بازدید 9852
نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس در راند اول از سد رئال گذشت

کد خبر: ۴۹۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 06 May 2015
بیانکونری‌ها دقایقی پیش در نخستین دیدار نمیه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شدند از سد رئال مادرید بگذرند و نیمه راه فینالیست شدن را با موفقیت بپیمایند. آن‌ها البته کار سختی را هشت روز دیگر در سانتیاگوبرنابئو دارند اما همین پیروزی برابر تیم مدافع عنوان قهرمانی هم آن‌ها را تا هشت روز دیگر سرحال نگهدارد.

به گزارش تابناک، برخلاف رئال که در سال‌های اخیر چندین و چندبار در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر بود یوونتوس بعد چندسال غیبت بار دیگر خودش را در جمع چهارتیم برتر لیگ قهرمانان می‌بیند و همین مسئله هم موجب شده تا آن‌ها فرصت را غنیمت بشمارند تا خودشان را به فینال برسانند. البته برای محقق شدن این رویا رئال مادردید حریف سرسختی است. با همه این‌ها راه‌راه‌پوشان تورینی موفق شدند با نتیجه 2-1 از سد رئالی‌ها بگذرند.

آلوارو مورتا در دقیقه هشت و کارلوس توز در دقیقه 57 گل‌های رئال را به ثمر رساندند و کریستیانو رونالدو هم در دقیقه 27 تک گل مهم رئالی‌ها را به ثمر رساند. تک گلی که ممکن است سند صعود رئال را در بازی برگشت امضا کند.

بزرگترین غایب بازی پوگبا بود. هافبک بازی‌ساز و تاثیرگذار یوونتوسی‌ها که این روزها مورد توجه رئالی‌ها هم قرار گرفته به دلیل مصدومیت بازی رفت را از دست داد ولی با این حال بیانکونری‌ها امیدواری زیادی دارند که در بازی برگشت از حضور تاثیرگذار او بهره ببرند.

آلوارو مورتا بازیکن جوان رئالی‌ها که تابستان امسال از مادرید به تورین امده بود در دقیقه هشت گل نخست بازی را به ثمر رساند. دفع ناقص کاسیاس روی ضربه توز مورتا را در یک موقعیت گلزنی ساده قرار داد و او با یک بغل پا دروازه رئالی‌ها را باز کرد. بازیکن سابق رئال البته به احترام تیم سابقش بعد از گل شادی نکرد تا نشان دهد که همچنان به تیم سابقش وفادار است.

رئالی‌ها بعد از دریافت گل فشارشان را روی دروازه یوونتوس زیاد کردند تا اینکه در دقیقه 27، کریس رونالدو کار را به تساوی کشید. حرکت ‏خوب خامس رودریگز از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه، رونالدو را پشت مدافعان حریف ‏صاحب موقعیت کرد و ستاره پرتغالی هم به راحتی دروازه بوفون را گشود.‏

یوونتوسی ها که برتری شان را از دست رفته می دیدند، بعد از این گل بار دیگر نمایش هجومی تری ‏ارائه دادند اما این رئال بود که می توانست در دقیقه 41 به گل برسد اما ضربه سر خامس روی ارسال ‏ایسکو، با برخورد به تیر افقی دروازه، به زمین برگشت. به این ترتیب، نیمه اول با تساوی یک بر یک به ‏پایان رسید. ‏

نیمه دوم را رئال بهتر و هجومی تر شروع کرد اما برخلاف جریان بازی، این یوونتوس بود که در دقیقه ‏‏57 به گل برتری رسید.


روی یک ضدحمله بود که کارلوس ته وز پا به توپ وارد محوطه جریمه رئال شد ‏و کارواخال به بی دقتی او را سرنگون کرد. داور هم بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. خود ته وز پشت ‏توپ قرار گرفت و با یک شوت به وسط دروازه، کاسیاس را مغلوب کرد.‏

فشار رئالی‌ها در دقایق پایانی هم نتیجه نداد تا بازی با همین نتیجه به سود رئالی‌ها پایان یابد. دو تیم هشت روز دیگر باید در سانتیاگوبرنابئو به میدان بوند.

در بازی بعدی دور رفت چهارشنبه دو تیم بارسلونا و بایرن مونیخ در نیوکمپ به مصاف هم می‌روند. دیداری که نخستین رویارویی گواردیولا با شاگردان سابقش آن هم در نیوکمپ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل