بازدید 50266

بسته خبری ویژه «تابناک»؛ چهارشنبه 16 اردیبهشت

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «مملکت یکپارچه اصولگرا همراه با تأیید صلاحیت مشایی»، «تعبیر عجیب وزیر نفت از اقداماتش»، «ایجاد کمپین عزل فرماندار»، «مملکت یکپارچه اصولگرا همراه با تأیید صلاحیت مشایی»، «ابوترابی هم به صف واکنش‌دهندگان به روحانی پیوست و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 06 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هولوکاست مسیحیان هم وارد بازی شد!


کشیش آمریکایی به نام JONATHAN CAHN در روز سه شنبه در اتاق اجتماعی اقتصادی سازمان ملل متحد «the United Nations Economic Social Chamber» گفت: در جهان، هولوکاست مسیحیان در حال اجراست! مسیحیان در حال جفا دیدن و خطر کشته شدن و قتل عام هستند! وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: کشورهایی مانند ایران، افغانستان، پاکستان، هند، سوریه، عراق، مصر، نیجریه، ویتنام، اندونزی، کره شمالی نام برد.

ایجاد کمپین عزل فرماندار


بعد از حضور فرماندار بابل در مراسم احمدی‌نژاد همچنان حاشیه‌های این موضوع ادامه دارد. شنیده‌های موثق حکایت از دلخوری شدید ربیع فلاح از فرماندار بابل دارد. نکته قابل تأمل این است که گویا استاندار مازندران موافق فرمانداری ملایی در بابل نبوده است اما بنا به ملاحظاتی این انتصاب صورت گرفته و حالا به خاطر گاف بزرگ آقای فرماندار به احتمال زیاد وی از پستش عزل خواهد شد.

به گزارش وارش نیوز در این بین برخی از طرفداران دولت تدبیر و امید بابل خواستار ایجاد کمپینی برای برکناری فرماندار بابل شدند. از طرف دیگر بسیاری از بابلی‌های طرفدار دولت در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های فراوانی را درباره عملکرد سیاسی دولت در مازندران به راه انداخته‌اند که در ‌‌نهایت به تجدید نظر در روش مدیریت سیاسی توسط استانداری مازندران ختم می‌شود.

حمله تند معاون رئیس جمهور به تندخویان


مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در نهمین نشست مشترک معاونان و مدیران کل پارلمانی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی که بعدازظهر دیروز در مجمع فرهنگی ورزشی انقلاب برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون بیش از ۱۶۰۰ سؤال از وزرای دولت توسط مجلس و نمایندگان انجام شده که از این تعداد ۲۳ سؤال به صحن علنی کشیده شده و ۱۱ سؤال منجر به کارت زرد شده است. انصاری با بیان اینکه دولت به جریانات مختلف سیاسی در مجلس احترام برابر داشته است، افزود: دولت حتی با منتقدین سرسخت خود گرچه انگشت‌شمار اما تندخو و تندزبانی که حتی در تریبون‌های مجلس بعضاً وجود داشته با سعه صدر و تعامل سازنده برخورد کرده است.

مملکت یکپارچه اصولگرا همراه با تأیید صلاحیت مشایی


جعفر شجونی در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان گفت: مملکت باید یکپارچه اصولگرا باشد. البته آزادی هم هست که هر کس بخواهد حرفی بزند. وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه پیرامون موضوع مشایی بیان داشت؛ اینکه چه کسانی صلاحیت حضور در انتخابات را دارند، دست شورای نگهبان است. من و شما پایگاهی نداریم، آن‌ها چندین پایگاه و مؤسسه دارند که این مؤسسات به شورای نگهبان اطلاع می‌دهد. بنابراین شورای نگبهان است که می‌تواند بگوید چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی صلاحیت ندارد. حالا فرقی نمی‌کند مشایی باشد یا هر کس دیگر. هر که باشد در صورت احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان برای ما محترم است و در ‌‌نهایت علاقه‌مندانش به او رأی می‌دهند و بقیه به شخص دیگری رأی می‌دهند. آزادی همین است. باز هم می‌گویم این شورای نگهبان است که باید بگوید صلاحیت مشایی در ریاست‌جمهوری رد می‌شود اما برای انتخابات مجلس صلاحیت دارد. این مساله هنوز اتفاق نیفتاده و اطلاعی در دست ما نیست.

تعبیر عجیب وزیر نفت از اقداماتش

نامدار زنگنه در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ما مرد شرایط سخت هستیم و می‌توانیم شرایط سخت را مدیریت کنیم. مرد شکستن تحریم‌ها هستیم. متقاضی تحریم نیستیم و با تدبیر دولت این تحریم‌ها را خواهیم شکست و با عزت به تعامل خود با جهان ادامه می‌دهیم. وی تأکید کرد: اکنون ایران با موضع قدرت و توانمندی با شرکت‌های خارجی که زمانی ما را تنها گذاشته‌اند مذاکره می‌کند. وزیر نفت گفت: سال گذشته با اتمام ۵ فاز میدان گازی پارس جنوبی ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز به تولید کشور افزوده شده که این کار کارستانی بود که توسط صنعتگران داخلی صورت گرفته است.

وقتی امام و رهبری به خواب احمدی‌نژاد آمدند


عبدالرضا داوری یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در صفحه فیس بوکش نوشت: اواخر فروردین امسال در یکی از جلساتی که خدمت دکتر احمدی‌نژاد بودم، بحث به دوران تحصیلات دکتری ایشان افتاد و دکتر احمدی‌نژاد خاطره‌ای را تعریف کرد که جالب و خواندنی است. دکتر احمدی‌نژاد گفت: «زندگی من در ۴۵ سال اخیر تماما درگیر مسأله انقلاب اسلامی بوده است؛ اما سال ۱۳۷۶ که مدرک دکترایم را گرفتم مدام در ذهنم این درگیری بود که آیا بدون مدرک دکتری نمی‌توانستم در خدمت انقلاب باشم و آیا اخذ مدرک دکتری و عضویت در هیأت علمی دانشگاه، برای رویکردهای شخصی‌ام بوده یا تلاش در مسیر انقلاب اسلامی؟» دکتر احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «این دغدغه ذهنی تا سال ۱۳۸۰ با من بود. دهه فجر سال ۸۰ یک شب خوابی دیدم که این دغدغه‌ام را بر طرف کرد. خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می‌کنم و یک شیخ هم که البته نامش را نمی‌برم کنارم نشسته بود.

در جاده هراز گردنه‌ای هست که وقتی به آن گردنه می‌رسید، قله دماوند ظاهر می‌شود. وقتی به این گردنه رسیدیم و کوه دماوند رویت شد ناگهان دیدم در وسط جاده ۳ صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی امام خمینی و مقام معظم رهبری نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود. پژو را کناری پارک کردم و به همراه شیخی که همسفرم بود به سمت امام و آیت الله خامنه‌ای رفتیم. من در کناری ایستادم اما آن شیخ همسفر ما مدام تلاش می‌کرد تا روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی به او اجازه نداد.

داوری نوشت: ناگهان امام خمینی رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: «آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!». این گفته امام خمینی باعث شد تا آن شیخ به کناری رود و من روی صندلی کنار امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای بنشینم». به نوشته داوری، دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت: «در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی مرا در خواب با عنوان «دکتر احمدی‌نژاد» مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود و همین خواب و خطاب امام خمینی باعث شد تا دغدغه چهار ساله‌ام پس از دوره دکتری برطرف شود».

حرف‌های عجیب علم‌الهدی در خصوص کالای داخلی و خارجی


حجت الاسلام و المسلمین علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارگران خراسان رضوی، با بین اینکه رهبر معظم انقلاب از سالیان قبل بر استفاده از محصولات داخلی و اجتناب از مصرف محصولات خارجی تأکید داشتند، گفت: ایشان در فرمایش اخیر خود رسما دستور دادند که مبانی مصرفی عمده کشور که نهادهای دولتی هستند از تولیدات خارجی استفاده نکنند. عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مردم برای زندگی خود حق استفاده از بهترین‌ها را دارند، ابراز کرد: مردم این کشور قدرت تشخیص دارند و می‌خواهند بهترین کالا‌ها، زیبا‌ترین و لذیذ‌ترین زندگی را داشته باشند که حق مردم است، چرا ما به مردم بگوییم شما حق استفاده از اتومبیل خوب را نداری و باید با ماشین داخلی تردد کنی که وسط بزرگراه منفجر شود و خود و خانواده‌ات در آن از بین بروی؟ وی افزود: وقتی برخی معنای مصرف نکردن جنس خارجی را به معنای محروم کردن استفاده از کالاهای پیشرفته دنیا در زندگی استفاده می‌کنند، حرف زور است، این منطق اسلام نیست، اسلام منطق و عدالت دارد.

ابوترابی هم به صف واکنش‌دهندگان به روحانی پیوست


حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در واکنش به برخی اظهارات مسئولان، در خصوص وظایف پلیس برای عمل به قوانین اسلام، و همچنین غیرشفاف خواندن وظایف پلیس توسط عده‌ای، اظهار داشت: به نظر من وظایف پلیس کاملاً شفاف است چراکه پلیس یک کارگزار مسئول، در نظام اسلامی است که وظایف تعریف شده‌ای را نیز دارد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجتهاد، وظیفه حوزه‌های علمیه است، نه نیروی انتظامی؛ وظیفه پلیس را دقیقاً در چهارچوب احکام اسلام دانست و گفت: تابلوی وظایف نیروی انتظامی، آمریت به معروف و نهی از منکر است.

می‌خواهند هاشمی را تا پایان سال ۹۴ خانه نشین کنند


آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه، واقعیت‌هایی را از تلاش برای حذف هاشمی با ما در میان می‌گذارد «واقعیتی را که می‌خواهم تکرار کنم این است یک جریان خاص می‌خواهد هاشمی در انتخابات اسفند ۹۴ نباشد یک روز با طرح مسأله رد صلاحیت و روز دیگر با حمله به هاشمی در دانشگاه می‌خواهند هاشمی را تا پایان سال ۹۴ خانه نشین کنند» هر چند آیت الله غرویان در پایان مصاحبه معتقد است که «در خصوص آیت الله هاشمی همین را بگویم که رهبری اجازه نخواهند داد که هاشمی حذف شود».

خشم کاربران ایرانی از اظهارات سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا


آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه فیس بوک بخش‌های از مصاحبه خود درباره یمن را مبنی بر دفاع آمریکا از حملات عربستان به یمن منتشر کرده که این مواضع با خشم کاربران ایرانی مواجه شد.

آلن ایر نوشته بود: من امروز با یکی از خبرگزاری‌های ایران در مورد یمن مصاحبه کردم. نکته‌های اصلی این بود؛

۱. ما از توانمندی‌های عربستان سعودی در دفاع از مرزهای جنوبی‌اش و نابود سازی تسلیحات سنگینی و موشک‌ها که تهدیدی برای عربستان سعودی هستند، دفاع می‌کنیم.

۲. ما از اینکه عربستان به حوثی‌ها و هم پیمانانشان هشدار داده است که اقدامات نظامی بی‌ثبات کننده حوثی‌ها، نه تنها تهدیدی برای یمن بلکه برای منطقه است و باید متوقف شود، حمایت می‌کنیم.

۳. راه حلی نظامی برای این مشکل وجود نخواهد داشت، مشکلی که تنها در میز مذاکره حل می‌شود.

۴. ما منتظر آن هستیم که عملیات نظامی به ازسرگیری فوری و بدون قید و شرط مذاکرات همه اطراف بدل شود، که به یمن اجازه دهد روند گذار فراگیر سیاسی را از سر بگیرد.

ساخت سریال تلویزیونی با محوریت آشتی ایران و آمریکا


در این سریال وزیر خارجه امریکا به تهران می‌رود و رئیس جمهور نیز به واشنگتن سفر می‌کند. با این حال هیچ یک از این اتفاقات به این زودی‌ها در عالم واقعیت، رخ نخواهد دارد. اما امریکا و ایران قرار است مذاکرات بدون وقفه را این هفته آغاز کنند تا به توافق هسته‌ای دست پیدا کنند. مقامات حاضر در مذاکرات به من گفته‌اند که دیپلماسی گفتگو‌ها را بیش از انچه در لوزان اعلام شد، پیش برده است. آنچه جالب توجه است؛ تغییر جو است چه در فرهنگ عمومی و افکار عمومی چه در حوزه دیپلماسی. در مورد سریال «خانم وزیر» باید گفته شود، اینکه یک سریال تلویزیونی امریکایی جرأت کرده است که تمامی داستان خود را به آشتی با ایران اختصاص دهد، بسیار قابل تأمل است. این سریال با افشای حضور امریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اغاز می‌شود. پیام اصلی سریال، آن است که واشنگتن دیگر از تغییر حکومت در ایران حمایت نمی‌کند. تئا لئونی به عنوان ایفا گر نقش اصلی سریال «خانم وزیر» به انچه جان کری وزیر خارجه آمریکا آرزوی دست یابی به آن را دارد، رسیده است؛ توافق با ایران که تنش‌های سی و شش ساله بین دو کشور را کاهش می‌دهد.

واکنش سریع به معرفی استاندار مرکزی


در پی معرفی محمود زمانی‌قمی به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار مرکزی از سوی وزارت کشور به هیأت دولت عده‌ای در مقابل استانداری مرکزی تجمع و اعتراض خود را به این انتخاب اعلام کردند. به نوشته فارس شرکت کنندگان در این تجمع در حالی که پلاکاردهایی با شعار «ما استاندار فتنه‌گر نمی‌خواهیم»، «مرگ بر فتنه‌گر» و... را در دست داشتند، انتخاب زمانی‌قمی به عنوان یکی از فتنه‌گران را خروج از خط قرمز نظام دانسته و مخالفت خود را به این انتخاب اعلام کردند.

کشف رابطه چرخ سانتریفیوژ با چرخ اقتصاد


فریدون عباسی گفت: بر خلاف جوسازی‌های ناصحیحی که عامدانه صورت می‌گیرد، چرخیدن چرخ اقتصاد مردم نه تنها با چرخیدن سانتریفیوژ‌ها نسبت معکوس ندارد، بلکه کاملا عکس. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه وقتی ما به سمت این می‌رویم که بخشی از نیاز خود را به برق از طریق هسته‌ای تأمین کنیم حتما باید به مواد اولیه بپردازیم، اظهار داشت: حالا اگر آن بخش‌های تخصصی و رشد‌ها را در تمامی رشته‌ها نداشتیم اصلاً نمی‌توانسیم ماشینی مثل ماشین سانتریفیوژ را حتی کپی‌سازی کنیم، چه برسد به اینکه آن را بومی کنیم. مرتب شعاری را برای جامعه تکرار می‌کنند که انگار چرخیدن چرخ زندگی مردم در ارتباط با چرخیدن روتور سانتریفیوژ است، یعنی علت اینکه ما مشکل اقتصادی و تورم داریم و اجاره خانه‌ها بالاست این است که این ماشین می‌چرخد و این اختلالات را در زندگی مردم ایجاد می‌کند، در صورتی که عکس این است. چرخ زندگی مردم می‌چرخید، چون رشد علم و فناوری هسته‌ای کشور باعث شده بود اشتغال در داخل به وجود بیاید، همین که ما جلوی مهاجرت فکر را می‌گیریم این فکر در داخل کشور می‌ماند و محصولات جدیدی را پیش‌بینی می‌کند که در داخل ساخته شود و تخصصش را نگه می‌دارد، یعنی به جای اینکه آن را در اختیار خارجی بگذارد، در داخل فکر می‌کند و باعث توسعه می‌شود.

اگر زنان به ورزشگاه بیایند زلزله می‌شود


یک نشریه با هشدار نسبت به صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها از سکوت «عماریون» که آن‌ها را «جماعت ابن‌الوقت» خوانده به شدت انتقاد کرده است. نشریه «یالثارات‌الحسین» با انتشار متنی اعلام کرده نیروهای حزب‌الله در صورت حضور زنان در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی در این ورزشگاه «زلزله» به راه خواهند انداخت. این نشریه افزوده دولت حسن روحانی «تمام اهتمام» خود برای زیر پای گذاشتن «شرع مقدس» را به کار گرفته و پیش می‌رود و رسانه‌های «فاسد» از این روند حمایت حمایت می‌کنند و هورا می‌کشند.

امام و رهبری به خواب احمدی نژاد آمدند/ زنان به ورزشگاه بیایند زلزله می شود/ اصولگرایان با بولدوزر در سبد روحانی رأی ریختند/ حمله تند معاون رئیس جمهور به تندخویان/ کشف رابطه چرخ سانتریفیوژ با اقتصاد!

ريسك «مال»ها در تهران

دو تحقیق درباره وضعیت اقتصادی املاک تجاری پیش‌بینی می‌کند امواجی که طی دو سال گذشته قیمت مسکن را کاهش داد امسال با تغییر مقصد، بازار «مال»‌ها (مجتمع‌های تجاری چندمنظوره) را هدف می‌گیرد و ریسک پیش خرید این املاک را افزایش می‌دهد. ریزش قیمت واحدهای تجاری در سال‌ جاری، کار فروش را برای مال‌ساز‌ها سخت خواهد کرد. برای احیای منابع مالی حبس شده در این سازه‌ها که بخشی از آن متعلق به بانک‌ها و مؤسسات مالی است، باید از مدل اجاره‌داری استفاده شود. حداقل ۹۷ مجتمع تجاری در تهران در حال ساخت است.

امواج کاهش قیمت ملک که طی دو سال گذشته بازار واحدهای مسکونی را تحت تأثیر قرار داده بود، امسال بر اساس پیش‌بینی‌های رسمی، دو مقصد جدید را هدف می‌گیرد. شواهد حاصل از تحقیقات می‌دانی و بررسی‌های اقتصادی نشان می‌دهد: بازار خرید و فروش واحد تجاری در «مال» ‌ها و همچنین بازار املاک مسکونی و غیرمسکونی لوکس در تهران به لبه پرتگاه قیمتی نزدیک شده‌اند و مطابق تحلیل‌هایی که حسین عبده‌تبریزی مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی و صاحب‌نظر اقتصاد مسکن دارد، پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری قیمت‌ها در این دو بازار که بانک‌ها در شکل‌گیری آن‌ها نقش مشارکتی پررنگی (تأمین مالی ساخت مال) را بازی کرده‌اند، با شیب قابل ملاحظه‌ای سقوط کند. به این ترتیب پیش‌خرید در بازار «مال»‌های در دست احداث، طی سال جاری با ریسک بالایی همراه است و برای ورود به این قسمت از بازار ملک که در حال حاضر به دلیل حجم بالای ساخت‌وسازهای تجاری در تهران، پیش‌فروش در آن رونق حداکثری پیدا کرده، لازم است جوانب احتیاط در نظر گرفته شود. فضای ایزوله آمار و اطلاعات در بازار «مال» ‌ها باعث شده صرفا تبلیغات مالک و سرمایه‌گذار اصلی این نوع سازه‌‌ها بتواند روند سرمایه‌گذاری‌های ثانویه – خرید واحدهای تجاری از سازنده مال - در این بازار را تحت کنترل خود بگیرد.

اصولگرایان با بولدوزر در سبد روحانی رأی ریختند


حجت الاسلام والمسلمین طائب در جلسه پرسش و پاسخ این هفته خود گفت: اینکه مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند، یعنی آقای روحانی آقای هاشمی بود؟ مردم از آقای هاشمی برگشتند وقتی آقای خاتمی را به میدان آورد و دو میلیون برایش رأی گرفت. به نوشته سایت نما وی ادامه داد: کسی تردیدی ندارد آقای خاتمی نماینده آقای هاشمی بود. آقای روحانی که آمد از ۲۲ میلیون لااقل ۴ میلیون افتاده بود و ایشان هجده میلیون و خرده‌ای رأی آورد. در برابر این میزان رأی هجده میلیون رأی هم آن طرف داشتیم، در حالی که خیلی از هجده تا رأی این طرف قبلاً آن طرف بود. برای حزب‌الله روشن نبود که این آقا کیست. رأی آقای روحانی برای آقای هاشمی نیست، بخشی از آن به خاطر دعوایی بود که دوستان اصولگرا این طرف کردند و با بولدوزر رأی در سبد آقای روحانی ریختند.

القاب جدید برای وزرای دولت سابق


یک سایت متعلق به حامیان احمدی‌نژاد به بررسی و رد گزارش هفته نامه صدا درباره فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد پرداخت. این سایت نوشت: هفته نامه صدا وابسته به اعضای حزب دولتی کارگزاران سازندگی در حدید‌ترین شماره خود مدعی فعالیت دکتر احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دهم شد. در حالی که بار‌ها از سوی دفتر دکتر احمدی‌نژاد نسبت به اخبار منتشر شده پیرامون فعالیت ایشان برای انتخابات مجلس دهم رد شده است، هفته نامه صدا به سردبیری لیلاز و حمایت مالی غلامحسین کرباسچی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که این روز‌ها آگهی‌های مجموعه خودرو سازی سایبا هم به تأمین هزینه‌های این جریده حزبی می‌پردازد، اقدام به انتشار پرونده ویژه‌ای با عنوان گزارش تحقیقی در اثبات آنچه فعالیت انتخاباتی حامیان دکتر احمدی‌نژاد می‌داند، زده است. در قسمت مربوط به گزارش فعالیت احمدی نژادی‌ها در مشهد، نصرالله پژمان فر و امیر قاضی‌زاده از اعضای شورای مرکزی پایداری به عنوان کاندیداهای مشترک تیم احمدی‌نژاد و پایداری عنوان شده است!

در گزارش مربوط به کرمان این هفته نامه، جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی که در بغض و کینه آن نسبت به جریان حامی دکتر احمدی‌نژاد کوچک‌ترین شکی نیست به عنوان کاندیداهای جریان احمدی‌نژاد نام برده شده است! پروفسور لنکرانی کاندیدای ردصلاحیت شده جبهه پایداری که از نظر آیت الله مصباح یزدی اصلح زمین و آسمانهاست در کنار سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی که پرونده هسته‌ای را سرخود و بدون هماهنگی با رئیس جمهور سابق جلو می‌برد، هم به ترتیب کاندیدای احمدی نژادی‌ها در شیراز و قم معرفی شده است. مصلحی وزیر پر دسر وکه هنوز هم انحراف انحراف می‌کند و در دوران مسئولیتش در وزارت اطلاعات باعث برخوردهای تند با حامیان دکتر احمدی‌نژاد شد نیز کاندیدای احمدی نژادی‌ها در اصفهان معرفی شده‌اند.

هفت بار انتشار شایعه دستگیری الیاس قالیباف


در حالی که در روزهای اخیر، فضای مجازی شاهد انتشار شایعات جدیدی درباره دستگیری سه روزه فرزند شهردار تهران است، پارس‌نیوز با مرور این مسأله نوشته که این هفتمین بار در هشت سال اخیر است که این شایعه منتشر شده است. در دوره دولت قبل تلاش گسترده برای یافتن سندی درباره فعالیت اقتصادی الیاس قالیباف تنها به یک مجوز پلیس +۱۰ از فرزند شهردار تهران ختم شد و ارقامی که اخیرا درباره وی منتشر شده در حد کل بودجه نقدی شهرداری تهران است.

اولین شبکه تلویزیونی دوره سرافراز برای دوستان افق

محمد سرشار که پیش از این، مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان بود با حکم معاون سیمای رسانه ملی به عنوان مدیر جدید شبکه تلویزیونی جدیدالتأسیس کودک و نوجوان منصوب شده است تا علاوه بر مدیریت این شبکه مستقل، شبکه تلویزیونی «پویا» را نیز مدیریت کند. شبکه جدید بر خلاف شبکه پویا تنها محصولات داخلی پخش خواهد کرد.

محمد سرشار از دی ماه ۹۱ رئیس حوزه هنری استان تهران و از اسفند ماه‌‌ همان سال مسئولیت حوزه هنری کودک و نوجوان را بر عهده داشته و نامش با مجموعه شکرستان گره خورده است.

شلنگ بیست سانتی یادگار پزشکان در شکم یک جانباز!


خبرآنلاین نوشته: اطرافیان یک بیمار می‌گویند بیمار آن‌ها پس از اینکه ۲ سال پیش، عمل جراحی انجام داده، با درد و رنج گرفتار بوده و حالا مشخص شده که یک شیلنگ ۲۰ سانتی متری در شکم او جا مانده است.

این بیمار که از جانبازان جنگی است دو سال پیش به خاطر مشکل مجاری ادرار در یکی از بیمارستان‌های مرکز تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما بعد از انجام این عمل با مشکلات متعددی روبه رو شد. هنوز مدت زیادی از عمل جراحی نگذشته بود که بدن عفونت کرد و علائم این عفونت خودش را نشان داد. پزشکان برای این مشکل آنتی بیوتیک تجویز کردند اما این روش درمانی تأثیری روی درد او نداشت. بیمار ۴ بار پزشک معالجش را تغییر داد ولی همه پزشکان تشخیص دادند که او عفونت ادراری دارد و‌‌ همان تجویز عفونت سابق و استفاده از آنتی بوتیک را ادامه دادند.

بسته چهارشنبه

به گفته اطرافیان این بیمار، قرار است این بیمار در بیمارستان دیگری تحت عمل جراحی دوباره قرار بگیرد که البته پزشکان قول صددرصد برای درآوردن این شلنگ اضافه نداده و گفته‌اند ممکن است به خاطر گذشت زمان طولانی، امکان جداسازی این جسم از بافت اطرافش وجود نداشته باشد.

مصائب محافظت از بازرسان آمریکایی فردو در قم


محمدصادق صالحی منش، استاندار قم، در همایش مشترک ولایت و در حضور کارکنان ناجا و سپاه علی ابن ابی‌طالب با بیان این‌که امروز سایت فردو برای ما یک موضوع اجرایی و امنیتی بزرگ است، گفته: اخیراً هر روز ما از آمریکا و کشورهای اروپایی میزبان بازرسین سایت فردو هستیم که این موضوع یک کار امنیتی بالایی می‌طلبد؛ البته امروز به پشتوانه پلیس و مردم این موضوع تبدیل به یک فرایند معمولی و آسان شده است.

واکنش تند احمدی‌نژادی‌ها به خاطره جدید ری‌شهری


انتشار خبری در باره خاطرات آیت‌الله محمدی ری‌شهری در باره دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و سخنرانی وی در موسم حج با واکنش تند رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد همراه شده است. یکی برای واکنش به این موضوع از تیتر «هلدینگ خاطره؛ از اکبر رفسنجانی تا محمد ری شهری» استفاده کرده و یکی دیگر از این رسانه‌ها بخش‌هایی از روایات و زیارات را در توجیه سخنان احمدی‌نژاد مرور کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار