بازدید 2131
معاون رییس جمهور تاکید کرد:

استفاده انتخاباتی از امکانات دولتی، ممنوع!

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هیچ دستگاه دولتی مجاز نیست امکانات عمومی و دولتی را برای انتخابات در اختیار فرد یا گروه خاصی قرار دهد.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 05 May 2015
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: هیچ دستگاه دولتی مجاز نیست امکانات عمومی و دولتی را برای انتخابات در اختیار فرد یا گروه خاصی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در نهمین جلسه شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: مساله مورد تاکید دولت عدالت در برخورد دستگاه‌های اجرایی با حوزه‌های انتخابیه و یکایک نمایندگان است و رییس جمهور تاکید مکرر کرده که به هیچ وجه هیچ دستگاهی مجاز نیست امکانات دولتی را برای انتخابات در اختیار گروه یا فرد خاصی قرار دهد.

وی افزود: به هر حال امسال، سال انتخابات است و نمایندگان محترم طبعا خواسته‌های بیشتری را درباره طرح‌ها و پروژه‌های حوزه‌های انتخابیه منعکس می‌کنند و یا احیانا خواسته‌هایی برای انتخاب یا جابجایی افراد وجود دارد. تاکید دولت و شخص رییس جمهور این است که به هیچ عنوان ما از امکانات دولت برای فرد و گروه خاصی استفاده نکنیم، چرا که این کار شرعا و قانونا مجاز نیست.

انصاری ادامه داد: تلاش حداکثری دولت بر این است که انتخاباتی پرشور و سالم برگزار کنیم و دستگاه‌های دولتی نباید در قبال فشار و خواسته‌های غیرقانونی و خارج از حوزه قانون تسلیم شوند و امتیاز بدهند، حتی اگر این کار منجر به استیضاح شود. چون اگر تسلیم فشارهای فراتر از قانون شویم هم دولت و هم مجلس از مسیر طبیعی خارج خواهند شد و دستگاه‌ها آلوده می‌شوند.

وی اضافه کرد: قانونگرایی مورد تاکید دولت است و یکی از فعالیت‌های این دولت مستقر کردن قانون بوده؛ امیدواریم به خصوص امسال که تقاضاها فزاینده خواهد بود وزارتخانه و دستگاهی خدای نکرده ابزار تبلیغات فرد یا گروهی نشود.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با اشاره به تعامل بین دولت و مجلس یادآور شد: ایجاد آرامش و روابط سازنده بین دولت و مجلس از نقش‌های محوری است که معاونین پارلمانی به عهده دارند.از بیش از 1600 سوالی که در این دولت از وزرا شده فقط 23 سوال به صحن مجلس کشیده شده و از این 23 سوال تنها 11 سوال به کارت زرد منجر شده که اینها به خاطر تاثیر معاونین پارلمانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به هدفی که در ابتدای این دولت رییس جمهور بر آن تاکید داشت، یعنی شکل گرفتن روابط توام با احترام با مجلس دست یافته‌ایم و این دولت نشان داد که با وجود اختلاف سلیقه می‌توان با حفظ چارچوب‌های قانونی تعامل خوبی با مجلس داشت. حتی با وجود برخی منتقدین بسیار سرسخت و انگشت‌شمار تندزبان و تندخویی که در مجلس علیه دولت صحبت می‌کردند، این دولت با سعه صدر تعامل سازنده‌ای به وجود آورد. خوشبختانه با وجود اینکه موضوعات چالشی فراوان بود و عده‌ای انگشت شمار بی‌میل نبودند که این چالش‌ها به اصطکاک بیانجامد، اما چارچوب روابط حفظ شد البته این سطح تعامل باید ارتقا پیدا کند.

انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه حقوق‌دان بودن رییس جمهور یک فرصت استثنایی تاریخی است ، تاکید کرد: اینکه رییس جمهور ما امروز یک حقوق‌دان است برای نهادینه کردن حقوق شهروندی در کشور یک فرصت به حساب می‌آید. در این حوزه برای ارتقا سطح مسائل حقوقی و ارائه اطلاعات قانونی و حقوقی به مردم به صورت‌های مختلف باید فعالیت انجام شود و خروجی دولت در حوزه حقوقی یک خروجی تاریخی باشد.

وی همچنین بیان کرد: در بحث هسته‌ای هم دانش بالای آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده و اشراف کامل رییس جمهور در حقوق بین الملل بسیار کمک کرده تا در مذاکرات هسته‌ای بتوانیم از حق مردم دفاع کنیم و در این مدت درس حقوقی بالایی از سوی ایران به سایر کشورها داده شده و امیدواریم با اتمام مذاکرات و قرارداد عزت‌بخشی که خواهیم داشت به نتیجه مناسبی برسیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه با ارائه آماری از طرح‌ها و لوایح دولت در مجلس گفت:‌ با فعالیت‌های صورت گرفته طرح‌ها و لوایح زیادی در مجلس باقی نمانده، از معاونین پارلمانی دستگاه‌ها می‌خواهم که علاوه بر ارائه گزارش عملکرد خود در زمینه طرح‌ها و لوایح نظرات خود را درباره طرح‌ها و لوایح پیش‌رو اعلام کنند تا اگر خواستیم تقاضای اولویت بررسی طرح‌ها و لوایح را داشته باشیم بتوانیم اولویت‌ها را طبق نظرات اعلام شده استخراج کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های جهادی صورت گرفته در دولت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیر و برنامه ریزی درست رییس جمهور و وزرا در این مدت 21 ماه که از استقرار دولت می‌گذرد گام های بلندی به جلو برداشته شده و با تکیه بر خرد جمعی و دانش وسیعی که در بدنه عمومی دولت بوده برخی از مشکلات که تصور نمی‌شد به سادگی از آن‌ها عبور کنیم حل شده است.

انصاری اضافه کرد: قبل از انتخابات و استقرار دولت حجم مشکلات و نارسایی‌ها بسیار زیاد بود و انتظارات فزاینده‌ای در جامعه وجود داشت، اما خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و پروژه‌های عمرانی دیگر آغاز شده است. در آغاز دولت تصور نمی شد که این دولت بتواند در کمتر از دو سال تورم عنان گسیخته 44 درصدی را که اگر مهار نمی‌شد ممکن بود سه رقمی شود مهار کند و در پایان سال 93 به کمتر از 15 درصد برساند. این آهنگ کاهشی رو به جلوست و هدف‌گذاری دولت این است که در پایان برنامه تورم تک‌رقمی شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به رشد مثبت اقتصادی یادآور شد: تصور نمی‌شد که رشد منفی 5.8 درصدی سال 90 و 91 به رشد مثبت برسد اما این مهم انجام شد و ما تا پایان سال 93 به رشد نزدیک دو درصد نائل آمدیم. همه این‌ها در شرایطی بود که درآمدهای نفتی هم از نظر کمی تا یک میلیون بشکه در روز کاهش داشت و هم از نظر قیمت به کمتر از نصف تنزل پیدا کرده بود.

وی اضافه کرد: توفیقات بزرگی در فضای کسب و کار، مبارزه با فساد، حوزه سلامت و بهداشت به دست آمده و در سفرهای اخیر استانی حضور گسترده و پرنشاط و امیدوار مردم نشان می‌دهد که فضای آرام و پرنشاطی که از انتخابات آغاز شده بود روبه افزایش و استمرار است.

انصاری در پایان اظهار کرد: این موفقیت‌های دولت را برشمردم چون دستیابی به موفقیت در دستگاه‌ها از عقبه سنگینی برخوردار بوده و مطمئنا یکی از محورهای موفقیت دولت تدبیر و امید، معاونین حقوقی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در حوزه مجلس بوده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان