بازدید 1992

اعزام نیروهای کمکی دولت عراق برای حفاظت از پالایشگاه بیجی

کد خبر: ۴۹۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 May 2015
مقام های عراق روز سه شنبه گفتند که نیروهای تقویتی و کمکی را به پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین در شمال این کشور هم زمان با درگیری های شدید با تروریست های داعش، اعزام کرده اند.

به گزارش «تابناک»، تروریست های داعش از چند ماه پیش برای اشغال این تاسیسات نفتی که بزرگترین پالایشگاه عراق در شمال شهر تکریت به شمار می رود، تلاش می کرده اند.

نیروهای مسلح عراق در ماه آوریل پس از چند هفته عملیات گسترده، شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین را از اشغال داعش آزاد کردند.

دولت عراق اعلام کرد که نیروی مشترکی متشکل از پلیس و نیروهای مردمی (حشد الشعبی) برای پاکسازی مسیر منتهی به این پالایشگاه تلاش می کنند.

سرتیپ سعد معان سخنگوی وزارت کشور عراق نیز اشغال بخش های عمده این پالایشگاه را به دست داعش تکذیب کرد.

بیجی گذشته از اهمیت اقتصادی در مسیر موصل قرار دارد که دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود که در تهاجم تابستان گذشته داعش در شمال و غرب عراق اشغال و به مرکز اصلی این گروه تروریستی در این کشور تبدیل شد.

نیروهای دولتی عراق به منظور بازپس گیری نهایی موصل باید امنیت یبجی را تضمین کنند که از چند ماه پیش صحنه درگیری های شدیدی بوده است.

به گفته عمار حکمت معاون فرمانداری استان صلاح الدین، نیروهای نظامی که از پالایشگاه دفاع می کنند، از روز دوشنبه با موج تازه حملات انتحاری با خودروهای زرهی مملو از بمب و مواد منفجره روبرو شده اند.

این در حالیست که عادل السامرایی سخنگوی استانداری صلاح الدین گفت که دستکم نیمی از پالایشگاه در اشغال داعش است که برای قطع مسیر اصلی تدارکاتی نیروهای نظامی که بقیه این پالایشگاه را در اختیار دارند، تلاش می کنند.

اما شبکه تلویزیونی دولتی عراق روز سه شنبه در برنامه ای یک ساعته تاکید کرد که این پالایشگاه در اختیار نیروهای دولتی قرار دراد.

معان نیز تاکید کرد که اشغال این پالایشگاه به دست داعش غیرممکن است.

دولت عراق، ادعاهای داعش را درباره پیشروی های اخیر، جنگ تبلیغاتی برای بزرگ جلوه دادن دستاوردهای این گروه دانسته است.

این گروه تروریستی در بیانیه هایی که از طریق منابع و پایگاه های اینترنتی منتشر کرده، مدعی اشغال بیشتر بخش های این تاسیسات نفتی شده است.

همچنین ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که از 22 عملیات هوایی روز جاری، 8 حمله به مواضع و پایگاه های داعش در اطراف بیجی صورت گرفته که نشانگر شدت نبردها در این بخش است.

نیروهای امنیتی عراق همچنین از کشته شدن ابوابراهیم چچنی از سرکردگان نظامی داعش در حوالی پالایشگاه بیجی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری سوریا الان یک منبع امنیتی با اعلام این خبر افزود: نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی در روزهای شنبه و یکشنبه موفق به کشتن 10 تروریست از جمله ابوابراهیم الچچنی شده اند که طراح اصلی تهاجم علیه پالایشگاه بیجی در یک ماه اخیر بوده است.

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی وعشایر عراق عملیات نظامی گسترده ای را در استان صلاح الدین و اطراف پالایشگاه بیجی علیه تروریست های داعشی آغاز کرده اند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار