بازدید 3227
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران:

برخورد‌دنیا‌با‌ایران‌متناسب‌با‌عزت‌ملت‌تغییر‌کرده‌است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد قدرتهای دنیا نسبت به ایران اسلامی، گفت: کشورهای قدرتمند جهان با شناخت عزت ملت ایران نوع برخورد خود را تغییر داده اند.
کد خبر: ۴۹۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 05 May 2015
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد قدرتهای دنیا نسبت به ایران اسلامی، گفت: کشورهای قدرتمند جهان با شناخت عزت ملت ایران نوع برخورد خود را تغییر داده اند.

سردار حسین سلامی سه شنبه شب در اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان در دانشگاه سمنان افزود: آمریکا در مذاکرات دیپلماتیک تنها با ایران اینگونه مودبانه و بدون تحکم رفتار کرده است.

وی ادامه داد: حضور 10 ساعته وزیر امور خارجه آمریکا در یک مذاکره دیپلماتیک بدون حالت تحکم و مودبانه، فقط در مذاکرات دیپلماتیک هسته ای با ایران در دنیا سابقه دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که مسوولان آمریکا همیشه در مذاکرات دیپلماتیک با کشورهای دنیا فرمان دیپلماتیک صادر می کردند.

سلامی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 قدرتهای دنیا ایران را تهدید می کنند و از سویی می دانند ایران اسلامی توان مقاومت دارد، افزود: قدرتهای دنیا می دانند که نباید با ایران اسلامی وارد جنگ شوند.

وی به موضع اوباما اشاره و خاطرنشان کرد: گفته رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه جایی که غرور ملی ایرانیان تهدید شود، آنها از جان خود به راحتی می گذرند، اعتراف مسوولان آمریکا به عجز در برابر ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری قدرتمندتر است و می تواند از خاک خود هر نقطه از مواضع دشمن به هر میزان شدت را با قدرت آتش کنترل شده هدف قرار دهد.

وی با اشاره به پیشرفتهای علمی و فناورانه جوانان ایران زمین، افزود: ایران امروز در حال تسخیر فضاست و هنر انقلاب اسلامی این بود که بسیاری از رویاها را به واقعیت دست یافتنی تبدیل کند.

سلامی یادآور شد: ایران اسلامی با اتکا به توان دانشمندان جوان خود در عرصه های اتم، هوا و فضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، استفاده از توان لیزر و ... در دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به تحولات منطقه و جهان در دوره اخیر، خاطرنشان کرد: استکبار در حال کوچک شدن است و منحنی زوال استکبار در جهان اکنون تندترین شیب خود را دارد.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی مجبور شده که تمام ظرفیت نظامی و استعداد اقتصادی خود را به میدان بیاورد، ولی با این وجود در حاشیه تحولات جهان قرار گرفته است که تنها دلیل آن ظهور منطق مقاومت در جهان است.

سلامی تاکید کرد: نمی توان هیچ کشوری در جهان مانند ایران اسلامی پیدا کرد که در عین محاصره، فشار برای منزوی شدن، جنگ اطلاعاتی و تهدید نظامی آنگونه که در ماجرای هسته ای اتفاق افتاد، بتواند به پیشرفتهای بزرگ دست یابد.

وی موفقیت فلسطینی و لبنانی ها در مقابله با رژیم صهیونیستی، مقاومت مردم یمن که برگرفته از انقلاب اسلامی است و درگیر شدن دنیای استکبار و نائبان منطقه ای آن در کنار دریای سرخ را نمونه هایی از نتایج نفود تفکر انقلاب اسلامی ایران در جهان عنوان کرد.

سلامی به رشادتهای رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش عراق با مجهزترین سلاح های ساخت کشورهای پیشرفته دنیا مسلح بود، در حالیکه سلاحهای ایران هر دو روز فقط یک سهمیه پرتاب توپ داشتند.

وی هویت و عزت هر ملتی را شکل گرفته از دورانهای تاریخی ملتها دانست و گفت: عزت ایران نیز از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع مقدس را امتداد مرزهای تازه ای از حیات و جاودانگی برای ملت ایران دانست و تاکید کرد: جنگ 8 ساله تحمیلی منطق مقاومت در برابر قدرتهای دنیا را به ما آموخت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ایران معنای پیروزی را تغییر داد و اثبات تئوری جدید از پیروزی و تحقق وعده پیروزی اقلیت بر اکثریت بود، جنگ تحمیلی را بستر ظهور ظرفیتهای نهفته در فضایی نابرابر عنوان کرد.

سلامی با اشاره به اهمیت نقش دانشجویان در دوره های مختلف تاریخی، گفت: دانشجویان موتور محرکه پیشرفت هستند و امام خمینی(ره) با علم به این نکته همیشه بر وحدت روحانیت و دانشجویان تاکید داشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش آمریکا برای جذب افکار دانشجویان ایرانی به باورهای آمریکایی، تاکید کرد: آمریکا قصد دارد با تغییر افکار دانشجویان، از آنان شهروندان غیرآمریکایی بسازد، ولی دانشجویان ایرانی آگاهند و آمریکا را خوب می شناسند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمد وکیلی استاندار و سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان به همراه جمعی از خانواده های شهدای دانشجو و دانشجویان استان سمنان در اجلاسیه شهدای دانشجوی این استان حضور داشتند.

خانواده های شهدای دانشجوی استان سمنان در این آئین تقدیر شدند و از سه اثر هنری شامل سالنامه شهدا، یک اثر موسیقی، کتاب و نرم افزار با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از آثار دانشجویان استان سمنان با حضور سردار سلامی رونمایی شد.

استان سمنان 88 دانشجوی شهید به کشور تقدیم کرده است.

اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان در قالب برنامه های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید این استان و در هفتمین روز از این رویداد مهم فرهنگی برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی