بازدید 2547

دستگيری سرکرده شبکه جاعلان اسکناس و اسناد دولتي

کد خبر: ۴۹۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 06 May 2015
با دستگيري سرکرده و ۲ تن ديگر از اعضاي يک شبکه حرفه اي جعل اسناد دولتي و اسکناس، ۱۲ عضو اين شبکه گسترده در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح آخرين مرحله از عمليات دستگيري اعضاي اين باند که از مرداد سال گذشته آغاز شده است گفت: پليس مشهد پس از کسب اطلاعاتي درباره فعاليت اعضاي يک شبکه جعل اسناد دولتي، موفق شد مخفيگاه آنان را مرداد سال گذشته به محاصره درآورد.

سردار بهمن اميري مقدم افزود: مأموران انتظامي در اين عمليات ضربتي ۵ مرد و ۲ زن جوان که از اعضاي شبکه جعل بودند را دستگير کردند که در بازرسي از محل اختفاي آنان نيز ۴۵ قطعه چک پول ۵۰ هزار توماني، ۲۳ قطعه چک، ۶ قطعه اسکناس ۱۰ هزار توماني و ۱۳ قطعه اسکناس ۲ هزار توماني به همراه تعداد زيادي اسناد و مدارک دولتي جعلي کشف شد.

وي تصريح کرد: مأموران انتظامي پس از تکميل اطلاعات از طريق بازجويي متهمان به سرنخ هايي رسيدند که نشان مي داد يکي ديگر از اعضاي اصلي اين شبکه مخفيگاه ديگري در مشهد دارد و از مجرمان سابقه دار است. ب

نابراين مأموران انتظامي پس از ۶ ماه موفق شدند همزمان با دستگيري جاعل سابقه دار ۶۳۰ هزار تومان اسکناس جعلي را به همراه مقاديري مواد مخدر، چاقو، دسته چک ها و ۱۳ قطعه کارت عابربانک جعلي کشف و ضبط کنند. رئيس پليس خراسان رضوي با اشاره به پيشنهاد ۱۰ ميليون توماني رشوه از سوي متهم به مأموران انتظامي اضافه کرد: متهم دستگير شده براي فرار از مجازات، مبلغ ۱۰ ميليون تومان رشوه به نيروهاي انتظامي پيشنهاد کرد که بلافاصله موضوع صورتجلسه و به جرايم وي افزوده شد.

سردار اميري مقدم همچنين به آغاز سومين مرحله از عمليات اين پرونده اشاره کرد و گفت: در ادامه پي گيري پرونده يکي ديگر از متهمان شناسايي و در مخفيگاهش دستگير شد.

وي افزود: در بازرسي از محل اختفاي اين متهم نيز ۱۷ جلد دسته چک و ۱۶ قطعه کارت ملي جعلي کشف شد و بدين ترتيب پليس موفق شد سرکرده اين شبکه گسترده را نيز در مشهد شناسايي کند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: آخرين مرحله از عمليات در حالي توسط مأموران مرکز عمليات ويژه پليس مشهد و با صدور دستورات قضايي آغاز شد که مأموران از حضور سرکرده اين شبکه در مخفيگاهش مطلع شدند بنابراين گروهي از مأموران انتظامي با هدايت سرهنگ حجت نيکمرام (فرمانده انتظامي مشهد) محل اختفاي سرکرده باند را در يک عمليات ضربتي به محاصره درآوردند و او را به همراه يک زن و يک مرد ديگر دستگير کردند.

سردار اميري مقدم گفت: در بازرسي از مخفيگاه سرکرده باند نيز تعداد زيادي اسناد جعلي، اوراق هويتي، مهر، سربرگ هاي ادارات دولتي، نظامي و انتظامي کشف شده است و در حالي که تاکنون ۱۲ تن از اعضاي اين شبکه در چنگ قانون گرفتار شده اند اما بررسي هاي قضايي و انتظامي در اين باره همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل