بازدید 5259

ورود سلاح‌های پیشرفته ضدهوایی به سوریه

بعید می دانم که کشورهای عربی خلیج (فارس) در نشست کمپ دیوید خواستار مداخله آمریکا در سوریه شوند ولی این کشورها به ویژه بعد از مسئله یمن از آمریکا خواهند خواست دست آنها و ترکیه را برای تحرکات میدانی و لجستیکی در سوریه بازتر بگذارد. در همین چارچوب شاهد آغاز ورود سلاح های ضدهوایی به درعا در جنوب سوریه و برخی مناطق شمال سوریه هستیم که احتمالا با موافقت آمریکا صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۹۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 09 May 2015
کارشناس موسسه صلح بین الملل کارنگی گفت کشورهای عربی خلیج (فارس) تلاش می کنند با بهره برداری از توافق هسته ای غرب با ایران، از آمریکا در مسئله سوریه باج گیری کنند.

به گزارش «تابناک»؛ جوزف باحوط در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحره گفت: «شواهد نشان می دهد آمریکا در مسئله سوریه به تدریج به سوی قبول منطق کشورهای خلیج (فارس) و مخالفان نظام سوریه گرایش پیدا می کند. این گرایش پس از یک سال انتظار کشیدن دولت آمریکا صورت گرفت به ویژه پس از آن که کنفرانس ژنو-2 با شکست مواجه شد. آمریکا با توجه به تحولاتی که در مسئله روابطش با ایران روی داده است تلاش می کند به کشورهای خلیج (فارس) و کشورهای عربی سنی در این خصوص -احتمالا در سوریه- اطمینان خاطر بدهد.

آمریکا همچنین شاهد نوعی بیداری کشورهای عربی سنی خلیج (فارس) در یمن است که پیامی جدی برای آمریکا فرستاد مبنی بر این که این کشورها آماده اند امنیتشان را خودشان با ابزارهایی که مناسب می دانند تامین کنند.

شاید این ابزارها خوشایند آمریکا نباشد ولی در اینجا نوعی باج خواهی نامحسوس مطرح است با این مضمون که اگر شما مایل نیستید وارد این مسئله شوید اجازه بدهید ما آن گونه که مناسب می دانیم عمل کنیم.

بعید می دانم که کشورهای عربی خلیج (فارس) در نشست کمپ دیوید خواستار مداخله آمریکا در سوریه شوند ولی این کشورها به ویژه بعد از مسئله یمن از آمریکا خواهند خواست دست آنها و ترکیه را برای تحرکات میدانی و لجستیکی در سوریه بازتر بگذارد.

در همین چارچوب شاهد آغاز ورود سلاح های ضدهوایی به درعا در جنوب سوریه و برخی مناطق شمال سوریه هستیم که احتمالا با موافقت آمریکا صورت گرفته است.

آغاز قریب الوقوع آموزش نیروهای مخالف نظام سوریه در ترکیه نیز در همین چارچوب مطرح است. کشورهای خلیج (فارس) در عین حال برای برطرف کردن نگرانی های آمریکا از جبهه النصره تلاش می کنند و مثلا قطر تلاش می کند جبهه النصره را از القاعده جدا کند و آن را به جمع نیروهای نظامی مخالف سوریه بیفزاید».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار