای صورت است که متوسط هزینه یک عمل قلب در ایران ۲۰میلیون تومان تمام می‌شود. جدول زیر نشان‌دهنده برخی از قیمت‌های جراحی‌های زیبایی است.


سناريوهاي مختلف براي حذف رحيم پور ازغدي از رسانه ملي

سرافراز برای عدم پخش سخنرانی‌های رحیم‌پور ازغدی تحت فشار قرار گرفت. پارس نیوز مدعی شده که سخنرانی‌های رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه و جمع‌های دانشجویی با استقبال گسترده مردمی صورت گرفته، موجب شده تا فشار‌ها برای جلوگیری از سخنرانی‌های وی در دانشگاه و انعکاس آن در رسانه ملی‌ افزایش یابد.

آغاز فعالیت‌‏های انتخاباتی دو عضو دولت احمدی‌نژاد


در حالی که شائبه‌‏‌ها درباره فعال‌شدن شبکه مدیران احمدی‌‏نژاد برای انتخابات مجلس دهم اوج می‌‏‌گیرد، اندک اندک خبرهایی از فعال ‌شدن آن‌ها در گوشه و کنار کشور به گوش می‌‏‌رسد. سایت خرداد نوشت: در آخرین نمونه از این فعالیت‏‌ها مجید نامجو، وزیر نیروی دولت دهم و مجید دوستعلی، دبیر هیأت دولت احمدی‏‌نژاد در دوره نهم فعالیت‌‏های انتخاباتی خود را در زادگاه‌شان، کرمان کلید زده‌‏اند. این دو چهره تا کنون جلساتی را با نزدیکان و وابستگان جبهه پایداری در کرمان برگزار کرده‌‏اند و به احتمال زیاد تحت عنوان لیست انتخاباتی این جریان وارد گود رقابت خواهند شد. این در حالی است که هم اکنون نیز یکی دیگر از وزرای اسبق احمدی‌‏نژاد یعنی مهدی زاهدی نمایندگی کرمان در مجلس را به عهده دارد و در ارتباطی نزدیک با جبهه پایداری به حضورش در بهارستان ادامه می‌‏‌دهد. حضور همزمان این سه نفر، یعنی مجید نامجو و مجید دوستعلی از یک سو و مهدی زاهدی از سوی دیگر در انتخابات مجلس البته منوط به استانی شدن انتخابات است، زیرا شهرستان کرمان دو سهمیه برای حضور در مجلس دارد و جبهه پایداری و حامیان دولت احمدی‏‌نژاد نمی‌‏توانند از سه نامزد‌ همزمان حمایت کنند. فعالیت‌‏های انتخاباتی احمدی‏‌نژادی‏‌ها در کرمان البته به همین موارد ختم نشده است. چرا که محمد جلال مآب، از اعضای حلقه علم و صنعتی‏‌ها و دوستان نزدیک احمدی‌‏نژاد که در دولت او معاون استاندار و سپس مدیر عامل شرکت سنگ آهن گل گهر، از بزرگ‌ترین مجموعه‌‏های صنعتی و معدنی ایران شد نیز خود را برای حضور در انتخابات آماده می‌‏‌کند. این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود برخی وزرا و مدیران محمود احمدی‌‏نژاد نیز قصد نامزدی از مناطق دیگر ایران را دارند. در این خصوص می‌‏توان به فعالیت‏‌های حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش او در اصفهان، میرتاج‏الدینی معاون پارلمانی دولت دهم در تبریز و کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت کابینه نهم در شیراز اشاره کرد.

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در انتخابات مجلس


هادی خانیکی، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران در رابطه با رسانه و نقش آن بر جهت‌گیری افکار عمومی در انتخابات با ندای ایرانیان به گفت‌وگو پرداخت. به اعتقاد وی جایگاه و اولویت ‏بندی انواع رسانه در هر دوره‏ زمانی متفاوت است و هر چه می‌‏گذرد گرایش مخاطبان به رسانه ‏هایی که می‌‏توانند در آن کنشگر باشند، همچون شبکه‏‌های اجتماعی بیشتر می‌‏شود. همچنین وی تفاوت‏هایی میان رسانه ‏های بزرگ مثل تلویزیون و کوچک مثل شبکه ‏های اجتماعی در تأثیرگذاری بر افکار عمومی در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس قائل است. خانیکی معتقد است میان میزان و چگونگی فعالیت افکار عمومی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و انتخابات بعدی مجلس تناسب وجود دارد و مجلسی با ترکیب معتدل و همسو با دولت را پیش‏بینی می‌‏کند.

شایعه‌ای که احمدی نژادی‌ها تکذیب کردند


یک سایت حامی محمود احمدی‌نژاد مدعی شد از صبح امروز شایعه‌ای مبنی بر رخ دادن انفجاری مقابل منزل محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش شدن است. سایت میدان ۷۲ نوشت: با بررسی صحت و سقم این مسأله، این خبر قویا تکذیب شده و رئیس جمهور سابق کشورمان در سلامت کامل و مشغول فعالیت‌های روزمره خود می‌باشند.

جمع بندی ۶۰ صفحه‌ای پرونده فساد در فوتبال


عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی گفت: پرونده فساد در فوتبال در حال حاضر جمع بندی شده که حدود ۶۰ صفحه است و به احتمال زیاد این هفته در کمیسیون مطرح می‌شود و بعد به صحن علنی خواهد رفت. حمید رسایی عضو کمیسیون اصل نود مجلس و مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال به راه دانا گفت: پرونده فساد در فوتبال قبل از اینکه منتشر شود. خوشبختانه با تغییرات خوبی در فدراسیون فوتبال همراه شد. وی در ادامه افزود: باید گفت برخی از تغییر رفتار‌ها نتیجه جمع بندی خوب این پرونده بود، پرونده فساد در فوتبال در حال حاضر جمع بندی شده و حدود ۶۰ صفحه است و به احتمال زیاد این هفته در کمیسیون مطرح می‌شود و بعد به صحن علنی خواهد رفت. رسایی همچنین درخصوص اینکه زمان دقیق انتشار پرونده فساد در فوتبال چه زمانی خواهد بود خاطر نشان کرد: این امر بستگی به هیأت رئیسه دارد که چه زمانی در دستور کار قرار بگیرد و در صحن علنی خوانده شود.

دانه پاشی اصلاح طلبان برای اصولگرایان


سردبیر روزنامۀ رسالت گفت: ما نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم، اما آنچه ‌مسلم است، تمام تلاش اصلاح طلبان بر این است که همگرایی اصولگرایان شکل نگیرد و اگر برای افرادی از اصولگرایان در این میان دانه پاشیده شده است، یک فریب است و یک اصولگرا نباید فریب جریان‌هایی که التزامی به قانون اساسی ندارند را بخورد. کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامۀ رسالت و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به برخی جریان‌های اصلاح طلب که به دنبال ایجاد اختلاف در اردوگاه اصولگرایی هستند، به راه دانا گفت: اساساً تیتر‌ها و مقالاتی که در برخی از رسانه‌های اصلاح طلب منتشر می‌شود با این هدف‌گذاری عملیاتی می‌شوند. حتی برخی از اخبار نادرست و خلاف واقعیت را مدتی به عنوان تیتر اصلی به صورت مدام منتشر کرده تا از این طریق بتوانند قسمتی از نیروهای اصولگرا را جذب کنند، اما اصولگرایان هوشیاری کافی را داشته و خود را برای یک رقابت اخلاقی و کاملاً سالم و سازنده مهیا کرده‌اند و فریب این نوع خبرسازی‌ها را نمی‌خورند. سردبیر روزنامۀ رسالت بر همین اساس ادامه داد: ما نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم، اما آنچه که مسلم است تمام تلاش اصلاح طلبان بر این است که همگرایی اصولگرایان شکل نگیرد و اگر برای افرادی از اصولگرایان در این میان دانه پاشیده شده است، یک فریب است و یک اصولگرا نباید فریب جریان‌هایی که التزامی به قانون اساسی ندارند را بخورد.

چرا کسی یک هزار تریلی سیگار را نمی‌بیند؟

معاون وزیر بهداشت با انتقاد شدید از مسئولان مبارزه با کالاهای قاچاق، این سئوال را مطرح کرد که چرا کسی متوجه ورود سالانه یک هزار تریلی سیگار به کشور نمی‌شود، گفت: چطور یک هزار تریلی سیگار با یک قیمت یکسان در همه ایران به فروش می‌رسد. سیاری در توضیح این مسئله که از صحبت‌های شما این استنباط می‌شود که عدم تصویب قوانین توسط قاچاقچان صورت پذیرفته است، گفت: معلوم است، این واقعاً جای تاسف دارد که رهبر انقلاب می‌گویید میلیارد‌ها دلار در کشور ما قاچاق وارد می‌شود، به هر حال بالا‌تر از رهبر انقلاب که نداریم. معاون وزیر بهداشت درباره اینکه مجلسیان چرا مخالفت کردند؟ به تسنیم گفت: از خودشان بپرسید، آن‌ها این استنباط را داشتند که وضع مالیات بیشتر برای دخانیات باعث افزایش قاچاق می‌شود. سیاری ادامه داد: بنده مدعی آن هستم که ورود سالانه یک هزار تریلی سیگار قاچاق نیست، قاچاق تعریف و تفسیر دارد، زیرا چطور می‌شود یک هزار تریلی سیگار وارد کشور شود و با یک قیمت یکسان در همه ایران هم به فروش برسد و نیروهای هم که مسئول مبارزه با قاچاق هستند متوجه نشوند! بنابراین بنده این مسئله را که سالانه یک هزار تریلی قاچاق وارد کشور می‌شود را نمی‌توانم بپذیرم. معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این مسأله که این صحبت شما به معنای این است که یعنی دست‌های پشت پرده در این مسئله دخیل هستند، گفت: این را شما رسانه‌ها باید بروید پیدا کنید، زیرا یکی از وظایف رسانه همین موارد است. سیاری تصریح کرد: بنده این سئوال را مطرح می‌کنم چطور امکان دارد یک هزار تریلی سیگار وارد کشور و توزیع آن صورت پذیرد، ولی هیچ کسی متوجه نشود. معاون وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا این سیگار‌ها تولید آمریکا است، بیان داشت: شما رسانه‌ها بروید و پیگیر این مسائل شوید.

انتقاد سایت زاکانی به طرح توقف مذاکرات


«به نظر می‌رسد طرح سه فوریتی امروز مجلس مصداق عدم رعایت این خط قرمز مهم در بیان رهبری و حرف حقی است که پازل دشمن را تکمیل می‌کند که نباید مطرح می‌شد‌»؛ سایت جهان نیوز متعلق به علیرضا زاکانی با ذکر این مطلب می‌نویسد: بهتر است نمایندگان طراح و امضاکننده طرح سه فوریتی اخیر در مجلس، با استناد به نص صریح اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، با تصویب طرحی، دولت را مکلف کنند تا متن توافق را قبل از امضاء به تصویب مجلس برساند و برای این کار کمیته‌ای ویژه و قوی از نمایندگان با تخصص‌های مختلف فنی، سیاسی، حقوقی و بین الملل تشکیل شود؛ زمینه این کار قبلا با طرح یک فوریتی بهمن ماه ۹۳ فراهم شده که در آن آمده است: «در صورت تصویب و یا اعمال هر گونه تحریم جدید و یا افزایش تحریم‌ها توسط آمریکا اعم از قوه مجری (دستگاه‌های اجرایی، دولت و یا رئیس‌جمهور آمریکا)، قوه مقننه (کنگره یا مجلس سنا) و یا قوه قضاییه؛ دولت موظف است بلافاصله برنامه مشترک اقدام ۱۳۹۲/۹/۳ را کان لم یکن تلقی نموده و در چارچوب NPT اقداماتی را در راستای تحقق حقوق هسته‌ای ملت ایران به عمل آورد‌».

جانشین رحمانی فضلی رو شد

شنیده شده ‌که قرار است‌ در آینده رحمانی فضلی به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری خواهد رفت. بنا بر اظهارات منابع مطلع در وزارت کشور حجت السلام والمسلمین مجید انصاری به عنوان وزیر کشور دولت روحانی به مجلس معرفی خواهد شد. سایت ندای ایرانیان، نوشت: شنیده شده است که در آینده قرار است، رحمانی فضلی به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برود. بنا بر اظهارات منابع مطلع در وزارت کشور حجت السلام والمسلمین مجید انصاری به عنوان وزیر کشور دولت روحانی به مجلس معرفی خواهد شد. انتشار این اخبار پس از آن شدت گرفت که آشنا خبر از تغییرات احتمالی در دولت یازدهم داده بود. حال باید دید که آیا رحمانی فضلی جای خود را به مجید انصاری خواهد داد؟

خاطره ضرغامی از دیدار با آیت‌الله سیستانی

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما خاطره‌ای از دیدارش با آیت الله سیستانی را منتشر کرد. ضرغامی در این باره در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: وقتی به ملاقات آیت‌الله سیستانی رفتم، دو زانو نشسته و منتظرم بود. از جای بلند شد و احترام کرد. در طول جلسه که یک ساعت طول کشید، همواره دو زانو، در حالی که دست‌هایشان روی زانو قرار داشت صحبت می‌کرد. فوق‌العاده بود. مستقیم به چهرهٔ من نگاه می‌کرد؛ با دقت می‌شنید و با جدیت رهنمود می‌داد. آنچه خیلی برای من مهم بود تأکید فراوان ایشان بر جذب جوانان، درک آنان و داشتن برنامه‌های جذاب و جلوگیری از انجراف آنان بود و به نظر می‌رسید این مأموریت را برای ما کاملاً محوری و اساسی تلقی می‌کند. آیت‌الله سیستانی با فتوای تاریخی خود برای مقابلهٔ با تروریست‌های تکفیری، هویت و اصالت مرجعیت شیعه را به تصویر کشید.

قطعی شدن ابطال دو حوزه انتخابی انتخابات شورای شهر


مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس،  با اشاره به بررسی پرونده انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در کمیسیون اصل ۹۰ خانه ملت‌ گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در این ارتباط، طبق گزارش کمیته سیاسی کمیسیون اصل۹۰ صندوق رأی شهرهای کرج در استان البرز و آلونی در استان‌ و چهارمحال و بختیاری باید باطل شود. وی افزود: تشخیص کمیسیون در ابطال صندوق‌های آْرای کرج و آلونی امری مسجل است و این موضوع طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور اعلام شده تا فرایند ابطال صندوق‌های رأی این ۲ شهر که تخلف در انتخابات آن محرز شده انجام شود و در ‌‌نهایت آن‌ها گزارش خود را در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.

ماجرای جلسه هاشمی با فرزندانش


فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید: چند سال قبل پدرم گفت اگر راه درست را انتخاب کنم و پای مرام و اعتقاداتم بایستم، شما و فرزندانتان دچار ضربه می‌شوید. ما هم گفتیم که تصمیم درست را بگیرند. پس حالا مشکلی با تنگ‌نظری‌ها نداریم. فاطمه هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال «آفتاب یزد» مبنی بر اینکه نظرتان راجع به پخش تصویر پدرتان بعد از مدت‌ها از صداوسیما چیست؟ به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: من نظری ندارم فقط می‌توانم بگویم برایمان عجیب بود. برای پدر من اصلاً مهم نیست که تصویرش از تلویزیون پخش شود یا خیر. اصلاً پدرم نیازی به تلویزیون ندارد. ایشان مسئولیتی دارد که آن را انجام می‌دهد و نیازی به این حرف‌ها ندارد.

وی ادامه داد: چند سال قبل پدرم روزی همه ما را جمع کرد و گفت من دو راه دارم که یکی را انتخاب کرده‌ام. اگر من موافق برخی نظرات باشم، شما زندگی راحتی خواهید داشت و مشکلی نخواهید داشت اما اگر راه درست را انتخاب کنم و پای مرام و اعتقاداتم بایستم شما و فرزندانتان دچار ضربه می‌شوید، اما نه الان؛ چند سال بعد. دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما هم گفتیم که تصمیم درست را بگیرند. پس حالا مشکلی با تنگ‌نظری‌ها نداریم و هر مشکلی برایمان پیش بیاید مهم نیست.

پیشنهاد هسته‌ای مشاور حقوق بشر قوه قضائیه!


محمد جواد لاریجانی در یک پیشنهاد به تسنیم گفت: از نظر اقتصادی دولت اوباما در کل به جز در حوزه سلامت برنده بوده و به نظر من در مسأله سلامت درگیر خواهد بود. اوباما همچنین می‌خواهد مسئله نژادپرستی را نیز دامن بزند. این‌ها دستورکارهای دموکرات‌هاست. این‌ها راجع به مسأله اول بود که گفتم، چرا من راجع به مذاکرات هسته‌ای امیدوار هستم و اینطور نیست که مذاکرات ناامیدکننده‌ای باشد. لاریجانی در تشریح علت دلواپسی و دغدغه خود نسبت به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دومین مطلبی که می‌خواهم تشریح کنم این است که من نسبت به مذاکرات، دغدغه جدی و دلواپسی دارم. حالا کلمه دلواپسی را با انگ‌های مختلف به کار می‌برند و نوعی صفت «بد» شده است، ولی ما زبان فارسی را نباید خراب کنیم، دلواپسی کلمه قشنگی است و معانی پرظرفیتی دارد. وی در توضیح دلایل دلواپسی خود درباره مذاکرات هسته‌ای‌ گفت: ما طرف مقابل مذاکراه خود را خوب تعریف نکردیم و ریل‌گذاری مذاکرات نقاط جدی آسیب‌پذیری دارد. اگر طرف مذاکره ما ‌‌نهایت دشمنی را داشته باشد ولی ما مذاکره را به خوبی تعریف و ریل‌گذاری را محکم کنیم، مانند جنگ می‌دانیم با چه کسی طرف هستیم، جای پای ما سفت است و با آن مقابله می‌کنیم؛ اما اگر جای پای ما شل باشد و طرف هم بسیار اهل خدعه باشد، به شدت صدمه‌پذیر خواهیم بود.

علت وحدت اصولگرایان از دید شیخ قدرت

قدرت‌الله علیخانی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره گمانه‌زنی خود در مورد اقبال عمومی به جریان‌های سیاسی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور انتخاباتی اصولگرایان را می‌توان در دو طیف تندرو و میانه‌رو بررسی کرد، که به نظر می‌رسد در بخش اول، گروه‌هایی نظیر رهپویان، موتلفه و جبهه پایداری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان توفیق حضور در انتخابات را داشته باشند، اکثریت مجلس آینده را تشکیل خواهند داد، افزود: گروه‌هایی نظیر رهپویان، مؤتلفه و جبهه پایداری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، که اگر این امر نیز تحقق یابد بدلیل فقدان پایگاه مردمی آن‌ها نمی‌توانند در انتخابات موفقیت چشمگیری داشته باشند. وی با تأکید بر اینکه همه گروه‌ها در جایگاه فکری خود قابل احترام هستند، افزود: طیف‌های یادشده اگر بتوانند به یکدیگر نزدیک هم بشوند، بدلیل اینکه خیلی پایگاه مردمی ندارند، نمی‌توانند نیرو‌های خود را برای ورود به مجلس مهیا سازند، البته در این میان به دلیل نام‌ گروه‌های یاد شده ممکن است این تصور ایجاد شود که جمعیت عظیمی در کنار آن‌ها وجود دارد، اما این واقعیت وجود دارد که پایگاه مردمی آن‌ها محدود و معدود هستند.

۷۰ درصد مردم ایران در آینده نزدیک باید مهاجرت کنند

دکتر عیسی کلانتری وزیر کشاورزی اسبق گفت: بحران آب فعلی در ایران از تقریبا ده سال پیش شروع شد. ایران با بهره‌برداری از ٩٧‌درصد آب‌های سطحی خود عملا تمام رودخانه‌های خود را خشک کرده ‌و دیگر آبی در طبیعت باقی نمانده است. این موضوع به معنای آن است که اگر به همین وضع ادامه دهیم، حدود ٧٠‌درصد ایرانیان یعنی جمعیتی معادل ۵٠‌میلیون نفر برای زنده ماندن ناچار به مهاجرت از کشور هستند. سرانه آب تجدیدپذیر کشور به‌۱۰۰میلیارد مکعب رسیده است. مدیریت نا‌صحیح ما موجب خشک شدن تالاب‌ها و هدر رفتن آب‌های سطحی و زیر سطحی شد. من معتقدم ایران در میانه راه خطر و بحران آب است، حتی اگر الان هم مدیریت صحیحی را اجرا کنیم ما با بحران مواجه نخواهیم شد. وی به ندای ایرانیان گفت: واقعیت این است مصرف آب ما بیشتر از توان طبیعت ماست. الان با بیلان‌های منفی سرسام آوری در منابع آبهای زیرزمینی روبرو هستیم که به نظر من کمتر کشوری در جهان با این آمار و ارقام مواجه است. قطعاً اگر فکر سریعی نشود و همین امروز تصمیمات حادی گرفته نشود و جلوی بهره برداری بی‌رویه، استفاده نامطلوب و تجاوز به طبیعت از بعد آب گرفته نشود، این سرزمین قطعاً در آینده وضعیت بسیار خطرناکی خواهد داشت. زمانی که کشور با این همه مسایل زیست‌محیطی، اقلیمی و کمبود آب مواجه است، صحبت از خودکفایی بی‌معناست.

سکوت منتقدان خاطرات هاشمی در مقابل خواب احمدی‌نژاد


منتظر بودیم تا واکنش‌ها به خواب احمدی‌نژاد را ببینم اما گویی این رویا، چندان مورد توجه قرار نگرفته و کسانی که کتاب‌ها در نقد خاطره هاشمی از همسر امام نوشتند، کاری به این خاطره گویی با طعم خواب ندارند. باز هم سکوت منتقدان خاطرات هاشمی در مورد این خواب عجیب، جالب توجه است و این پرسش را پدید می‌آورد، ‌چگونه است که خاطرات هاشمی از امام در حالی که ازسال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ در خدمت نهضت او بوده و ۱۰ سال تمام در کنار او‌ به خشمشان می‌آورد و خواب خاطره گویی احمدی نژادی که گویا تنها یک بار در کنار دانشجویان دیگر امکان ملاقاتی در سال ۱۳۵۸ را به دست آورده، واکنشی در پی نداشته است؟ شاید اساساً احمدی‌نژاد را دیگر کسی جدی نمی‌گیرد!

فرجی‌دانا: برخی نماینده‌ها علنا گفتند دانشگاه خطر است!


وزیر سابق علوم، ‌ تحقیقات و فن آوری در گفت‌وگو با جماران‌ در ریشه‌یابی معضلات فرهنگی، به تهدید تلقی کردن بسیاری از فرصت‌ها از جمله اینترنت، شبکه‌های مجازی و حتی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: ما در سال‌های اخیر به بسیاری از حوزه‌ها نگاه امنیتی داشته‌ایم، حتی به فرهنگ و دانشگاه. علنا دیدید که برخی نماینده‌ها گفتند دانشگاه خطر است، من جواب دادم که امیدوارم این از دهنتان پریده باشد، وگرنه دانشگاه هیچ کجای دنیا خطر به حساب نمی‌آید.

فرجی دانا ادامه داد: برخی دوستان از روی نادانی چنین دیدگاهی دارند، اما برخی دشمنان دانا هستند که چنین دیدگاهی را برای از فعلیت انداختن ابزارهای مهم و مفید به کار می‌برند. وی افزود: همین نگاه امنیتی منجر شده به اینکه ما نتوانیم از بسیاری از این فرصت‌ها بهره ببریم. در بسیاری از موارد هم خود ما بسیاری از فرصت‌ها را به دلیل نگاه امنیتی‌ای که داشته‌ایم به تهدید تبدیل کرده‌ایم. فرجی دانا با تأکید بر اینکه ‌می‌توان با چاقو کسی را کشت، ولی این دلیلی نمی‌شود که از چاقو هرگز استفاده نکنیم، تصریح کرد: ما باید سعی کنیم به تدریج نشان دهیم که ابزارهایی مثل اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره مثل چاقو هستند که هم خطر آفرین هستند هم به عنوان یک ابزار مفید باید مورد استفاده قرار گیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی