بازدید 10452

مکمل غذایی DNP کشنده است

مسئولان درباره شیوع ماده ای کشنده به نام دی نیتروفنول ۲و۴ (DNP) به عنوان مکمل یا داروی رژیم غذایی و بدنسازی در برخی از کشورها هشدار دادند.
کد خبر: ۴۹۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 06 May 2015
مسئولان درباره شیوع ماده ای کشنده به نام دی نیتروفنول ۲و۴ (DNP) به عنوان مکمل یا داروی رژیم غذایی و بدنسازی در برخی از کشورها هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ DNP ماده ای است که به عنوان یک ماده خام در مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرد و اخیرا گزارش بیماری شدید یک زن در بریتانیا و یک مرد در فرانسه به علت مصرف این ماده مخابره شده است.

علاوه بر این اینترپل خود نیز گزارشی از یکی از آزمایشگاه های مورد تایید وادا در استرالیا درباره وجود این ماده در این کشور دریافت کرده است به همین سبب امروز هشداری جهانی صادر کرد.

هشداری که به درخواست وزارت بهداشت همگانی و محیط فرانسه صادر و برای 190 کشور دنیا ارسال شد.

گرچه این ماده بیشتر به شکل یک پودر زرد رنگ و گاهی به شکل کپسول فروخته می شود ، اما دیده شده که آن را به شکل کرم هم مورد استفاده قرار می دهند. این در شرایطی است که این ماده از نظر ماهیتی به شدت سلامت انسان را تهدید می کند و متاسفانه تولید غیر قانونی آن در شرایط غیر بهداشتی نیز مزید بر علت شده است تا درصد آسیب رسانی ان بیشتر  شود.

در دهه 1930 این ماده برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش سوخت و ساز بدن مورد استفاده بود اما به سبب اعلام چندین مورد مرگ ناشی از مصرف DNP از چرخه مصرف خارج شد.

دیوید هومن ، دبیرکل آزانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) دراین باره گفت: از ورزشکاران می خواهیم به هیچ نحوی و تحت هیچ شرایطی از این ماده مرگ بار استفاده نکنند.این ماده نه تنها از سوی وادا و در فهرست جهانی مکمل های اعلام شده وادا تایید نشده و جزء مکمل های ممنوعه است ، بلکه خطرناک بودن این ماده را هم کاملا به روشنی اعلام کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار