بازدید 4906

توصیه آیت الله مکارم به دولت و ملت

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : اگر دولت وملت دست دردست هم بدهند کاری ازدشمن ساخته نیست و در صورتی که دقت بیشتری داشته باشیم می توانیم روی پای خود بایستیم.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 06 May 2015
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : اگر دولت وملت دست دردست هم بدهند کاری ازدشمن ساخته نیست و در صورتی که دقت بیشتری داشته باشیم می توانیم روی پای خود بایستیم.

به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه درجلسه شورای اداری استان قم درمدرسه علمیه امام کاظم (ع) افزود : هر کجا دشمن بر ما فشار بیاورد قوی تر می شویم وزمانی که آن ها عنوان می کنند گزینه های نظامی شان روی میز است ما سلاح های خود را بیشتر می کنیم و هر چه تحریک کنند بنیه نظامی خود را تقویت می نماییم .

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به الگویی از ائمه اطهار (ع) در زندگی ابراز داشت: شیعه بودن باید درعمل باشد وامیدواریم تشیع به معنای واقعی را در زندگی مردم متجلی شود وبویژه مسوولین درمنطقه ای که نفوذ دارند عدالت وحمایت از مظلومان را به منصه ظهور برسانند.

وی گفت : قم شهری است که با هیچ شهری ازشهرهای دیگر شباهت ندارد، قم پایگاه تشیع و زادگاه انقلاب است که 30 هزار طلبه از بیش از 100 کشور خارجی در آن شاغل به تحصیل هستند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: عبور و مروری که از قم می شود زیاد است و حتی در برهه ای از زمان در یک ماه حدود چهار و نیم میلیون نفر وارد قم شده اند.

وی ادامه داد: سابقه تاریخی قم نیز نشان می دهد که این شهر از گذشته ها مورد توجه معصومان (ع) بوده است و اصحاب و یاران خاص آن ها از زمان معصومان (ع) در قم سکنی داشته اند.

این مرجع تقلید اظهار داشت : به حوزه علمیه توصیه کرده ایم که باید مرکزی برای تعلیم زبان های مختلف داشته باشیم چرا که امام صادق(ع) فرمودند که علم از قم به همه دنیا منتشر می شود لذا باید به تروج علوم دینی بپردازیم و در همه جهات پیش رو و پیشگام باشیم.

وی با تاکید برآن که باید شهر نمونه ای ازقم بسازیم ابراز داشت: یکی ازمهم ترین مسائل همدلی وهمکاری است و هر اداره ای نباید برای خود مستقل از دیگران کار کند چرا که این کار برای مابقی ادارات مشکل آفرین است وناهماهنگی ها گاهی به صورت طنز درجراید منعکس می شود.

وی افزود: ادارات باید با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته باشند وهمدلی مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب در میان مردم و ادارات وجود داشته و همدلی باید در میان ادارات به صورت مضاعف دیده شود.

آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: درشرایط کنونی که دروضع اقتصادی خاص هستیم باید درصرف بودجه ها دقت بیشتری داشته باشیم و همانطور که مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت می کنیم درادارات هم اقتصاد مقاومتی حاکم باشد واز ریخت پاش ها، سفرهای بیهوده و برنامه های اضافی صرف نظر شود.

وی افزود: قم شهری فرهنگی است که برای تقویت جنبه فرهنگی باید حوزه علمیه تقویت شده ومراکز علمی در این شهر بیش از این گسترش یابند.

وی بیان داشت : قم باید قطب کامل فرهنگ تشیع وفرهنگ اسلام باشد ودرعین حال مسائل اخلاقی بسیار درقم رعایت شود چراکه اگر در این شهر مفاسد اخلاقی زیاد شود آبروی اسلام وشیعه می رود وهمه دستگاه ها باید موظف به توسعه مباحث اخلاقی باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که قم یکی ازاستان ها محل ترانزیت مواد مخدر توسط قاچاقچیان سودجو است بیان داشت: باید تمامی مسوولان دست به دست هم داده و برای مبارزه با قاچاق مواد وجلوگیری از آلودگی جوانان به اعتیاد اقدام کنند و همکاری بین نیروی انتظامی، دستگاه قضایی واطلاعات برای مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد.

وی توجه مسوولان به مقوله اشتغال را بسیار مهم ذکر کرد وافزود: اکنون نرخ بیکاری در شهر قم کاهش یافته است وباید بدانیم که بیکاری منشا بسیاری معضلات است وباعث می شود جوانان دیرتر ازدواج کنند وجوانی ازدواج نکند مفاسد دیگری در بردارد وامیدواریم مساله بیکاری از شهر قم ریشه کن بشود.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: در مراکز فرهنگی که توسط حوزه علمیه ساخته می شود نباید نگاه معامله و تجاری داشت چرا که قم شهر فرهنگی همراه با ساخت وساز مراکز اسلامی می باشد، این درحالی است که حوزه بدون این که بودجه یا حقوقی ازمراکز دیگر بگیرد خدمات فرهنگی می دهد از این رو دولت باید جبران کرده و نسبت به قم نظر خاصی داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت باید بداند قم هزینه زیادی دارد چرا که سالانه 20میلیون زائر داریم که ازهمه کشور و دنیا به این استان می آیند وهزینه آن نباید به دوش مردم قم باشد و مدیران باید همواره از مسوولان دولتی در مرکز طلبکار باشند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی