بازدید 21530

علی کفاشیان هم دست به دامان «فاطما گل» می‌شود؟

همین اتفاق چندی پیش در حوزه سینما هم رخ داد و صدا و سیمای محمد سرافراز، از پخش تیزرهای تلویزیونی چند فیلم سینمایی روی پرده خودداری کرد. صدا و سیما بنا به سیاست‌هایی که در پیش دارد، تصمیم گرفته پتانسیل‌های خود را در اختیار برخی از فیلم‌ها قرار ندهد و همین ‌موجب ‌شوک بزرگی در عرصه فرهنگ شد.
کد خبر: ۴۹۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 05 May 2015
علی کفاشیان هم دست به دامان فاطما گل می‌شود؟دو هفته به پایان لیگ بر‌تر فرصت‌ مانده، ولی هنوز صدا و سیما تعهد خود مبنی بر پرداخت حق‌پخش تلویزیونی را نپرداخته است. صدای اهالی فوتبال بلند شده و زور مسئولان هم گویا به این ماجرا نمی‌رسد و صدا و سیما در این میان، تنها به بهانه مشکلات مالی از پرداخت حق پخش بازی‌های لیگ بر‌تر طفره می‌رود؛ حق پخشی که تازه با یک کوتاه آمدن بزرگ از سوی اهالی فوتبال برای امسال به رقم ۲۷.‌۵ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش «تابناک»، ماجرای حق پخش تلویزیونی در لیگ چهاردهم، یکی از موضوعات مهمی بود که فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه‌ها و سازمان لیگ آن را بجد دنبال می‌کردند. به ‌رغم همه اختلافات در بدنه فوتبال کشورمان، اگر بتوان‌ جایی را پیدا کرد که همه هم‌قول و هم‌نظر بودند، همین مسأله حق پخش تلویزیونی رقابت‌ها بود که با همه اختلافاتی که بسیاری از مدیران باشگاه‌ها با علی کفاشیان داشتند، در این مسأله سفت و سخت پشت او ایستادند و از او حمایت کردند.

اواخر ریاست عزت‌الله ضرغامی و اوایل ریاست محمد سرافراز در رسانه همراه شد با چالش بزرگ فوتبالی‌ها با صدا و سیما؛ هرچند سرانجام این چالش بزرگ‌ با‌ نرمشی بزرگ از سوی فوتبالی‌ها پایان یافت و آن‌ها از رقم بزرگ خود تا رم ۲۷.‌۵ میلیارد کوتاه آمدند، همین تفاهم هم به پخش نشدن بازی‌های چند هفته از صدا و سیما منجر شد. با این حال و به ‌رغم این تفاهم، صدا و سیما هنوز که هنوز است، پول فوتبالی‌ها را پرداخت نکرده و در این سال‌ها کاملا از موضع بالا برخورد کرده و به دلیل قدرت گسترده‌ای که در عرصه رسانه دارد، همواره حرف خودش را به کرسی نشانده است. چنانکه می‌بینیم به ‌رغم حمایت وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال در ماجرای حق پخش همچنان حرف حرف صداو سیمایی‌هاست و آن‌ها با پرداخت نکردن حق مسلم فوتبال بازی‌ها را هم روی آنتن می‌برند. علاوه بر دولت، این ماجرا حتی واکنش نمایندگان مجلس را هم در پی داشته، ولی همچنان در برای دوستان بر همان پاشنه می‌چرخد.

علی کفاشیان که انتظار داشته حداقل تا اینجای کار یک قسط از مبلغ مورد توافق را دریافت کند، کاملا مستأصل شده و می‌گوید: «هر چه مکاتبه کردیم به جایی نرسیدیم. دو هفته بیشتر به پایان رقابت‌های لیگ بر‌تر نمانده است. یعنی نمی‌خواهند این پول را به ما بدهند؟» همه این مسائل در حالی به وقوع پیوسته که قرارداد مورد نظر ۲۵ اردیبهشت‌ماه همزمان با آخرین هفته لیگ چهاردهم به پایان می‌رسد و این ماجرا قرارداد جدید فدراسیون و صدا و سیما را هم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد؛ قراردادی که هنوز هیچ بخشی از آن وصول نشده، چطور می‌توان در خصوص آینده‌اش تصمیم‌گیری کرد؟

همین اتفاق چندی پیش در حوزه سینما هم رخ داد و صدا و سیمای محمد سرافراز، از پخش تیزرهای تلویزیونی چند فیلم سینمایی روی پرده خودداری کرد. صدا و سیما بنا به سیاست‌هایی که در پیش دارد، تصمیم گرفته پتانسیل‌های خود را در اختیار برخی از فیلم‌ها قرار ندهد و همین ‌موجب ‌شوک بزرگی در عرصه فرهنگ شد. فیلم‌هایی که سهمی از آنتن صدا و سیما نبرده بودند، به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای رفتند، ‌یکباره تیزرهای فیلم‌های روی پرده سینماهای ایران سر از آنتن‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در‌آورد. علی کفاشیان و تیمش هم بار‌ها و بار‌ها ‌از راهکارهای جدید‌ برای کسب حق پخش سخن گفته بودند؛ راهکارهایی مانند فروختن بازی‌ها به شبکه‌هایی چون دوبی اسپرت.

هرچند راه فدراسیون فوتبال برای رسیدن به شبکه‌های ماهواره به سادگی پخش تیزرهای فیلم‌های سینمایی از این شبکه‌ها نیست، اگر قرار است آن‌ها قید پول صدا و سیما را بزنند ـ که به نظر می‌رسد با این شرایط زده‌اند ـ شاید انجام کارهای عجیب اینچنینی هم برای وارد کردن شوک چندان سخت نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل