بازدید 10234

ابتکار: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم قول دهد که مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند.
کد خبر: ۴۹۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 05 May 2015
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم قول دهد که مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار در هجدهمین همایش روز جهانی آسم با بیان اینکه آلودگی‌های محیط زیست نقش بسیار مهمی در بروز بیماری‌ها دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی 35 تا 40 درصد بیماری‌ها را ناشی از مشکلات محیطی می‌داند.

وی افزود: انحراف مسیرها و تضعیف و سرکوب کردن ایمنی یکی از دلایل اثرگذار بر سلامت انسان است همچنین ترکیب‌های شیمایی که اشعه خورشید با ترکیب‌های ازت در هوا ایجاد می‌کند نیز در بروز آسم بسیار موثر است.

معاون رئیس جمهور در تشریح وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها در سال 91 تا 93 گفت: یکی از مواردی که باعث آلودگی هوا در سال‌های 93-91 شده بود بنزن موجود در بنزن‌های پتروشیمی بود که در دولت گذشته ارائه می‌شد و در دولت جدید با همکاری خوب وزارت نفت و تلاش سازمان محیط زیست، تولید این بنزین‌ها متوقف و از رده خارج شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در شهرهای تهران، اراک و کرج به طور کامل بنزین یورو 4 پخش می‌شود و در اصفهان هم در حال تکمیل است، گفت: باید واقع‌بینانه بگویم که تحریم‌ها مانع رسیدن ایران به بسیاری از تکنولوژی‌ها برای کنترل گازهای گلخانه‌ای است.

وی افزود: خودروهایی که از شهریور سال گذشته تولید می‌شوند با استانداردهای یورو 4 است اما امروزه متاسفانه برخی از معاینه فنی‌های خودروها با پرداخت پول یا بدون توجه به استانداردهای موجود انجام می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه باید مردم در زمینه کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند و از تردد با خودروهای شخصی در شهر بپرهیزند، گفت: در بحث پدیده گرد و غبار، تغییر آب و هوا در شمال آفریقا و غرب آسیا، همچنین کاهش بارندگی و افزایش دما، درست نبودن الگوی مصرف آب و جنگ و درگیری در منطقه و همچنین رهاسازی مناطق کشاورزی بسیار موثر است و همین امر باعث می‌شود که از سوی کشور عراق، مرزهای سوریه و بیابان‌های عربستان طوفان گرد و خاک به سوی ما بیاید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی از شهرهای مرزی ما و حتی شهر تهران با پدیده گرد و غبار درگیرند، گفت: باید با همکاری منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی از پدید آمدن گرد و غبار پیشگیری کنیم و این در صورتی است که فرسایش بادی خاک و الگوی غلط مصرف در کشور خودمان نیز باعث استمرار این پدیده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۲۷
با نابودی جنگل ها و مراتع کنار بیایند
با کشتار غیر قانونی گونه های نایاب حیوانات کنار بیایند
با آلودگی هوا و ریزگرد ها کنار بیایند
پس شما هم از این سمت تشریفاتی کنار بیائید تا خیال مردم راحت بشه.
میشه عایا؟!!!!
حالا اگه اين ريزگردها مهماني تهران بود با يك برنامه فوق العاده جلوش مي گرفتن.بدبخت جنوبيها
حال که بفرموده ریاست محترم سازمان محیط زیست مردم باید با ریزگردها(بخوانیدسرطان)کناربیایند پیشنهاد می شود برای مدت یک ماه ایشان دفترکارخودرا به اهواز منتقل فرمایند.چون مسئولین باید الگوی مردم باشند.
عجب!!
این نظر کارشناس مئابانه دارای تجربه۹ سال مدیریتی ایشان است ....!
سرکار خانم ابتکار اگر بنا به کنار آمدن باشد که دیگر احتیاجی به شما نیست!
ممنون خانم ابتکار
هوای پاک حق مسلم ماست
خسته نباشید ، البته مردم جاره ای جز کنار امدن هم ندارند.
من که فعلا قصد مهاجرت به تهران دارم.اوضاع در چند سال آینده بسیار بدتر خواهد شد.اخداث تونل گلاب 2،بهشت آباد،سد معشوره،انتقال آب به دشت لیراوی بوشهر ،فاز بعدی قمرودو ... مسلما در چند سال آینده وضع را بحرانی تر از امروز خواهد کرد
خسته نباشید خانم ...
دست شما درد نکند خانم ابتکار
ظاهرا فقط باید منتظر امدادهای غیبی از مدل دوران جنگ باشیم. مثلا یک اسب سوار با فوت کردن ریزگردها را دور کند. انشاء ا...
چشم. مرسی از توجه شما. راهکار خوبی پیشنهاد کردید.
دستتون درد نکنه
این هم شد راه حل اگه خودتان ساکن همین شهرها بودید چه
خواهر گرامی بیا چند سالی نه چند ماهی در جنوب کشور زندگی کن باز هم همین حرف رو میزنی
شما چند ساعت هم اهواز رو تحمل نکردی
شما مسئولی جواب بده ...
کنار اومدن بشر با چالشهای طبیعی برابر با زوال اوست. همه استعلای بشر در گرو جنگیدن او به ناگواری های طبیعی است.

کنار اومدن بی معنی است. باید راهی پیدا کرد.
سلام
من هم با خانم ابتکار هم عقیده هستم ولی دوست دارم خانم ابتکار هم ، ابتکار به خرج بدهند و تمام اهل و عیال و کارمنداشون رو منتقل کن به منطقه آلوده به ریزگردها تا مردم باور کنن که هیچ کاری نمیشه کرد.
زمان دولت قبل همین خانم تمام تصمیمات و اقدامات سازمان محیط زیست رو قبول نداشت و می گفت مشکل دولته و دولت برای گرد و غبار برنامه نداره. الان چه شد که میگه مردم باید تحمل کنند!!! و هیچ مسئولی نمی تونه به مردم وعده بده!؟
مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند!!!!!!!!! آفرین به این همه درایت و کیاست سرکار
خانم ابتکار ممنون از راهکار و ابتکارتون
اگه قراره مردم با ریزگردها کنار بیایند وجود کسانی مثل شما در راس حفاظت محیط زیست بی معنی است بروید زودتر استعفا بدهید
خانم دکتر
اگه ما سازمان محیط زیست نداشته باشیم هم میتونیم کنار بیائیم
چطور شد؟ تا پارسال میگفتن مدیریت میخواد یه شبه حله که!!!!!!!!
قبوله خانم ابتکار ما میسازیم اما خودتم باید تشریف بیاری اهواز زندگی کنی
شما حقوق میگیری که به مردم بگویی کنار بیایید چفدر زحمت میکشید!
سازمان محیط زیست در تمامی حوزه ها من جمله آلودگی های محیطی ، ساخت و سازهای بی رویه در ارتفاعات و جتگل ها و محافظت از منابع طبیعی عملکرد بسیار ضعیفی دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر