بازدید 1780

نماینده سازمان ملل به یمن رفت

کد خبر: ۴۹۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 12 May 2015
اسماعیل ولد شیخ احمد نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه شنبه چند ساعت پیش از به اجرا درآمدن آتش بس موقت میان عربستان و نیروهای مقاومت مردمی وارد صنعا پایتخت یمن شد.

به گزارش «تابناک»، قصد این دیپلمات موریتانیایی، آوردن گروه های مسلح متخاصم یمن به پای میزمذاکره و انعقاد پیمان سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری های داخلی و تجاوز نظامی عربستان بوده که وارد هفتمین هفته خود شده است.

در همین حال جنگنده های متجاوز عربستان صبح روز سه شنبه در 12 نوبت چندین منطقه مسکونی در شمال و غرب شهر صنعا را هدف قرار دادند.

بر اثر این جنایت عربستان، ده ها تن کشته و زخمی شدند که آمار دقیق آنها هنوز به در دست نیست.

صدای شدید و دود غلیظ ناشی از انفجارها در منطقه جبل نقم شرق صنعا بر اثر بمباران های پیاپی شب گذشته که تاکنون ادامه دارد، نیز شنیده و دیده می شود.

همچنین بر اثر تجاوز هوایی عربستان به صنعا ده ها خانوار در روزهای اخیر وادار به ترک منازل خود شده اند.

جنگنده های متجاوز عربستانی همچنین دانشگاه ایمان در منطقه قهال عمران را با خاک یکسان کردند.

جنایت صبح امروز عربستان در هدف قرار دادن دانشگاه ایمان و بمباران مناطق مسکونی صنعا در حالی صورت پذیرفت که عربستان از روز سه شنبه 12 مه (22 اردیبهشت) آتش بس اعلام کرده بود.

این در حالی است که مردم یمن امروز (سه شنبه) در انتظار برقراری آتش بس 5 روزه عربستان متجاوز پس از موافقت جنبش مردمی انصار الله و حزب کنگره مردمی با آن هستند.

منابع محلی اعلام کردند متجاوزان عربستانی صبح امروز ساختمان شبکه تلویزیونی یمن را نیز هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند .

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار