بازدید 2681

کشته شدن سفیران فیلیپین و نروژ در پاکستان در حمله هوایی طالبان

طالبان پاکستان مسئولیت سرنگونی یک فروند بالگرد حامل دیپلماتهای خارجی در پاکستان را برعهده گرفت. این گروه همچنین اعلام کرد که به دنبال هدف قرار دادن نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان بوده است. علاوه بر دو خلبان لیف لارسن، سفیر نروژ و دومینگو دی لوسناریو، سفیر فیلیپین به همراه همسران سفرای مالزی و اندونزی در این حمله کشته شدند. به گزارش ارتش پاکستان سفرای لهستان و هلند نیز در این حمله زخمی شدند.
کد خبر: ۴۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 08 May 2015
ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای از کشته شدن سفیران نروژ و فیلیپین در جریان سقوط یک بالگرد در شمال شرق این کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه النشره، ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «بر اثر سقوط بالگرد در شمال شرق پاکستان چهار نفر کشته شده است که در میان آنها سفیران نروژ و فیلیپین نیز دیده می شود. هیئتی از دیپلماتها و روزنامه نگاران با سه بالگرد عازم منطقه گلگیت در شمال شرق پاکستان بودند که یکی از بالگردها بر فراز ساختمان مدرسه ای سقوط کرد. در این سانحه دو خلبان و تعدادی از خارجی ها کشته شدند.»

طالبان پاکستان مسئولیت سرنگونی یک فروند بالگرد حامل دیپلماتهای خارجی در پاکستان را برعهده گرفت. این گروه همچنین اعلام کرد که به دنبال هدف قرار دادن نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان بوده است.

در این حمله سفرای نروژ و فیلیپین کشته شدندو طبق آخرین اخبار منتشر شده  سفیر هلند زخمی شده است. در جریان این حمله 6 نفر کشته شدند.

محمد خراسانی سخنگوی اردو زبان این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بالگرد توسط یک موشک ضدهوایی سرنگون شد که در اثر آن خلبان‌ها و بسیاری از سفرای خارجی کشته شدند.»

این بالگرد پس از اصابت موشک بر روی یک مدرسه سقوط کرد که درپی آن 6 نفر کشته شدند. این بالگرد یکی از سه بالگردی بود که در قالب هیئتی برای بازرسی از چندین پروژه عازم شهر گیلگیت بالتیستان بودند و طبق برنامه قرار بود با  نواز شریف دیدار کنند.

علاوه بر دو خلبان لیف لارسن، سفیر نروژ و دومینگو دی لوسناریو، سفیر فیلیپین به همراه همسران سفرای مالزی و اندونزی در این حمله کشته شدند. به گزارش ارتش پاکستان سفرای لهستان و هلند نیز در این حمله زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل