بازدید 2231

ابوترابی: نظام سلطه برای تشتت امت اسلامی تلاش می‌کند

نایب رییس مجلس گفت: نظام سلطه برای تشتت امت اسلامی تلاش می‌کند و راه شکست این جریان فکری را در آتش‌افروزی بین مسلمانان جستجو می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 05 May 2015
هزینه های انتخاباتیدر روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، حج السلام ابوترابی فرد، نائب رئیس مجلس و علی مطهری به صورت جداگانه سفر هایی را به مشهد مقدس داشته اند.

به گزارش «تابناک»، نایب رییس مجلس که در حال حاضر در مشهد به سر می برد، در یادواره شهدای تیپ فاطمیون، مدافعان حرم حضرت زینب(س) که شب گذشته برگزار شد حضور پیدا کرد و در باره برخی اتفاقات اخیر در کشور و منطقه به ایراد نطق پرداخت.

نایب رییس مجلس گفت: نظام سلطه برای تشتت امت اسلامی تلاش می‌کند و راه شکست این جریان فکری را در آتش‌افروزی بین مسلمانان جستجو می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در یادواره شهدای تیپ فاطمیون، مدافعان حرم حضرت زینب(س) که شب گذشته در مشهد برگزار شد گفت: در نیم قرن اخیر با تحولات ویژه‌ای در دنیای اسلام، منطقه و جهان روبه رو بوده‌ایم.

وی گفت: محور و اساس این تحولات را دین‌باوری و ارزش‌های الهی تشکیل می‌دهد و نقش‌آفرینان آن مردان و زنانی هستند که ویژگی‌های خاصی دارند و متعلق به یک جغرافیای خاص نیستند و آنان را در سراسر دنیای اسلام می‌بینیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نخستین ویژگی این مردان و زنان سلحشور بازگشت به هویت اسلامی خویش، آن هم اسلامی با تفسیر و تبیین امام بزرگوار(ره) است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به آیه 29 سوره مبارکه فتح که اشاره دارد« محمّد (ص) فرستاده خداست و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند» گفت: این مردان و زنان در مقابل جبهه کفر مقاوم و با صلابت و در برابر اهل ایمان نماد رحمت و تواضع به شمار می‌روند.

وی ویژگی دوم این گروه را تبیین شفاف جبهه کفر تعریف کرد ومصداق جبهه کفر را آمریکا معرفی کرد و ادامه داد: ویژگی سوم آن‌ها رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی است که سر سلسله این رویارویی را فقیه عادل، امام خمینی(ره) تشکیل می‌دهد و تداوم‌بخش آن رهبر معظم انقلاب هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ویژگی دیگر این گروه را اعتقاد به وحدت امت اسلام دانست و ابراز کرد: این گروه بر این باور است که جامعه اسلامی و پیروان قرآن و پیامبر اعظم(ص) در یک صف واحد قرار می‌گیرند بنابراین ما باید تلاش کنیم همه امت اسلام را در این صف قرار بدهیم، اما دشمنان بر خلاف این حرکت تصمیم گرفته و اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه برای تشتت امت اسلامی تلاش می‌کند و راه شکست این جریان فکری را در آتش‌افروزی بین مسلمانان جستجو می‌کنند، افزود: گاهی عمامه‌ سیاه و سفید بر سر می‌گذارند و برای آتش‌افروزی بین مسلمانان سخن می‌گویند، آنها میخواهند افغانستان و پاکستان میدان جنگ بین مسلمانان باشد و بمب‌های خوشه‌ای کشورهای به ظاهر اسلامی برادران و خواهران مسلمان یمنی را هدف قرار دهد و یا سوریه و عراق به میدان جنگ مذاهب اسلامی تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به علت برخورداری از این تفکر ناب اسلامی و احساس مسوولیت در قبال خواهران و برادران مسلمان سوری، برای قطع نمودن دست کسانی که به دنبال برافروختن شعله جنگ در سوریه بودند، در آنجا حاضر شدند؛ خطاب به خانواده‌ این شهدا گفت: اگر فرزندان شما نبودند نه تنها حرم حضرت زینب(س) مورد تعدی قرار می‌گرفت، بلکه نوامیس مسلمین در سوریه زیر چکمه‌های جریانهای تکفیری فاسد و مفسد مورد اهانت قرار می‌گرفت و اگر دشمن در سوریه به هدف خود می‌رسید، عراق و حرم اولیای دین و خواهران و برادران اهل سنت و شیعه ما در معرض خطر بودند و لبنان به عنوان نماد وحدت شیعه و اهل سنت و پیروان خداوند متعال وعزت و اقتدار امت عرب که با سیلی‌های محکم خود صورت ‌صهیونیست‌ها را سیاه کرده است، در معرض آسیب و تهدید بود.

ابوترابی‌فرد در پایان با گرامیداشت یاد بیش از 300 شهید فاطمی تصریح کرد: این جریان قدرتمند که در آموزه‌های اعتقادی و قرآن ریشه دارد، با شکوه و بالندگی هر روز جبهه جدیدی را فتح میکند و دشمن در مقابلش احساس زبونی میکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل