بازدید 2144
پیش از اعزام به مسابقات جهانی روسیه

اتحاد ملی‌پوشان تکواندو برای قهرمانی جهان

ملی‌پوشان تکواندو همگی معتقدند که می‌توانند قهرمانی جهان را کسب کنند و انگیزه بالایی برای قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی دارند.
کد خبر: ۴۹۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 06 May 2015
ملی‌پوشان تکواندو همگی معتقدند که می‌توانند قهرمانی جهان را کسب کنند و انگیزه بالایی برای قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی دارند.

به گزارش ایسنا، ملی‌پوشان تکواندوی ایران چند ماهی است که مهیای حضور در مسابقات جهانی روسیه می‌شوند. مسابقات جهانی روسیه که به میزبانی شهر چیلیابیسنک برگزار خواهد شد در هشت وزن پیگیری می‌شود و تیم ‌ملی ایران در هر هشت وزن نماینده دارد. ملی‌پوشان تکواندو همگی به اتفاق معتقدند که این پتانسیل‌ در تیم ‌ملی وجود دارد که قهرمانی مسابقات جهانی 2011 را تکرار کند. آنها گفتند: اگر خود را باور کنیم می‌توانیم بر روی سکوی قهرمانی جهان بایستیم.

ملی‌پوش تیم ‌ملی روز گذشته زیر نظر مقانلو، سرمربی تیم، آخرین تمرین خود را پشت سر گذاشتند. گفت‌و‌گویی با ملی‌پوشان انجام داده‌ایم که به اختصار در زیر آمده است.

** محمد کاظمی: می‌خواهم طلسم 54 – کیلوگرم را بشکنم

ملی‌پوش وزن 54 – کیلوگرم و دارنده نقره نو‌جو‌ا‌نان جهان در خصوص مسابقات جهانی روسیه گفت: تمرینات را به خوبی و بدون مصدومیت سپری کردیم. آمادگی خوبی دارم. می‌خواهم طلسم طلا نگرفتن ملی‌پوشان ایران در وزن اول مسابقات جهانی را بشکنم و اولین مدال طلا یوزن 54 – کیلوگرم ایران را در مسابقات جهانی بگیرم. مسابقات جهانی را در نو‌جو‌ا‌نان تجربه کرده‌ام اما مطمئنا تجربه مسابقات جهانی بز‌ر‌گسالان متفاوت است. کسانی که تجربه مسابقات جهانی مکزیک را داشته‌اند می‌گویند که این ترکیب می‌تواند قهرمان شود.

** فرزان عاشورزاده: در تمام اوزان شانس مدال داریم

نماینده وزن 58 – کیلوگرم تیم ‌ملی که در سال گذشته در تمامی تورنمنت ها و مسابقه‌های بین‌المللی روی سکو رفت یکی از امیدهای اصلی ایران برای کسب طلای جهان است. او که چند ماهی است در جایگاه نخست رنکینگ وزن اول المپیک قرار دارد، اظها‌ر کرد: ما با ترکیب خوبی راهی مسابقات جهانی می شویم از نظر من تکواندوکاران ایران در تمام اوزان شانس کسب مدال دارند. تجربه آوردگاه جهانی در بز‌ر‌گسالان را ندارم، اما به کسب طلای جهانی امیدوارم از حریفان شناخت خوبی دارم و اکثر آنها را شکست داده ام، اما هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم.

** ابوالفضل یعقوبی: تمریناتمان بسیار سنگین بود

ملی‌پوش وزن 63 – کیلوگرم که یکی از جوان‌های تیم ‌است معتقد است سطح اردوهایی که پشت سر گذاشته‌اند بالا بوده و تمرینات سنگینی را سپری کرده است. وی با اشاره به رقبای سرسخت خود تصریح کرد: رقبای سرسختی دارم که دارندگان مدال طلا و نقره المپیک هستند، اما با این حال تلاشم را می‌کنم و برای کسب طلا به روسیه می روم. کادرفنی تمام تلاش خود را کرد که ما در اوج آمادگی به مسابقات اعزام شویم. سعی می‌کنم مزد زحمات مربیان را بدهم.

** علیرضا نصرآزادانی: تجربیاتم را در اختیار هم تیمی‌هایم می‌گذارم

کاپیتان تیم ملی تکواندو که در وزن 68 کیلوگرم بر روی شیاپچانگ جهانی خواهد رفت با تجربه‌ترین ملی‌پوش تکواندوکار کاروان ایران است. وی که تجربه کسب مدال طلای مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد از سختی مسابقات جهانی گفت: با توجه به انگیزه‌ای که در بازیکنان هست این نوید را می‌دهد که بتوانیم نتیجه‌ قابل قبولی را کسب کنیم. تکواندوکاران توانایی تکرار قهرمانی 2011 را دارند. من هم تا جایی که امکان دارد تجربیاتم را در اختیار هم تیمی‌هایم قرار می‌دهم. در وزن من هم که وزن المپیکی به حساب می‌آید حریفان قدرتمندی حضور دارند. تلاش می‌کنم که مدعیان این رشته را شکست دهم.

** مسعود حجی زواره : کسب مدال برایم مهم است

تکواندوکار وزن 74 کیلوگرم تیم ‌ملی که دارنده مدال طلای باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی اینچئون است معتقد است که قهرمانی جهان دور از دسترس نیست. وی همچنین بیا‌ن‌ کرد: در وزنی که من مبارزه می‌کنم بازیکنان خوبی در اردوی تیم ‌ملی حضور داشتند که در نهایت با انتخابی که مربیان انجام دادند من راهی مسابقات جهانی می شوم. می‌خواهم نماینده خوبی در وزن پنجم باشم. کسب مدال مسابقات برایم مهم است و فکر می‌کنم دور از دسترس نیست.

** مهدی خدابخشی: تجربه زیادی از جهانی مکزیک کسب کرده‌ام

نماینده ایران در وز 80 – کیلوگرم در ابتدای سال 93 در رنکینگ المپیکی جایگاهی نداشت، اما در پایان سال 93 توانست جایگاه اول رنکینگ وزن سوم المپیک را از آن خود کند. وی با اشاره به 120 امتیاز مسابقات جهانی گفت: مسابقات جهانی بهترین فرصت است که بتوانم امتیازم را افزایش دهم و فاصله‌ام را با رقبایم حفظ کنم. من پیش از این تجربه مسابقات جهانی مکزیک را داشته‌ام. در فاصله این دو سال تجربه زیادی کسب کرده‌ام. کسب مدال طلای جهانی یکی از آرزوهای من است که امیدوارم آرزویم برآورده شود.

** امیر عمیدی: مسابقات جهانی با همه ر‌قابت‌ها متفاوت است

ملی‌پوش اعزامی 87 – کیلوگرم که مسابقات جهانی مکزیک را تجربه کرده است، معتقد است که مسابقات جهانی با تمامی ر‌قابت‌هایی که شرکت کرده است متفاوت است. او همچنین اذ‌عان‌ کرد: بعد از رفع مصدومیتم در سال گذشته تلاش زیادی برای کسب آمادگی کردم. در تورنمنت‌هایی که شرکت کردم روی سکو رفتم. رقبایم را به خوبی می‌شناسم. بیشتر خوب‌های وزن چهار المپیکی در وزن من مبارزه می‌کنند. امیدوارم قرعه خوبی در مسابقات جهانی داشته باشم.

** سجاد مردانی: در اوج آمادگی به مسابقات اعزام می شویم

نماینده وزن آخر تیم ‌ملی ایران یکی از با تجربه‌های تیم ‌ملی است. وی که دارنده مدال نقره مسابقات جهانی مکزیک است، اظها‌ر کرد: تمرینات خیلی خوبی داشتیم و در اوج آمادگی به مسابقات جهانی اعزام می شویم. سعی کردم به دور از تمام حساسیت و حاشیه‌ها تمریناتم را پیگیری کنم. از لحاظ جسمی و روانی خودم را در بالاترین سطح نگه داشتم. از نظر من مسابقات جهانی هم مثل همه مسابقات است. فقط چون امتیاز بالایی در راه کسب سهمیه المپیک دارد از حساسیت بالایی برخوردار شده است. با استفاده از تجربیاتم می‌خواهم بهترین نتیجه‌ را بگیرم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر