بازدید 3739

موفق الربیعی: داعش دچار انشقاق شده است

پس از عملیات آزادسازی تکریت، گروههای داخلی در داعش یکدیگر را در رقم خوردن این شکست مقصر می دانستند و منابع اطلاعاتی از میان تروریست های داعش خبر از بروز اختلافات عمیق در بین گروهها و رهبران این گروهک تروریستی می دهند.
کد خبر: ۴۹۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 05 May 2015
مشاور سابق امنیت ملی عراق از بروز اختلافات و انشقاق داخلی در داعش خبر داد.

به گزارش «تابناک»، موفق الربیعی در گفت وگو با روزنامه الرای کویت اظهار داشت: پس از عملیات آزادسازی تکریت، گروههای داخلی در داعش یکدیگر را در رقم خوردن این شکست مقصر می دانستند و منابع اطلاعاتی از میان تروریست های داعش خبر از بروز اختلافات عمیق در بین گروهها و رهبران این گروهک تروریستی می دهند.

درهمین سرتیپ عبدالکریم خلف حال کارشناس مسائل استراتژیک و متخصص در مسائل القاعده در عراق نیز در گفت وگو با این روزنامه گفت: در داخل تشکیلات داعش هیچ فردی حق انتقاد یا اعتراض به جانشینی ابوعلا العفری الترکمانی به جای ابوبکر البغدادی ندارد.

درپی انتشار اخباری از هدف گرفتن کاروان همراهان البغدادی در ماه مارس گذشته (حدود دو ماه پیش) در حوالی مرز سوریه توسط هواپیماهای آمریکایی، بحث جانشینی العفری به جای سرکرده داعش مطرح شد.

گفته شده که العفری موفق شده فعلا به عنوان جانشین البغدادی از تروریست های داعش بیعت بگیرد ولی مناصب فرماندهی با تغییر سرکرده داعش (البغدادی) تغییر خواهد کرد و در نتیجه موجب انشقاق و چنددستگی خواهد شد؛ البته بیعت با سرکرده یا سرکردگان جدید داعش تنها پس از تایید هیات حل وفصل، مجلس شورا و مجلس های نظامی، حسبه، اعلام و فقه این گروهک میسر خواهد بود و در صورتی که همه این مراجع العفری را در مصر، سوریه، عراق و نیجریه تایید کنند، این جانشینی محقق خواهد شد.

خلف افزود: پس از زخمی شدن البغدادی گزینه های بسیاری برای سرکردگی داعش مطرح شده و براساس اطلاعاتی که در دست هست، البغدادی درحال حاضر توان هدایت داعش را از دست داده و العفری موقتا به نیابت از وی وظایف او را انجام می دهد از این رو حتما در آینده نه چندان دور شاهد انشقاق در این گروه تروریستی خواهیم بود زیرا به رغم اینکه العفری به عنوان جانشین البغدادی مشغول کار است ولی مقدمه سازی های لازم برای جانشینی قطعی وی هنوز انجام نشده است.

این کارشناس نظامی ادامه داد: در سطح سرکردگان داعش چهره های بسیاری درپی دستیابی به منصب سرکردگی این گروهک پس از البغدادی هستند و با تغییر سرکرده داعش، سرکرده های رده های بعدی نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل