بازدید 3182

سخنرانی قالیباف در تجلیل از دکتر عباس شیبانی

گفتن برخی‌ حرف‌ها ساده‌ است و دل کندن از تجملات،‌ قدرت و ثروت کار راحتی نیست؛‌ کار مردان بزرگی مانند شیبانی است.
کد خبر: ۴۹۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 05 May 2015
شهردار تهران گفت: عباس شیبانی همواره زندگی بسیار ساده‌ و سالمی داشته است. گفتن برخی‌ حرف‌ها ساده‌ است و دل کندن از تجملات،‌ قدرت و ثروت کار راحتی نیست؛‌ کار مردان بزرگی مانند شیبانی است.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از دکتر عباس شیبانی عضو کنونی شورای شهر تهران،‌ اظهار داشت: ما وظیفه داریم سرمایه‌های انسانی‌مان را حفظ کنیم،‌ آنها را گرامی بداریم و الگوی خود قرار دهیم زیرا گذشته و حال ما به واسطه چنین افرادی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی به زندگی شیبانی نگاه می‌کنیم روحیه انقلابی در این مرد که در 60 سال تاریخ مبارزه و خدمت از مسیر حق، قرآن و اهل بیت خارج نشده را مشاهده می‌کنیم. هیچ یک از گروه‌های سیاسی وی را از مسیر اصلی خود منحرف نکرد. از زمانی که فضای استکبار ستیزی در خاورمیانه توأم با جوانی شیبانی آغاز شد،‌ وی وارد عرصه شد و بیش از 13 سال را پیش از انقلاب در زندان سپری کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه دلبستگی‌های فردی،‌ جناحی و گروهی از شیبانی ندیدم، تصریح کرد: شیبانی همواره زندگی بسیار ساده‌ و سالمی داشته است. گفتن برخی‌ حرف‌ها ساده‌ است و دل کندن از تجملات،‌ قدرت و ثروت کار راحتی نیست؛‌ کار مردان بزرگی مانند شیبانی است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی دکتر شیبانی از ابعاد مختلف می‌تواند الگوی جوانان و مدیران در همه سطوح باشد. بنده و امثال بنده باید از چنین مردانی با چنین روحیاتی درس بگیریم.

قالیباف با بیان اینکه بنده به عنوان یک خدمتگذار همواره در تلاشم در اتاقم همیشه باز باشد اما نمی‌شود،‌ ولی در اتاق افرادی مانند شیبانی همواره به روی همه باز است،‌ ادامه داد: به خاطر ندارم در مدت قریب به 10 سالی که در شهرداری تهران هستم شیبانی برای موضوعات شخصی خود را مطرح کند.

وی افزود: هیچ‌گاه ندیدم دکتر شیبانی سفارش افراد ثروتمند و صاحب نفوذی را کند، هرچه بود سفارش آدم‌های نیازمند بود. علاوه بر این هیچ‌گاه ملاقات‌های بنده با وی بیشتر از 2 دقیقه نشد. شیبانی معتقد بود وقت بنده و او متعلق به خودمان نیست از این رو همواره در کوتاه‌ترین زمان حرف‌هایش را بیان می‌کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شیبانی همیشه در دسترس‌ترین فرد برای همه بوده است،‌ گفت: خداوند نیز برای شیبانی اینطور خواسته که با هیچ در بسته‌ای رو به رو نشده است؛ هیچ مسئولی نیست که احساس کند برای شیبانی نیاز به تعیین وقت قبلی برای ملاقات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: چنین آدم‌هایی نمادی از فرهنگ انقلابی هستند و ما باید قدر این بزرگان را بدانیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار