بازدید 6699

جزئیات جریمه مشمولان غایب اعلام شد

معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان جزئیات جریمه مشمولان غایب را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 06 May 2015
معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان جزئیات جریمه مشمولان غایب را تشریح کرد.

سرهنگ محمود پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: با توجه به تصویب ماده واحده قانون بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف جریمه مشمولان غایب و فراری و ابلاغ قانون به دولت جهت اجرایی شدن، برآن شدیم به بیان جزئیات این طرح برای اطلاع بیشتر مشمولان بپردازیم.

معاون وظیفه عمومی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت (از اول ماهی که طی آن به سن 18 سال تمام می رسند) تحصیل آنان به اتمام رسیده باشد (فراغت، انصراف و ترک تحصیل منجر به اخراج) از اول ماهی که طی آن ماه به سن 18 سال تمام می‌رسند وارد غیبت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از متقاضیان استفاده از این قانون در اسفند 93 درخواست خود را با ثبت نام در یکی از دفاتر پلیس +10 آغاز نموده‌اند.

پارسا ادامه داد: در مرحله بعد، سازمان وظیفه عمومی مدارک تحویلی متقاضیان را مورد راستی‌آزمایی قرار داده و به ترتیب اولویت در چهار دسته مشمولان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر، مشمولان با مدرک کاردانی و کارشناسی، مشمولان دیپلم متولد 1363 به بعد و مشمولان دیپلم و زیر دیپلم قبل 1353 مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: پس از مرحله راستی آزمایی مشمولان باید برگ تعهد نامه محضری مربوط به صحت اطلاعات داده شده از سایت سازمان وظیفه عمومی دریافت و تکمیل کنند.

پارسا ادامه داد: البته قبل از آن پیامکی برای متقاضیان ارسال خواهد شد و در ادامه مبلغ جریمه واریزی از طریق پیامک به متقاضیان اعلام که موظفند ظرف مدت اعلامی در پیامک آن مبلغ را به شناسه بانکی که اعلام می شود واریز نمایند.

وی اظهار داشت: در این قانون تنها برای متقاضیان متاهل 5 درصد و به ازای هر فرزند هم 5 درصد از کل جریمه کسر می‌شود که البته مشمولانی که حتی فرزندی را به عنوان فرزند خوانده قانونی تحت تکفل دارند نیز مشمول این قانون قرارمی‌شوند.

پارسا افزود: قسط بندی یا هر چیز مشابه هم در قانون چیزی پیش بینی و ابلاغ نشده و متقاضیان باید در موعد مقرر که در پیامک به آنها اعلام می شود وجوه جریمه را به حساب واریز نمایند.

وی تاکید کرد: ثبت نام تا پایان سال 93 بوده که امیدواریم با فراخوان مجدد سازمان وظیفه عمومی افرادی که در اسفند 93 نتوانسته‌اند ثبت نام کنند به این طرح بپیوندند.

به گزارش تسنیم میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه براساس مدرک تحصیلی با پایه ریالی  به شرح ذیل است؛

زیر دیپلم                                 100,000,000 ریال
دیپلم                                      150,000,000 ریال
فوق دیپلم                               200,000,000  ریال
لیسانس                                 250,000,000  ریال
فوق لیسانس                          300,000,000 ریال

دکتری غیر پزشکی                   350,000,000    ریال
دکتری  پزشکی                       400,000,000    ریال

پزشکان متخصص و بالاتر            500,000,000   ریال
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر