بازدید 45420

آگهی جنجالی یک شرکت برای جذب نیرو

. یک شرکت به ظاهر پرتوقع در صفحه اول یک روزنامه کثیرالانتشار در آگهی خود آورده؛ «به یک خانم منشی تمام‌وقت فوق‌لیسانس یا دکترای علوم اجتماعی یا مدیریت بازرگانی با سابقه کار مفید نیازمندیم».
کد خبر: ۴۹۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 11 May 2015
دیروز انتشار یک آگهی، به سوژه داغ سایت‌های خبری تبدیل شد و حتی از فضای مجازی سر درآورد. این آگهی مربوط به استخدام یک منشی بود. یک شرکت به ظاهر پرتوقع در صفحه اول یک روزنامه کثیرالانتشار در آگهی خود آورده؛ «به یک خانم منشی تمام‌وقت فوق‌لیسانس یا دکترای علوم اجتماعی یا مدیریت بازرگانی با سابقه کار مفید نیازمندیم».

به گزارش شرق، خبرگزاری مهر که این آگهی را منتشر کرده، طی تماسی با یکی از دفاتر این روزنامه، از مبلغ چاپ این آگهی هم سر درآورده است. ظاهرا این آگهی استخدام برای این شرکت مخابراتی نزدیک به پنج میلیون تومان آب خورده است!

آگهی جنجالی یک شرکت برای جذب نیرو

کاربران در فضای مجازی به این خبر واکنش‌های جالبی نشان داده‌اند. یکی از کاربران در پیام‌های خود به ارزش علم اشاره کرده و گفته ‌است: «وقتی علم و تحصیل تا این اندازه در ایران بی‌مقدار می‌شود باید شاهد هجوم پولدارها بود. حالا علم بهتر است یا ثروت؟»

یکی هم به سیاست‌های آموزشی دولت خرده گرفته و گفته است: «چرا دولت جلو ورود فله‌ای و بی‌سابقه به‌اصطلاح دانشجوهای دکترا را نمی‌گیرد.»

در کنار این موضوع برخی هم از ترفند شرکت مزبور سخن گفته‌اند که با یک تیر دو نشان زده: «باید به شرکتی که این آگهی ‌رو داده آفرین گفت. با یک تیر هزار نشان زد. الان ٧٠ میلیون مفت و مسلم در جریان آگهیش قرار گرفتن!!!»

برخی از کاربران هم در حمایت از این آگهی سخن گفته‌اند. یکی از این کاربران گفته: «منشی شرکت ما دانشجوی دکتراست - جهت اطلاع - فکر نمی‌کنم موردی داشته باشه».
برخی هم انگ سرمایه‌داری را به چنین شرکت‌هایی زده‌اند که با این اقدام خواسته‌اند جوانان تحصیل‌کرده را تحقیر کنند.
حرف‌ و حدیث‌ها در این‌باره بسیار است، اما واکنش کارشناسان اقتصادی به این ماجرا هم در نوع خود قابل‌تأمل است.

تشویش افکار عمومی


زهرا کریمی، اقتصاددان، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید: در یک دوره زمانی نه‌چندان دور، شرط مدرک تحصیلی اکثر مشاغل سیکل یا دیپلم بود، اما الان با بالارفتن سطح تحصیلات افراد جامعه، می‌بینیم این شرط به لیسانس و بالاتر تغییر کرده است. اتفاقی که در چند سال اخیر رخ داد، عدم رشد تقاضا در بازار کار متناسب با عرضه نیروی کار متخصص بود. اقتصاد کشور برای پذیرفتن این افراد متخصص نه تحرک کافی داشت و نه امکان آن را، زیرا اقتصاد ما از تکنولوژی قدیمی و سنتی استفاده می‌کند و پیشرفت کافی برای ایجاد شغل متناسب با نیروی متخصص نداشته است.

او می‌افزاید: متأسفانه خبرهای بدی از بازار کار می‌رسد؛ جدای از اینکه همیشه طبقه‌بندی جنسیتی در بازار کار کشور وجود داشته و به زنان جویای کار یا شاغل بسیار آسیب زده است، انباشت تقاضا برای کار در حالی اتفاق افتاده که دولت نیز در بخش استخدام نیرو بی‌رحمانه عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که برای استخدام یک یا چندنفر، بین انبوهی از متقاضیان با دریافت وجه، ثبت‌نام آزمون می‌گذارد و البته در آخر هم مشخص نیست ضابطه بر رابطه غلبه می‌کند یا نه. این‌گونه استخدام‌ها جو کمبود شغل را تشدید می‌کند و فضای افکار عمومی را به سمتی می‌برد که پیداکردن یک شغل عادی برای افراد، یک‌جور موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

به‌گفته این اقتصاددان، کارفرمایان این جامعه نیز از حجم متقاضیان بازار کار اطلاع دارند و گاه نیروی کار را نه برای یک شغل بلکه برای مجموعه‌‌ای از کارها استخدام می‌کنند و این‌گونه مثلا یک منشی که مدرک دکترای مدیریت بازرگانی دارد هم باید تلفن جواب بدهد، هم نامه بنویسد، هم تایپ کند و هم در صورت لزوم به‌عنوان مشاور در کنار مدیرعامل ظاهر شود. البته اگر این شخص به‌عنوان مشاور استخدام شود، احتمالا کارهای منشی را انجام نخواهد داد از این‌رو و با توجه به وضعیت آشفته بازار کار، این راه برای صاحبان مشاغل باز شده‌ و ابتکارعمل به دست آنها افتاده است.

لیلی دانشمند، عضو اصلی هیأت‌مدیره مراکز اشتغال کشور، دیگر کارشناسی است که به این آگهی واکنش نشان می‌دهد: بازار کار به‌شدت دچار نابسامانی و به‌هم‌ریختگی است. در سال‌های اخیر با کاهش استخدام نیرو در شرکت‌های بزرگ و صنایع مادر مانند وزارت نفت و شرکت‌های خودروسازی، این نابسامانی تشدید شده است. از سال ١٣٨٩ وضعیت اشتغال در بازار کار افت وحشتناکی را شاهد بود. پیش از آن اغلب استخدام‌ها تقریبا برحسب شایسته‌سالاری انجام می‌شد، اما پس از سال ١٣٨٩ عواملی مانند تشدید رابطه‌ها در برابر ضابطه، انباشت نیروی کار، رکود اقتصادی و همچنین تلاش شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های سربار خود باعث شد کارفرما به استخدام آن دسته از نیروهای کاری راغب شود که بتواند از چندین تخصص و ویژگی آنها بهره‌مند شود. گرچه در طبقه‌بندی مشاغل، شغل‌ها و تخصص متناسب با آن تعیین شده است، اما در عمل به‌دلیل نبود نظارت کافی و اصولی گاهی یک نیروی کار مجبور است چند مسئولیت، که هیچ ربطی به هم ندارند را انجام دهد و به‌دلیل عدم امنیت شغلی و قرارداد معتبر و قوی، اعتراضی نکند.

به‌گفته وی، اقدام سایت‌های مجازی و غیرمتخصص در امر کاریابی نیز از عواملی است که زمینه‌ساز بروز این ناهماهنگی‌ها می‌شود. این سایت‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به اطلاعات و رزومه متقاضیان کار دست پیدا می‌کنند و گاه در ازای مبلغی، آنها را در اختیار شرکت‌ها و کارفرمایان قرار می‌دهند. کارفرما وقتی انبوه متقاضیان و تخصص‌های آنها را می‌بیند، تمایل دارد با کمترین هزینه و دستمزد بهترین نیرو را در اختیار بگیرد. وضعیت فعلی بازار کار مشمول طبقه‌بندی نیست و نبود نظارت کارساز بر این بازار افسارگسیخته، در آینده‌ای نه‌چندان‌دور علاوه‌بر سرخوردگی نیروی کار فعلی، به اخلال در روند آموزش و فارغ‌التحصیلی دستگاه‌های آموزشی نیز منجر می‌شود و زمینه را برای رشد نیروی کار متمایل به دلالی و واسطه‌گری مهیا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۰
انتشار یافته: ۴۶
«چرا دولت جلو ورود فله‌ای و بی‌سابقه به‌اصطلاح دانشجوهای دکترا را نمی‌گیرد.»


صد در صد موافقم.
پاسخ ها
دانشجوی دکتری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
به عنوان یک دانشجوی دکتری که با چند سال تلاش موفق به ورود به دوره دکتری در یکی از دانشگاه های دولتی شدم به این جمله اعتراض دارم. کجا ورود بی سابقه و فله ای اتفاق افتاده؟ تازه آیا از عنوان کلمه فله ای برای کسانی که بالاترین سطح تحصیلات را دارند خجالت نمی کشید؟!
اگر زنان به کار اصلیشان یعنی تربیت نسل جدید بپردازند عرصه را بر فرصت طلبان اینچنین باز نمی کنند .ظاهرا این اقا خودش باید در نقش ابدارچی شرکت قرار بگیرد که یک منشی با چنین تخصصی نیاز دارد که 2 نفری با هم شرکت را اداره کند و ظاهرا فراموش کرده بگوید باید مسلط به حساب داری هم باشد
بابا منظور آگهی دو نفر با مشخصات متفاوت است.
منشی جدا
دانشجوی دکتری هم جدا

سهوا یکی فهمانده می شود!
پاسخ ها
احسان
| United States |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
می شه لطفاً توضیح بدی از کجا به این نتیجه رسیدی نابغه؟ قبل از فوق لیسانس و دکترا چیزی نوشته که بقیه ندیدن و تو دیدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
بابا تو دیگه کی هستی یعنی اینقدر تابلوه که تمام اینارو برای یکی نوشته مجید جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
بنظر منم منظورش دو نفر با دو مشخصاته
حالا دیدید که علم بهتر از ثروت است...
این شرکت به خاطر این آگهی باید محاکمه بشه چون داره 1- با آبروی کشور بازی می کنه
2-مایوس کردن جوانها از تحصیل علم
3- زیر سوال بردن مدارک معتبر کشور
4-احتمالا صاحب شرکت بی سواده و به این طریق خواسته با سو استفاده از روزنامه پولشو به رخ قشر تحصیل کرده بکشه.
در اصل باید هر چند وقت کارهای موجود و استخدامی های موجود در فواصل زمانی مشخص مثل کنکور سراسری صورت بگیرد و یه دفعه مثل استخدام مهر صورت نگیرد که در یه برهه ی زمانی بی شمار استخدام شوند و باز چند سال هیچ استخدامی نباشد
برای مثال بانک ایکس نامی هر سال مشخص باشد که مثلا 5 نفر جذب دارد، دارایی 3 نفر هر سال دارد ، نه این که به یه باره 90 نفر بگیرند و سالیان باز نگیرند
پاسخ ها
امیری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
تو شرکت ما هم منشی دانشجوی فوق لیسانس مدیریت بازرگانیه ، منشی قبلی هم دانشجوی دکترا بود، و پس از کسب تجربه الان سمت مناسبی داره.
بلاخره باید از یکجا شروع بکار کرد، کار کردن که عیب نیست.
اشکال کار از اینجاست که ملت اهمیت کار منشی رو نمی دونن. در ضمن هرچی شرکت بزرگتر می شه مهارت و سواد منشی باید بالاتر باشه. شرکتی که 100 خط تلفن داره قطعن شرکت کوچیکی نیست. به نظر من این آگهی دوتا ایراد داره، 1- شرکتی که در این حد می خواد نیرو بگیره باید یه آگهی حرفه ای بده، دقیقن بگه شرح وظایف چیه، چقدر حقوق می ده، جایگاه سازمانی طرف چیه ... 2- شاید عنوان مناسب تری واسه این جایگاه سازمانی که مهارت های بالایی می خواد باید انتخاب می کرد. ولی به هرحال این مسئله اصلن نه عجیبه نه برخورنده. اشکال این دوستانی که از این آگهی ناراحت شدن اینه که واقعیت های کار رو نمی دونن و فکر می کنن منشی گری یعنی جواب تلفن دادن و تایپ یه نامه ساده. درحالی که نقش منشی اونم توی یه شرکت بزرگ بسیار استراتژیک هست. ولی خب ملت فقط عادت دارن غر الکی بزنن بدون فکر کردن.
كار منشي خوب دريك شركت پركار ارزش
زيادي دارد. اين منشي ها از خيلي از
اين مشاور ها ومعاون ها مفيدترند.
وخيلي وقتهاكارمديرعامل راانجام ميدهند.
از دو سال پیش یک فوق لیسانس که دانشجوی دوره دکتری است ، به عنوان کارگر گروه 6 ( کاگر فنی 3 ) در شرکت ما استخدام شده است - شرتک زده اند به دوره های تحصیلات تکمیلی !!!!
کمترین گروه کارشناسی در این شرکت گروه 14 است .
من هم فوق لیسانس دارم استخدام رسمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هستم ومنشی هستم اگه دوست دارید عکس ابلاغم رو بذارم تو دانشگاه پیام نور هم تدریس میکنم
این خانم منشی های سواد دار در محله های فقیر نشین همین شهر تهران تدریس خصوصی کنند مسلما" درآمدشان و عزتشان بسیار بسیار بالاتر اینکه این آگهی را داده اند خواهد بود.
من یک شرکت دارم و این آگهی رو درک میکنم. من اگهی دادم واسه استخدام خیاط یه نفر اومده بود فوق لیسانس مدیریت گرایش استراتژی! نه خیاطی بلد بود و نه استراتژی! سیستم آموزشی این مملکت از بین رفتن و باید کاری کرد.
سلام آقای سردبیر
درج این آگهی دور از انتظار نیست. این گونه منشی را منشی اجرایی Executive Secretaryمی گویند. کار آنها بسیار حساس و در واقع دستیار مدیر عامل یا بالاترین مقام اجرایی شرکت هستند. مثلا 95% نامه ها را ارجاع می دهند، ملاقات ها را تنظیم و جلسات را هدایت می کنند. طبعا شرکتی که 100 خط تلفن دارد، منشی بسیار قابلی می خواهد که مجرب بوده، تحصیلات عالیه داشته باشد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
درست است ولی عنوان سمتی که شما اشاره کرده اید سردفتر است و نه منشی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
اونی که شما میگی خانم منشی.هرکسی میتونه انجام بده دیگه دکترا نمیخواد که توسط یع شرکت یا یه شخص مسخره بشه...
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
اولا از کی تاحالا تلفن جواب دادن و برنامه ملاقات ریختن به مدرک بالا نیاز دارد؟
دوما کی گفته کسی که مدرک بالا داره مسلما تواناییو قابلیت بالایی داره؟
حالا که می بینید اوضاع اینطوریاست بس جامعه رو به ازدیاد جمعیت ورشد ان ترغیب وتشویق نکنید
یک روایت دیگه هم این هست که تو ایران دختر جماعت دکتری هم بگیره آخرش منشی باید بشه!
ولی واقعیت امر این هست که شرکت مذکور مشاور و دکتر رو با حقوق منشی میخواد استخدام کنه!
استخدام و کار با مدرک دکتری و حقوق 700هزارتومنی!
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
واقعا که خجالت اوره ..مخصوصا اون قسمت پایه حقوق تو کشور مه..تمام بدبختی ها سر همینه که شاسته سالاری تو هیچی نیست حتی تو دستمزد...
مهناز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
واقعاً متاسفم برای این دیدگاه جنابعالی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
خب چرا توقع بیشتر دارید؟
وقتی نیروی زن میاد تو بازار و به هر قیمتی حتی حیات و زندگی خودش و زندگی نیروی مرد میخواد کار پیدا کنه، نیروی کار میشه 2 زار و با حداقل حقوق.
تا یه زمانی لیسانس رو به جای کارگر با حقوق ناچیز میگرفتن حالا شده فوق لیسانس با همون حقوق.
اگه خانمها بعد از تحصیل به تربیت جامعه روی میاوردن و اصرار زیاد به بازار کار و دلالی نداشتن و خانمی خودشون رو میکردن ، دستمزد اینقدر افتضاح نمیشد و همون حقوقی رو که خانم بعد از ازدواجش میخواست بگیره و تو زندگی ش خرج کنه میدادن به همسر مبارکش تا خیلی راحت تر از الان یه نفره میشه خرج زندگی رو درآورد. نه اینکه مثل الان باید 3 نفره خرج زندگی رو تامین کرد.
اگر یک فوق لیسانس یا دکتری علوم اجتماعی بتواند کارهای پیچیده تری انجام دهد هیچ موقع تن به کارهای ساده نخواهد داد. مشکل این است بعضا این فارغ التحصیلان توانمندی پائینی دارند و قادر به انجام کارهای تخصصی خود نیستند و همین می شود که اتفاق افتاده است. در کشورهای اروپائی، بجای معدل و مدرک به توانائی فرد بیشتر توجه دارند چرا که آنها در پی ارتقاء شرکت خود هستند نه مسئول اشتغالزائی فارغ اتحصیلان دانشگاهی.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
یکی از دوستان بنده که فوق لیسانس دارند و در دوره راهنمایی و دبیرستان از من درس خون تر بودند و نسبت به توانایی کنونی شان در رشته تحصیلی شان تقریبا مطمئن هستم اکنون چند سالی است که راننده تاکسی هستند و تنها چهار ساعت در هفته در دانشگاه آزاد تدریس میکند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
چرا اینقدر قضیه را پیچیده میبینید؟!
تعداد فارغ التحصیلان فوق لیسانس و دکتری خیلی خیلی بیشتر از نیاز کشور است. عرضه و تقاضا با هم نمیخواند و باعث مشکلات شده است.
من باتوجه به سوابق اجرايي و آكادميكي در بهترين سازمان ها و شركت هاي كشور و در بالاترين سطح داشته ام بايد بگويم كه مديراني كه چنين آگهي استخدامي داده اند را بايد (‌ببخشيد)‌ حتي نمي توانم اسم مدير را روي آنها بگذارم به دليل اينكه به هيچوجه نمي توانيم از يك فردي كه فوق ليسانس يا دكتري هر رشته را داراست يك منشي خوب بسازيم. چه بسا يك ديپلمه با سه چهار سال سابقه كار يكي از بهترين منشي ها باشد. و حتما هم هست. در عمل ما ديده ام. بديهي ترين اصول را دراين آگهي ناديده گرفته اند. به نظر من سهامداران اين شركت يا هيئت مديره بايد نسبت به برخورد با چنين مديران كار نابلد اقدام مقتضي بعمل آورند.
70 درصد دانشگاه های کشور را هم باید تخته کرد. این دستاورد بزرگ (افزایش دانشجو) که مسئولین به آن میبالند اساسا کبریتی هست که جنگل رو از ریشه میسوزونه نه از شاخ و برگ
من فوق برق دارم قبولم میکنن؟؟؟
حالا یکی پیدا شده می خواد کار حرفه ای بکنه ، همه ناراحتند . دور و بر خودتون ندیدید ! تو فیلم هم ندیدید ؟ چند تا خانم منشی رده بالا به عنوان PA) Personal Assistant) تو این همه فیلم هست ! یاد گرفتن ضرری نداره ! کجای آگهی گفته این شخص باید به این 100 خط جواب بده ؟
من الان دقیقا دارم لمس میکنم که:ثروت بهتر است.
با سلام
بنده به عنوان عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های معتبر کشور همراه با سایر همکاران خود بارها نسبت به این روند جذب بی برنامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخصوص در چند سال اخیر ابراز نگرانی کرده ایم ولی متاسفانه صدای ما به گوش هیچکس نمیرسد. به نظر بنده بسیاری از این دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی پس از فارغ التحصیلی به هیچ عنوان از نظر علمی در حد و اندازه معمول خود نیستند. به عنوان مثال بسیاری از این دانشجویان حتی قادر نیستند که ایده ای را به عنوان پروپوزال خود پیشنهاد بدهند و حتی تا زمان دفاع از پایان نامه و حتی رساله دکتری خود هنوز موضوع مورد مطالعه خود را درک نکرده اند چرا که زحمت تعیین عنوان پروپوزال و تهیه پروپوزال و حتی در بسیاری از موارد اجرای آن بر دوش استاد راهنما خواهد بود و این امر تنها ناشی از ضعف علمی دانشجو و پذیرش های بی حد و اندازه در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.
اين آگهي دوقسمتي هست كه براي كمتر شدن هزينه از حداقل حروف استفاده كرده
1- منشي
2- افرادي با تحصيلات بالا براي مقصودي تجاري يا اجتماعي
برداشت اشتباه شما باعث اين همه نظرات ناصواب و غلط شده است
کارکرد زن خارج از خانه صحیح نیست و خانه داری و نگهداری از فرزندان و آموزش صالح ایشان زیبنده خانم های محترم میباشد امید است دیگر آگهی های اینچنینی دور از شان بانوان عزیز را نبینیم و من الله توفیق
کو کار اقا جان , دوست من فوق لیسانس حقوق دانشگاه دولتی رفته ارایشگاه زنونه زده , منطقی فکر کرده درامد ارایشگاه بیشتره الان
دیگه تحصیلات حرف مفته فقط پولللل
کارفمایی که ی فاکتور نمیتونه جمع کنه کارگرایی که میان نظریه فیزیک کوانتومی تشریح میکنن منم اگه ی دکتری بیکار بودم میرفتم منشی میشدم
کسی که با مدرک دکترا نتونه درآمد مکفی برای خودش ایجاد کنه، بهتره مدرک دکترا رو بزاره در کوزه آبشو بخوره.
خوب پول خوبی بدن چه اشکالی داره
این آچهی احتمالا برای منشی گری مدیر عامل است ، در واقع رئیس دفتر مدیر عامل ، البته شرکتی که 100 خط تلفن دارد باید هم همچین منشی طلب کند ، یکی از همسایگان ما منشی مدیر عامل یک شرکت بین المللی است و همواره یکی دور روز قبل از مدیر عامل به جلسات خارجی میرود و یکی دو روز بعد از پایان سمینار یا جلسه از کشور خارجی برمیگردد و بخش اعظمی از کارهای آماده سازی را ایشان انجام میدهد و در واقع مدیر عامل بدون ایشان کاری از پیش نمی برد ، ایشان مدرک فوق لیسانس دارد و به چندین زبان خارجی صحبت میکند . . .
وقتی شرکتی حاظر میشه فقط 5 میلیون تومان جهت درج آگهی استخدام برای یک پست خاص بکنه، نشون از اهمیت فوقلاده بالای اون پست برای اون شرکت داره، حتی ممکنه خدمتکاری باشه، قطعا کسی که بعنوان منشی در اون جایگاه قرار میگیره حقوق و مزایاش از مدیر عامل خیلی شرکت ها بالاتر خواهد بود و البته کیفیت کاری که انجام خواهد داد بسیار متفاوت تر از منشی شرکت های معمولی خواهد بود
اشگال این کار چیه ؟؟
نوع کارشون ظوری هست که نیازه این سطح تحصیلات مورد استفاده قرار بدن
من شرکت دارئی سراغ دارم که منشی داروساز و ویزیتورها تماما پزشک هستند
مساله اینجاست که شغل منشی گری تو ایران خیلی ناچیز حساب میشه و اکثر افراد درک درستی از این شغل ندارند درواقع
شغل خیلی مهمی هست تو شرکتهای بزرگ ب
سلام دوستان عزیز
من با این آگهی هیچ کاری ندارم ولی یک واقعیت رو باید همه بپذیریم ...فارغ التحصیلی که تخصصی ندارد بدرد هیچ کاری نمیخوره زمانی که با مدرک لیسانس تراشکاری می کردم همه بهم میخندیدن میگفتن لیسانسه که تراشکار نمیشه...بجای مدرک کار یاد بگیریم خیلی بهتره
بنده به عنوان کارآفرین به محض اینکه آگهی استخدام معمولی درج میکنم مقاطع فوق لیسانس و دکتری هم رزومه های خودرا به وفور ارسال میکنند...
ایشان نیازی به درج موضوع مدرک تحصیلی نداشت.اتوماتیک داوطلب با شرایط مورد نظرایشان پیدا میشد.متاسفانه....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی